Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمد مولوی عضو هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: در سال های اخیر اقدام به سرمایه گذاری در بخش بهبود دهنده های صنایع پخت بر پایه امولسیفایرها و سپس آنزیم ها کرده ایم. هدف این شرکت مشارکت در بالا بردن کیفیت و افزایش سهم بازار محصولات تولیدکنندگان ایرانی نیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهبوددهنده‌ها بر پایه امولسیفایرها ترکیباتی هستند که با ایجاد انعطاف پذیری و افزایش قدرت تحمل خمیر در کلیه مراحل تولید محصولات غذایی مانند میکس کردن، تخمیر و پخت سبب بهبود کیفی محصول نهایی می شوند. این فرآورده به تولیدکننده مواد غذایی کمک می کند تا محصولی با حجم و شکل ظاهری بهتر و با قابلیت حفظ تازگی بیشتر در طول مدت زمان مصرف تولید کند. معمولا بهبود دهنده برای خمیرهایی است که خمیرمایه دارند و مدت فرآوری طولانی دارند و به ازای هر نیم کیلو ۲ تا ۳ گرم به محصول اضافه می شود.

مولوی افزود: برخی از بهبود دهنده‌ها به شکل ژل هستند و این ژل با غلظت بالای مونو گلیسیرید موجب بهبود ثبات و مقاومت خمیر، ایجاد بافت یکنواخت، حفظ رطوبت غیر آزاد برای احساس نرمی بیشتر، کنترل بیاتی و افزایش زمان ماندگاری محصول غذایی می شود .

مدیر شرکت افزود: برخی نیز به شکل پودر هستند که مصرف این پودر به علت غلظت بالا بسیار مقرون به صرفه بوده و سبب ایجاد حجم و بافت مطلوب، بهبود پروسه پخت، افزایش نرمی و تازگی و ماندگاری محصول نهایی می شود.

وی خاطر نشان کرد: از اثرات این بهبود دهنده ها می توان به افزایش زمان تازگی یا ماندگاری، ایجاد بافت ریز و نرم و یکنواخت، افزایش حجم و به طور کلی بالا بردن کیفیت تولیدی اشاره کرد. هر یک از تولیدات با توجه به نوع محصول نهایی دارای کاربری ویژه ای است.

مدیر شرکت افزود: مهم ترین کاربرد بهبوددهنده‌ها، در فرآورده‌هایی چون کیک، کلوچه و بیسکوییت است. بهبود دهنده تولید شده در شرکت آذرنوش یک دوم نمونه خارجی قیمت دارد و همین امر سبب شده تا محصولات امکان صادرات به کشورهای همسایه صادر شود. علاوه بر این، با خرید شرکت‌های داخلی از مجموعه آذرنوش شاید حدود ۴۰ درصد نیاز شرکت های داخلی در حوزه بهبوددهنده ها را تامین کرده ایم که سبب شده تا حجم زیادی ارز از کشور خارج نشود.

مولوی، با اشاره به چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان توضیح داد: با وجود تمام سختی ها توانسته ایم تا به امروز ۴۰ فرصت شغلی نیز به صورت مستقیم ایجاد کنیم که اگر مشکل ما در حوزه تامین مواد اولیه برطرف شود، مشخصا می توان با توان بیشتری وارد عرصه تولید شد.

کد خبر 5331318 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صنایع غذایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی فیس بوک همراه اول عیسی زارع پور شبکه ملی اطلاعات تحقیقات علمی امنیت سایبری صندوق نوآوری و شکوفایی حکمرانی فضای مجازی فناوری فضایی ایالات متحده امریکا بهبوددهنده ها بهبود دهنده دهنده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا زرافشان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: برای کاهش نرخ بی سوادی، رویداد روستای باسواد اجرا و ۱۰ هزار و ۹۶ نفر در ۸۱۸ کلاس درس تحت پوشش طرح‌های نهضت سوادآموزی قرار گرفتند.

وی بیان داشت: با تشکیل شورای سواد یار روستا این طرح نقش مهمی در کیفیت بخشی به سوادآموزی دارد و اجرای طرح شناسایی کوچه به کوچه، محله به محله و روستا به روستا نیز از دیگر طرح‌های مهم برای افزایش نرخ باسوادی در برخی نقاط است.

زرافشان تصریح کرد: دولت در کنار سوادآموزی برنامه‌های دیگری برای افزایش سواد اجتماعی جامعه هدف در دست اجرا دارد که طرح خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی و آموزش عملی نماز از جمله این برنامه‌های تکمیلی دولت برای سوادآموزان است و مسابقات علمی و کار با رایانه نیز برای برای شرکت کنندگان در دوره تحکیم اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: نرخ باسوادی جمعیت استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله، بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ به ۹۲ درصد رسید و مطابق با برآورد سال ۱۴۰۰ به بالای ۹۵ درصد رسیده است.

زرافشان افزود: نرخ باسوادی در استان با هشت دهم درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۹۸.۸ درصد رسیده است.

کد خبر 6098197

دیگر خبرها

  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی