Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-
مدیر تعاون روستایی خوزستان از امادگی کامل شبکه تعاون روستایی برای تامین و توزیع بذر مورد نیاز کشاورزان جهت کشت پائیزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا از خوزستان، محمد امین معین راد گفت: کشت پائیزه استراتژیک ترین و مهمترین فعالیت کشاورزی کشور و خوزستان به شمار می رود که هزاران هکتار از اراضی کشاورزی استان و کشور به زیر کشت گندم و کلزا می رود و بسیاری از نیازهای غذایی مردم را تامین می نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از این رو توجه به تامین نیاز کشاورزان در خصوص نهاده های کشاورزی از جمله کود و بذر و سم و ... یکی از دغدغه ها و اولویت های کاری تعاون روستایی خوزستان می باشد.
مدیر تعاون روستایی خوزستان بیان داشت: تامین بذر گندم به عنوان بزرگترین کشت پائیزه یکی از فعالیت های تعاون روستایی بوده که خوشبختانه تاکنون موفق به خرید 15هزار 662 تن گندم بذری شده ایم و از این میزان 2 هزار و 844 تن بوجاری شده و مابقی به سرعت در حال بوجاری شدن است.
معین راد گفت: در حال حاضر 1752 کیسه گندم بذری آماده توزیع میان کشاورزان شده است و روزانه این روند در 6 شهرستان تولیدی ما در حال انجام است.
وی گفت: هم اکنون 1742 تن گندم بذری در شهرستان شوشتر موجود است که 532 تن بوجاری شده است، در دزفول این رقم به 7 هزار و 418 تن می رسد که 950 تن آن بوجاری شده است، در اهواز 2 هزار و 327 تن خریداری و 437 تن بوجاری شده است، در شوش 823 تن خریداری و 150 تن بوجاری شده است، در بهبهان 1330 تن خریداری و 300 تن بوجاری شده است و در اندیمشک 2 هزار و 22 تن خریداری و 484 تن بوجاری شده است.
مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: لازم به ذکر است که در سال گذشته تولید و فرآوری انواع بذور اصلاح شده توسط تعاون روستایی رقمی معادل 13 هزار و 118 تن بوده و همچنین توزیع انواع بذور اصلاح شده 26 هزار تن بوده است که امیدواریم در سال جاری و در پایان کشت پائیزه این رقم با افزایش نسبت به سال گذشته روبه رو باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تعاون روستایی خوزستان تعاون روستایی خوزستان تن خریداری کشت پائیزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۲۸۶ هزار تن گندم در خوزستان حمل شد

ایسنا/خوزستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از جابجایی حدود ۲۸۶ هزار تن گندم در استان خبر داد.

فواد غزیعلی امروز، ۱۱ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران در خصوص جابجایی گندم در استان اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی و هماهنگی‌های درون استانی با محوریت استانداری خوزستان، از ابتدای اردیبشهت ماه تاکنون حدود ۲۸۶ هزار تن گندم در استان حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۰ درصد این حمل افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: روزانه حدود ۶۱ هزار تن گندم در حال حمل و انتقال به مراکز سیلوها و همچنین به اقصی نقاط کشور است.

غزیعلی ادامه داد: با توجه به حساسیتی که وجود دارد فراخوانی به مالکان و رانندگان سراسر کشور به ویژه استان خوزستان داده شد که با استقبال و حضور این رانندگان در حمل این محصول رشد بالایی رقم خورده است.

غزیعلی با تشکر از رانندگان و مالکانی که در امر حمل و نقل گندم کشاورزان استان مشارکت کردند درخواست کرد تا باز هم در این زمینه مشارکت و کمک کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • حدود ۲۸۶ هزار تن گندم در خوزستان حمل شد
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان