Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- به مناسبت روز ملی روستا، نمایشگاه مبلمان و صنایع دستی روستایی مازندران امروز در ساری برگزار شده است که 30 نفر از برترین های روستایی با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، رئیس سازمان امور عشایر ایران، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر کشور، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و برخی مدیران و مسئولین با اهداح لوح سپاس، تجلیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری،استاندار مازندران در این مراسم توجه همه دولت به روستاها را با هدف اشتغال‌زایی مطابق با کشاورزی نوین توصیف کرد و گفت: امروز با کشاورزی نوین شاهد ارزش افزوده بیشتری در تولید محصولات کشاورزی استان هستیم.

احمد حسین زادگان استمرار توسعه اقتصاد و گردشگری نوین در روستاهای مازندران را با محوریت بوم گردی و تولید صنایع دستی و غذاهای بومی و مکانیزاسیون کشاورزی یک اولویت دانست و افزود: دولت در سال 96 با اجازه مقام معظم رهبری 1.5میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ارزی کشور برای توسعه و اشتغال پایدار روستا اختصاص و عملیاتی کرد و امروز طرح های کشاورزی در مقیاس کوچک علاوه بر ارزش افزوده، توجیه اقتصادی مناسبی در استان پیدا کرد.

وی حفظ زمین، جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز ، افزایش درآمد روستائیان و حتی مهاجرت معکوس جمعیت از شهر به روستا ها را از مزیت های توجه دولت به روستا عنوان کرد و بیان داشت: این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه زیر ساختی روستاها توجه زیادی شده است و در همه شاخص های خدماتی آب، برق، گاز، مخابرات و اینترنت رشد قابل توجهی داشته است شکی نیست ، اما برای رفاه و زندگی بهتر روستائیان باید طرح های اشتغالزایی را با هدف تثبیت جمعیت و افزایش درآمد پایدار بیش از پیش مورد حمایت قرار دهیم.

حسین زادگان گفت: روستاهای مازندران با توجه به این که دارای زمین مناسب است و رویکرد جدیدی که در حوزه کشاورزی بویژه توسعه فضای گلخانه ای، زارعت چوب، دامداری و دامپروری و صنایع تبدیل کشاورزی استان به وجود آمده است می تواند جوانان زیادی را با درآمد مناسب همراه با رفاه اجتماعی مورد رضایت، مشغول به کار کند.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که امروز 300 روستای استان مقصد گردشگری کشور شده است، بیان داشت: امروز فناوری و تکنولوژی با هدف بهره وری از زمین ها در همه مناطق روستایی کشور گسترش یافته است و این مقوله در این خطه شمال به لحاظ حساسیت های زیست محیطی باید بیشتر نیز مورد اهتمام دولت قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: امروز با کشاورزی نوین شاهد ارزش افزود ه بیشتری در تولید محصولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۷ هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید خلجی اظهار کرد: دریافتی شهرداری‌های استان از اعتبارات ارزش‌افزوده مناسب است. در سال ۱۴۰۲ مجموع دریافتی شهرداری‌های استان از محل اعتبارات ارزش افزوده استانی و ملی ۱,۳۶۰ میلیارد تومان بود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان از اختصاص قیر رایگان به شهرداری خبر داد و گفت: در دو سال گذشته ۱۷ هزار تن قیر رایگان و ۱۷۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین به شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.

خلجی افزود: این تخصیص در راستای بالا بردن شاخص‌های کالبدی در این محلات و ارتقای سطح زندگی ساکنان محله‌های مورد هدف استان برنامه‌ریزی شده است و شهرداری‌ها موظفند سهمیه قیر را صرف معابر بدون آسفالت کنند.

کد خبر 6099839

دیگر خبرها

  • تامین کالا در بازارهای صادراتی از اولویت‌های دولت است
  • اجرای طرح جهش تولید در در دیم‌زار‌های مازندران
  • تکرار در تأخیر پرداخت مطالبات گندم‌کاران
  • خدمات صندوق توسعه فناوری‌های نوین توسعه یافت
  • در سفر استاندار به شهرستان بیجار چه گذشت؟
  • وزیر نفت: در دولت سیزدهم ۶۰ درصد به تولید نفت افزوده شد
  • اوجی: تولید نفت را به بیش از ۵.۵ میلیون بشکه می‌رسانیم
  • اختصاص ۱۷ هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان زنجان
  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود
  • برنامه‌های بخش کشاورزی بر اساس اطلس موجود تعریف شود