Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:44:42 GMT

پوشش واکسیناسیون در همدان به ۶۰ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۸۷۶۵

پوشش واکسیناسیون در همدان به ۶۰ درصد رسید

گروه استان‌ها_ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تاکنون ۶۰ درصد از جمعیت مشمول واکسن استان همدان حداقل یک دز واکسن دریافت کرده‌اند. - اخبار استانها -

دکتر محمد خزایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و 570 هزار دز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده که نسبت به میانگین کشوری 6 درصد بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 26 درصد از جمعیت مشمول واکسن استان دو دز واکسن دریافت کردند، افزود: 60 درصد هم فقط دز نخست را تزریق کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان برای رسیدن به ایمنی باید 80 درصد جامعه واکسینه شوند، امیدواریم تا 20 روز آینده بتوانیم پوشش واکسیناسیون دز نخست را به 80 درصد برسانیم.

خزایی با اشاره به اینکه روند ابتلا به کرونا در استان کاهشی شده است، تصریح کرد: با این حال نباید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه بود.

وی با تاکید بر اینکه همه افرادی که واکسینه می‌شوند باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، گفت: ممکن است برخی افراد با وجود تزریق واکسن هم به کرونا مبتلا شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان‌اینکه شرایط استان در کنترل است، اظهار داشت: اما وضعیت شکننده بوده و امکان بازگشت به روزهای بحرانی وجود دارد.

خزایی از تزریق واکسن برای دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 60 درصد دانش‌آموزان مشمول واکسن حداقل یک دز دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تزریق روزانه 70 هزار دز واکسن در استان وجود دارد تصریح کرد: استقبال مردم از واکسن افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه ممکن است افراد با تزریق دو دز واکسن هم به کرونا مبتلا شوند، اظهار داشت: اما آمار بستری و مرگ‌ومیر بیماری در افراد واکسینه شده بسیار کمتر از افراد واکسینه نشده است.

خزایی با بیان اینکه هرگونه دورهمی و شرکت در مجالس عروسی، عزا و غیره خطر ابتلا به کرونا و گردش ویروس را افزایش می‌دهد، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهم‌ترین راهکار قطع زنجیره کرونا است.

واکسیناسیون اصناف الزامی شد/ صدور تمامی مجوزهای صنفی مشروط به تزریق واکسنسازمان استخدامی: واکسن کرونا اجباری است!/ وزارت بهداشت: واکسن اختیاری است!

وی با اشاره به اینکه میانگین پوشش واکسیناسیون در کشور 54 درصد است اظهار داشت: آمار واکسیناسیون استان همدان 6 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام/743/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان دز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۸۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد