Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجوی دانشگاه یزد در دومین مسابقات قهرمانی پارابدمینتون بانوان کشور موفق به کسب مدال طلای دوبل و نقره تک نفره این مسابقات شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، منا کامیابی، دانشجوی دانشگاه یزد در دومین مسابقات قهرمانی پارابدمینتون بانوان کشور که به مناسبت گرامیداشت هفته پاراالمپیک در استان اصفهان برگزار شد، موفق به کسب مدال طلای دوبل و نقره تک نفره این مسابقات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کامیابی در این  باره  گفت: این دومین دوره از سری مسابقات قهرمانی پارابدمینتون در کشور است که توانستم در کلاس SU۵ بازی کرده و در قسمت دوبل این مسابقات مقام اول و تک نفره نیز مدال نقره را از آن خود کنم.


دانشجوی دانشگاه یزد با بیان اینکه هم‌زمان با قبولی در رشته جغرافیای دانشگاه یزد با رشته ورزشی پارابدمینتون آشنا شده‌ام، بیان داشت: در گذشته با رشته ورزشی بدمینتون آشنایی داشتم، اما در سال ۱۳۹۸ کار خود را به صورت حرفه‌ای با ورزش پارابدمینتون شروع کرده و توانستم در سال ۱۳۹۵ مقام سوم بدمینتون شهرستان شهرضا اصفهان و در سال ۱۳۹۸ نیز توانستم مقام دوم استانی در رشته پارابدمینتون را کسب کنم.

وی افزود: از آنجایی که ساکن شهرستان شهرضا هستم و کلاس‌های پارابدمینتون در مرکز استان تشکیل می‌شود برای تمرینات باید هفته‌ای سه مرتبه به اصفهان سفر کنم که با تلاش‌های بی وقفه خود توانستم جز ۸ بازیکن برتر در مسابقات کشوری معرفی شوم.


وی دلیل انتخاب رشته ورزشی بدمینتون را اینگونه بیان کرد: از آنجایی که در یک خانواده کاملاً ورزشی متولد شده‌ام به طبع از دوران کودکی با اکثریت ورزش‌ها آشنا بوده و علاقه زیادی به بازی‌های انفرادی داشتم که در نهایت از بین تمام رشته‌های ورزشی با دیدن فیلم یا امتحان کردن آن‌ها به ورزش بدمینتون علاقه بیشتری پیدا کرده و آن را ادامه دادم.


کامیابی با اشاره به امکانات مناسب ورزشی در دانشگاه یزد برای دانشجویان ضمن قدردانی از اداره تربیت بدنی این دانشگاه، اظهار داشت: ورزش بدمینتون در کشور مظلوم واقع شده و اکثر افراد به صورت جدی به آن توجه نکرده و مسوولان نیز از ورزشکاران این رشته حمایت لازم و کافی را ندارند و همچنین عدم اطلاع‌رسانی مناسب و مورد توجه قرار گرفتن رشته‌های خاص برای رسانه‌ها از دیگر دلایل عدم تمایل به این رشته ورزشی است.


دانشجوی دانشگاه یزد تاکید کرد: جای خرسندی است که در دانشگاه یزد به این امر توجه شده و تیم بدمینتون آقایان در لیگ برتر کشور حضور پررنگی دارد و نیاز است ورزش دانشجویان دختر نیز در این رشته بیشتر مورد توجه مسئولان این دانشگاه قرار گیرد.


وی با ابراز ناراحتی از غیرحضوری شدن دانشگاه‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت: در این شرایط امکان استفاده از امکانات ورزشی دانشگاه وجود ندارد، ولی انتظار می‌رود استادان با در نظر گرفتن شرایط حضور دانشجویان ورزشکار در اردو‌های تیم ملی یا شرکت در مسابقات مساعدت‌هایی با آنان داشته باشند.


این دانشجو ادامه داد: مدیریت کردن فعالیت در رشته ورزشی به صورت حرفه‌ای در کنار درس خواندن سخت، اما امکان‌پذیر است و زمانی که دانشجویان فعالیت بدنی یا ورزش توسط دانشجویان می‌تواند در یادگیری بهتر مباحث درسی کمک کند، زیرا ذهن آماده یادگیری بیشتر می‌شود.


شایان ذکر است بازی‌های پارالمپیک یا پاراالمپیک یک رویداد ورزشی است که برای ورزشکاران دارای معلولیت‌های جسمی و ذهنی برگزار می‌شود. دومین مسابقات قهرمانی پارابدمینتون کشور که به مناسبت گرامیداشت هفته پارالمپیک با حضور چهارده استان و هفتاد ورزشکار به میزبانی استان اصفهان برگزار شد، ورزشکاران در این مسابقات در کلاس‌های مختلف WH۱، WH۲، SL۳، SL۴، SU۵ و SH۶ که بسته به نوع معلولیت آن‌ها بود به مصاف یکدیگر رفتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسابقات قهرمانی پارابدمینتون دانشگاه یزد وزارت علوم دومین مسابقات قهرمانی پارابدمینتون دانشجوی دانشگاه یزد رشته ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۶۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت

علی دانشمندفرد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور اظهار کرد: خوشبختانه سطح ورزشکارانی که در این مسابقات حضور پیدا کردند از نظر فنی بالا بود.

وی افزود: استعدادهای درخشانی به ورزش بوکس کشور در این مسابقات معرفی شدند که قطعا آینده بوکس ایران را خواهند ساخت.

دبیر فدراسیون بوکس با اشاره به میزبانی ملایر گفت: در این چند روزه شاهد بودیم که تمام مسئولان ملایر برای برگزاری مطلوب این مسابقات شبانه‌روز تلاش کردند و انصافا سنگ تمام گذاشتند.

دانشمندفرد خاطرنشان کرد: از مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت بوکس استان همدان و مدیران ورزشی ملایر به جهت فراهم کردن بهترین امکانات تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به وضعیت بوکس کشور بیان کرد: با استخدام مربیان کوبایی فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را انجام که به صورت زیرساختی آینده بوکس کشور را بسازیم.

دبیر فدراسیون بوکس عنوان کرد: به دنبال استعدادیابی و پیدا کردن نخبه‌های بوکس برای المپیک‌های آینده هستیم نا بتوانیم مدال کسب کنیم.

دانشمندفرد با بیان اینکه بوکس از محدودیت خارج شده است، گفت: امروز دیگر بوکس ورزش مظلوم کشور نیست و از محدودیت خارج شده و نگاه مدیران ورزش کشور به این ورزش تغییر کرده است.

وی افزود: همچنین امروز بوکس به خوبی توسط صدا و سیما و رسانه‌ها پوشش داده می‌شود که باعث استقبال خانواده‌ها از این رشته شده است.

کد خبر 6092626

دیگر خبرها

  • گزارش وزیر ورزش از درخشش ورزشکاران کشور در میادین بین‌المللی
  • مازندران نایب قهرمان مینی گلف بانوان کشور شد
  • درخشش ورزشکاران استان کرمان با ۳ قهرمانی لیگ برتر
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • درخشش شطرنج باز خوزستان در مسابقات شهر‌های آسیا
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم