Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که آماده میزبانی از سران کشورهای جهان در اجلاس آب و هوایی سازمان ملل متحد "کاپ ۲۶" در پایان ماه اکتبر(ابان) می شود، در نشست سرمایه گذاری جهانی، در لندن برای جذب میلیاردها دلار سرمایه گذاری خارجی برای اجرای طرح های سبز، گفت که کشورش به عنوان بخشی از هدف دستیابی به توقف کامل انتشار کربن تا ۲۰۵۰، قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ سامانه های گرمایشی خانه ها با سوخت های فسیلی را از دور خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان نشست کاپ ۲۶ در گلاسکو را آخرین فرصت برای کاهش روند گرم شدن کره زمین تا حداکثر ۱.۵ درجه سانتیگراد بالاتر از میزان پیش از دوره صنعتی شدن زمین می دانند.

دولت انگلیس اعلان کرده که پس از ۲۰۳۵ هیچ گونه دیگ بخار گازسوزی نصب نخواهد شد و از سال آینده (۲۰۲۲) خانوارها خواهند توانست با دریافت کمک هزینه ای به مبلغ هفت هزار دلار، دیگ های بخار گازسوز را با پمپ های گرمایشی دارای انتشار کم کربن، جایگزین کنند. هر چند منتقدان می گویند که بودجه ۶۲۲ میلیون دلاری اختصاص یافته به این برنامه در سه سال آینده، تنها برای ۹۰ هزار خانوار کفایت می کند.

یکی از توافق های این نشست یک روزه در موزه علوم لندن، همکاری انگلیس با برنامه کاتالیزور بنیاد "برکثرو انرژی" بیل گیتس برای جذب سرمایه گذاری ۲۷۵ میلیون دلاری بخش خصوصی در برنامه های تولید نیروی سبز در این کشور بود. لندن می گوید که توانسته در این نشست تعهداتی به مبلغ نزدیک به چهارده میلیارد دلار برای سرمایه گذاری خارجی جذب کند.

جانسون، با اشاره به سرمایه گذاری های بخش خصوصی و فشار مصرف کنندگان به عنوان عوامل اصلی در کاهش انتشار کربن و مهار دگرگونی های اقلیمی، کشورش را به عنوان زادگاه انقلاب صنعتی، دارای مسئولیت رهبری جهانی برای کاهش انتشار کربن و جلوگیری از گرم شدن بیشتر دمای زمین دانست.

برچسب‌ها توافق آب و هوایی پاریس انگلیس تغییرات آب و هوا سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی گرمایش زمین لندن توافق اقلیمی پاریس بوریس جانسون آنتونیو گوترش بیل گیتس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توافق آب و هوایی پاریس انگلیس تغییرات آب و هوا توافق آب و هوایی پاریس انگلیس تغییرات آب و هوا سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی گرمایش زمین لندن توافق اقلیمی پاریس بوریس جانسون آنتونیو گوترش بیل گیتس سرمایه گذاری انتشار کربن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدارمسوولان وکارگزاران حج با رهبر انقلاب

در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسوولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان، تا ساعتی دیگر با رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

به گزارش مشرق، در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسوولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان، تا ساعتی دیگر با رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • دیدارمسوولان وکارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • برنامه‌های مربوط به محدود کردن گرمایش زمین ضعیف است
  • چلسی رقیب همشهری‌اش را گلباران کرد
  • تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌
  • فرونشست در اصفهان و خوزستان به بیش از ۷تا۱۰ سانتی متر رسید
  • به دلیل اتهام جنجالی: شکایت فارست از گری نویل
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • رجز خوانی رژیم صهیونیستی در آستانه نشست قاهره
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس