Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

 طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار، از طرح‌های آماری جدید مرکز آمار ایران است که در سال ١٣٩٩، برای افراد ١۵ ساله و بیشتر با ۴۳ هزار و ۷۰۰خانوار نمونه شهری و ۱۸۸ هزار و ۶۰ خانوار نمونه روستایی اطلاعات مرتبط با حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را جمع آوری کرده است. مهمترین یافته‌های این گزارش در حوزه تغذیه و دخانیات به شرح زیر است؛

سرانه مصرف شیر افراد ١۵ ساله و بیش‌تر در هفته در سال ١٣٩٩، به طور متوسط ۲.۹۸ لیوان برآورد شده است.

استان اردبیل با ۳.۶۳لیوان در هفته بیشترین سرانه مصرف شیر افراد ١۵ ساله و بیش‌تر را در بین استان‌های کشور دارا بوده است.

همچنین سرانه مصرف نوشابه افراد ١٥ساله و بیش‌تر در هفته به طور متوسط ۲ لیوان برآورد شده است.

استان کرمان با سرانه مصرف نوشابه افراد ١۵ ساله و بیش‌تر به طور متوسط ۲.۷۷ لیوان در هفته، بیشترین سرانه را در بین استان‌های کشور دارا بوده است.

نتایج طرح حاکی از آن است که در سال مذکور سرانه مصرف ماهی افراد ١۵ ساله و بیش‌تر در ماه به طور متوسط ۱.۷ وعده بوده است.

استان هرمزگان با ۵.۶۷ وعده در ماه بیشترین سرانه مصرف ماهی افراد ١۵ ساله و بیش‌تر را در بین استان‌های کشور دارا بوده است.

در سال ١٣٩٩، سرانه مصرف فست فود افراد ١٥ساله و بیش‌تر به طور متوسط ۱.۳۴ دفعه در ماه برآورد شده است.

١١ درصد از خانوار‌های کشور در سال ٩٩ غذای بیش از نیاز مصرفی خود را طی ماه منتهی به زمان آمارگیری در سطل زباله ریخته اند.

در سال ١٣٩٩، ۵.۸ درصد افراد ١۵ ساله و بیش‌تر اظهار کرده اند سیگار می‌کشند و ۸۹.۶ درصد از این افراد ِسیگاری، هر روز سیگار می‌کشیدند. به عبارت دیگر، ۲.۵ درصد افراد ١۵ ساله و بیش‌تر، روزانه سیگار می‌کشیدند.

به گزارش مرکز آمار ایران، همچنین در سال ١٣٩٩، ۰.۴ درصد افراد ١۵ ساله و بیش‌تر اظهارکرده اند، قلیان می‌کشند که ۲۲.۷ درصد از این افراد به طور روزانه قلیان می‌کشیدند. به عبارت دیگر، ۰.۹ درصد افراد ١۵ ساله و بیش‌تر هرروز قلیان می‌کشیدند.

شایان ذکر است نتایج تفصیلی این طرح به زودی در درگاه ملی آمار ایران قرار خواهد گرفت.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مرکز آمار ایران خط فقر طور متوسط سال ١٣٩٩ سرانه مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عائدی سرمایه نمی‌شود

کارشناس سیاستگذاری مسکن در واکنش به ادعای رئیس کل سابق بانک مرکزی گفت: ملک مصرفی افراد از شمول مالیات بر عائدی سرمایه خارج است، حتی اگر طی یکسال قیمت آن ۱۰ برابر شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرشید ایلاتی کارشناس سیاستگذاری مسکن در واکنش به ادعای رئیس کل سابق بانک مرکزی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«ملک مصرفی افراد از شمول مالیات بر عائدی سرمایه خارج است. یعنی اگر ملک مصرفی خانوار در طی یکسال 10 برابر هم شده باشد هیچگونه مالیاتی نخواهد داشت. اینگونه اظهار نظرها از سوی شخصی که رییس سابق بانک مرکزی بوده است جای تأسف دارد.»

چندی قبل رئیس کل سابق بانک مرکزی در واکنش به مالیات بر عایدی سرمایه در شبکه ایکس نوشته بود:‌ رئیس مجلس گفته اند؛ مالیات بر سوداگری شامل 0/5 درصد جامعه می‌شود و نگرانی ندارد.

حتی اگر درصد اعلامی درست باشد، این نوع اظهارنظر بی توجهی به کار کرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیر مستقیم این نوع از مالیات به سایر طبقات جامعه و نیز فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

در واقع بر مبنای مالیات بر عایدی سرمایه از کسانیکه به حکم عقل در مقابل تورم از خود حفاظت می‌کنند، مالیات گرفته و صرفِ مخارجی می‌شود که غالباً براى رشد اقتصادى زیانبار هستند. بهتر است به جای این اقدامات، با علل تورم که موجب سفته بازی است، مقابله کنید. اینقدر هم زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عائدی سرمایه نمی‌شود
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • چرا روند کاهش وزن به نقطه «ثابت» می‌رسد؟