Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به اظهار کارشناسان و همچنین تایید نظری و عملی رئیس جمهور، خروج از رکود اقتصادی با تسهیل و تسریع پروژه ها و طرح های اقتصادی و غیراقتصادی در حوزه مختلف امکان پذیر می شود.

حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران در این زمینه، یکی از شاخص هایی به شمار می آید که مسلماً خواهد توانست نظریه ها و وعده های تئوری را عملیاتی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشارکت در طرح های اقتصادی به ویژه در حوزه های؛ انرژی، مسکن و عمران، گردشگری و... از جمله مواردی به شمار می آید که در سال های اخیر با مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت های نهفته در این گروه اجرایی شده و نقش موثری در رشد و توسعه اقتصادی ایفاء کرده است.

«بانک ها و به ویژه بانک های خصوصی» به عنوان سرمایه گذارانی قابل اطمینان حضوری غیرقابل انکار در پروژه هایی نظیر؛  مشارکت در طرح‌های اکتشاف و استخراج نفت از میادین مشترک فازهای 11 الی 24 پارس جنوبی و خطوط لوله سراسری 6، 9 و 11 انتقال گاز ؛ مشارکت در سندیکای تأمین مالی پروژه پالایشگاه گازبید بلند خلیج فارس؛  مشارکت در طرح احداث پالایشگاه نفت در میادین مشترک با شرکت پالایش پارسیان سپهر ؛ تأمین مالی طرح توسعه استحصال گندله از معادن سنگ آهن شرکت اپال پارسیان در منطقه محروم و مرزی سنگان ؛ تأمین مالی طرح پارس فولاد سبزوار ؛ داشته و  گام های موثری در این زمینه برداشته اند.

 

رفع مشکل کمبود نقدینگی توسط بانکها

 

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون  انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر ضرورت اجرای پروژه های مختلف در کشور و نقش موثر آنها در توسعه و رونق اقتصادی گفت :یکی از مشکلات ما در طرح های اکتشاف و استخراج نفت و بخصوص در میادین مشترک و همینطور ساخت طرح هایی مثل پالایشگاه ها و پترو پالایشگاه ها، کمبود نقدینگی است و درواقع یکی از دلایلی که بخش خصوصی هم در این زمینه کمتر حضور پیدا می‌کند ،کمبود نقدینگی و عدم امکان استفاده از تسهیلات بلند مدت با درصد سود پایین تر است.

 

بانک ها به داد عمران می رسند

 

عضو مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به حجم بالای پروژه های نیمه کار در کشور، گفت:  بر اساس برآوردهای صورت گرفته حدود 80 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که تکمیل آنها بیش از 600 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .  در شرایط فعلی به دلیل کاهش درآمدهای نفتی امکان تامین این حجم از پول برای دولت وجود ندارد و همانند گذشته باید نهادهایی مثل بانک های خصوصی به کمک بیایند.

نخعی با بیان اینکه بانک های خصوصی نقش موثری در تسهیل  و تسریع عملیاتی کردن پروژه ها در حوزه های مختلف داشته و دارند، افزود: تامین نقدینگی  و مشارکت در این طرح های نیمه کاره توسط بانک‌های خصوصی و بطور کلی بانکها ضمن ایجاد رشد اقتصادی ، اشتغال می تواند  به مانع رشد نقدینگی در کشور شوند .به عبارت دیگر نقدینگی کشور در مسیر بهره برداری از پروژه های عمرانی و اهداف بلند مدت کلان اقتصادی کشور قرار می گیرد .

او ادامه داد : بانک با شرکت در این طرح ها ضمن اینکه خود می توانند از منافع اجرایی شدن آن سود ببرند، می‌توانند به توسعه بیش از پیش کشور کمک کند و بسیاری از برنامه های و سیاست های از پیش برنامه ریزی شده را به پیش ببرند.

 

نقش بانک ها در رفع مساله کمبود انرژی در ایران

 

نماینده مردم نهبندان و سرپیشه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات کشور در حوزه انرژی، تاکید کرد:  بر اساس پیش بینی های صورت گرفته کشور با کسری هایی در بخش های مختلف انرژی مواجه است.  در چنین شرایطی بانک ها با ورود و سرمایه گذاری  در آن به توسعه حوزه انرژی کشور کمک کنند .

این نماینده مردم با بیان اینکه اقتصاد ایران نفتی است، گفت: حوزه انرژی  یکی از بهترین پیشران های توسعه اقتصادی در کشور است و مشاغل زیاد و فعالیت‌های بسیار زیاد زیر شاخه خودش را تقویت می‌کند و به اشتغال زایی بیشتر کمک می کند و حل معضلات اقتصادی که ما در کشور دارد.

 

نقش بانک ها در رفع مساله کمبود انرژی در ایران

 

عضو کمیسیون  انرژی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات کشور در حوزه انرژی، تاکید کرد:  بر اساس پیش بینی های صورت گرفته کشور با کسری هایی در بخش های مختلف انرژی مواجه است.  در چنین شرایطی بانک ها با ورود و سرمایه گذاری  در آن به توسعه حوزه انرژی کشور کمک کنند .

این نماینده مردم با بیان اینکه اقتصاد ایران نفتی است، گفت: حوزه انرژی  یکی از بهترین پیشران های توسعه اقتصادی در کشور است و مشاغل زیاد و فعالیت‌های بسیار زیاد زیر شاخه خودش را تقویت می‌کند و به اشتغال زایی بیشتر کمک می کند و حل معضلات اقتصادی که ما در کشور دارد.

 

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار کمیسیون انرژی مجلس بانک های خصوصی حوزه انرژی پروژه ها بانک ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ تصمیمات مهم برای تسریع در اجرایی پروژه فیبر نوری استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد خوانساری در این سفر، با هدف ارزیابی مشکلات و چگونگی تسریع در توسعه پروژه فیبر نوری استان بوشهر، با استاندار، مدیران و پیمانکاران این طرح دیدار کرد.

در این دیدار مقرر شد، طی برگزاری جلسه‌ای مشترک با شهرداری‌ها، چالش‌های موجود پیرامون انعقاد و اجرای قرارداد‌ها برطرف شود و اپراتور‌ها نیز برنامه به‌روزرسانی شده خود را ارائه کنند.

مدیر معین پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های استان بوشهر، ضمن بررسی‌های میدانی وضعیت پیشرفت پروژه، از شهر کنگان و منطقه یک بوشهر نیز بازدید کرد. با هماهنگی میان مدیران ارشد شهر کنگان و اپراتور مقرر شد تا حداکثر ۶۰ روز آینده ۴۰ کیلومتر حفاری فیبر نوری کنگان کامل می‌شود.

این گزارش حاکی است، اهمیت اجرا و توسعه شبکه فیبر نوری در سال جدید، در حدی است که در قانون بودجه سال جاری، تمهیداتی برای تحقق این مهم در نظر گرفته شده است. طبق بند پ تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، شهرداری‌های سراسر کشور و وزارت راه و شهرسازی مکلف هستند مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری و معابر خارج از شهر را حداکثر پانزده روز پس از دریافت تقاضای اپراتور معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با رعایت شرایط و ضوابط و تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه کنند.

با تلاش‌های صورت گرفته در سطح کشور، تا کنون، اجرای پروژه فیبر نوری در ۴۳۰ شهر کشور آغاز و یا نهایی شده و بیش از ۷ هزار کیلومتر مورد حفاری قرار گرفته است که ۷ میلیون خانوار را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

گفتنی است، با انجام موفق پروژه فیبر نوری در سراسر کشور، سرعت اینترنت به صورت صد برابری افزایش پیدا می‌کند و امکان دسترسی سریع‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر به اینترنت برای مشترکان فراهم می‌شود. از مزایای دیگر استفاده از فیبر نوری، دسترسی عادلانه مردم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت با کیفیت در سراسر کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • سایه روشن ورود توصیه‌ای بانک‌ها به واگذاری سرخابی‌ها
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • اخذ تصمیمات مهم برای تسریع در اجرایی پروژه فیبر نوری استان بوشهر