Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «مصطفی نخعی» در توضیح نشست روز سه شنبه کمیسیون انرژی مجلس از حضور «جلیل سالاری»  معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به منظور ارائه برنامه‌های خود خبر داد و گفت: معاون وزیر نفت چالش‌های پیش‌رو این حوزه را تشریح و اعلام کرد اساسنامه شرکت ملی پالایش و پخش در حال آماده سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: به گفته وی این اساسنامه به هیات دولت ارسال شده است و درصورت تایید تقدیم مجلس  خواهد شد.  همچنین احکام بودجه‌ای مربوط به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی نیز آماده کردند و به سازمان برنامه و بودجه جهت اعمال در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ارسال شده است.      

وی افزود: مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این جلسه روند سوخت‌رسانی در زمستان را مثبت ارزیابی کرد، چراکه خوشبختانه اکنون ذخایر خوبی در زمینه نفت گاز نیروگاهی و نفت کوره نیروگاهی داریم و اگر این روند ادامه پیدا کند به‌یقین مشکلات ما در بحث خاموشی برق و توقف نیروگاه‌ها به دلیل کمبود سوخت بسیار کمتر خواهد بود.

نخعی با بیان اینکه بحران خاموشی جدی است، اضافه کرد: از آنجا که روند ناترازی میان تولید گاز و مصرف انرژی در زمستان روز به روز در حال افزایش است و حتی اگر سال جاری این ناترازی مدیریت شود به‌یقین برای سال‌های آتی همچنان ادامه خواهد داشت مگر آنکه در برنامه‌های میان مدت و بلندمدت موضوع افزایش تولید گاز و اصلاح الگوی مصرف را جدی‌تر دنبال کنیم تا سال‌های آینده شرایط پایدارتری را پشت سر گذاریم.

این نماینده مجلس افزود: معاون وزیر نفت از برنامه‌ریزی برای ساخت یک پتروپالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خام، با سهامداری پالایشگاه‌ها، دولت و مجموعه‌های دیگر خبر داد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس احداث خط لوله دوم بندرعباس به رفسنجان برای انتقال فرآورده‌های تولیدی جنوب به شمال کشور را یکی‌دیگر از برنامه‌های مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش عنوان کرد و خاطرنشان کرد: خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان به بیرجند و تربت حیدریه به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های انتقال فرآورده‌ای نفتی به شرق کشور، یکی‌دیگر از برنامه مهم وی بیان شد.

برچسب‌ها کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نفت شرکت ملی پالایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نفت شرکت ملی پالایش کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نفت شرکت ملی پالایش شرکت ملی پالایش و پخش کمیسیون انرژی مجلس فرآورده های نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸هزارتن، بالاترین رکورد صادرات فرآوردهای نفتی در این بندر به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی عسکری گفت: در سال گذشته با تمرکز بر روی ظرفیت‌های کم‌نظیر بندر خرمشهر و تلاش و همت جهادی، آمار 2 میلیون و 788 هزار و 888 تن عملیات تخلیه و بارگیری به ثبت رسید. 

وی ادامه داد: بندر خرمشهر در عملکرد تخلیه و بارگیری در سال 1402 نسبت به سال قبل، رشد 27 درصدی را تجربه کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: 90 درصد این عملیات مربوط به بخش صادرات بود که با توجه به آمار به ثبت رسیده، بندر خرمشهر در جایگاه سوم بنادر کل کشور قرار گرفت.

عسکری افزود: 29 درصد رشد در بخش صادرات، 13 درصد رشد در بخش واردات، 29 درصد رشد در فله خشک، 17 درصد رشد در بخش کانتینری، 26 درصد رشد در بخش تردد کامیون و 13 درصد رشد در تردد شناورهای عملیاتی از دیگر دستاوردهای بندر خرمشهر در سال 1402 نسبت به سال قبل بود.

وی تاکید کرد: سال 1402 با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات 38 هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی دیگر از اقدامات ماندگار و بی‌سابقه در سال 1402، انهدام 190 ردیف کالای متروکه برای نخستین بار در بندر خرمشهر بود که با این اقدام، فضای قابل توجهی از فضای اشغال شده انبارها، کاهش یافت و فرصت برای سرمایه‌گذاری جدید ایجاد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر