Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایمان امین الرعایا عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای موفق نخستین جشنواره فیلم یادشده سال گذشته افزود: با توجه به محدودیت های کرونایی پارسال امکان برگزاری حضوری جشنواره انار و انارچینی در تفت فراهم نبود، از این رو کانون ملی فرهنگی تربیتی ولایت شهرستان اقدام به برگزاری جشنواره ای به صورت مجازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جشنواره پارسال در دو بخش مردمی و دانش آموزی و در قالب فیلم کوتاه، نماهنگ و انیمیشین بود که با استقبال خوب شهروندان همراه شد و ۴۸ اثر به مرحله داوری رسید و از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد.

به گفته مدیر کانون ملی فرهنگی تربیتی ولایت تفت جشنواره یادشده امسال با این تفاوت نسبت به جشنواره اول برگزار می شود که به صورت استانی و ویژه دانش آموزان است و به جای اهدای جایزه به فیلم برتر با نگاهی تخصصی تر به مولفه های برتر صنعت فیلم سازی نظیر کارگردانی و تصویربرداری جایزه اهدا می شود.

وی  به آموزش رایگان فیلم سازی در فضای مجازی از سوی سجاد شاهدی باغ خندان یکی از فیلم سازان شهرستان اشاره کرد و گفت: دانش آموزان می توانند اصول اولیه فیلم سازی را از این طریق بیاموزند و نسبت به تهیه فیلم کوتاه اقدام کنند.

امین الرعایا موضوع های ارسالی آثار را باغ انار، کوچه باغ، انارچینی، ذخیره انار در انبار ، آبگیری انار، رب انار، آفت انار، سرکه انار، طبخ غذا با انار، اناردونه، اناربندی، فروش انار، خشکسالی، تخریب باغ های انار و هر آنچه مربوط به انار است عنوان کرد.

وی ادامه داد: به بهترین کارگردان، فیلم نامه، تصویربردار، تدوین گر، بازیگر دختر، بازیگر پسر و فیلم دانش آموزی جایزه پنج میلیون ریالی اهدا می شود.

مدیر کانون ولایت تفت با بیان اینکه هیات داوران به پدیده جشنواره جایزه ۱۰ میلیون ریالی اهدا می کند، افزود: از چهار دانش آموز مستعد فیلم سازی برای ساخت فیلم کوتاه بعدی حمایت مادی صورت می گیرد و به بهترین فیلم از نگاه دانش آموزان جایزه پنج  میلیون ریالی تقدیم می شود.

وی تصریح کرد: فیلم ها  در ۲ مقطع ابتدایی و متوسطه به صورت مجزا از سوی هیات داوران انتخابی ارزیابی می شود و به بخش مسابقه راه پیدا می کنند و هیچ محدودیتی در تعداد اثر ارسالی نیست؛ حداکثر زمان فیلم باید پنج دقیقه و حجم فیلم کمتر از یک گیگ باشد.

امین الرعایا آخرین مهلت ارسال آثار را تا اول آذر ماه عنوان کرد و گفت: ۱۷ و ۱۸ آذر ماه جشنواره برگزار می شود و مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان ۱۹ آذر ماه مصادف با ولادت حضرت زینب (س) است.

دبیرخانه جشنواره کانون ملی فرهنگی تربیتی در خیابان دانش آموز شهر تفت قرار دارد و شماره تماس ۳۲۶۲۶۶۰۰  اعلام شد.

کانون فرهنگی تربیتی ولایت شهرستان تفت از اولین کانون های طرح ملی کشوری است که  سال ۱۳۶۹ کار ساخت آن آغاز شد و در سال ۱۳۷۴ به همت سازمان توسعه ،نوسازی و تجهیز مدارس با حضور وزیر آموزش و پرورش وقت افتتاح شد و هم اکنون به عنوان یکی از مجموعه های آموزشی، فرهنگی و تربیتی استان یزد محسوب می شود.

همزمان با آغاز سال تحصیلی  جاری ۲۸۵ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۷ مدرسه در ۱۰ هزار و ۹۸۷ کلاس درس از طریق آموزش های حضوری ، غیرحضوری و یا ترکیبی حضور پیدا کردند که این تعداد نسبت به سال تحصیلی قبلی ۱۷ هزار نفر افزایش دارد. 

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها سکونت دارند و از مجموع جمعیت روستایی ۹ هزار نفر عشایر هستند که عمدتا در خاتم و  ابرکوه زندگی می کنند. 

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

جشن انار و انارچینی با محوریت شهرستان تفت به عنوان یکی از رویدادهای گردشگری استان یزد در فهرست آثار ملی کشور ثبت است .

جشنواره انار به صورت انار چینی در شهرستان های یزد، میبد و مهریز برگزار و در این جشنواره انواع انار، خوراک های سنتی با چاشنی انار، صنایع دستی و نوشیدنی های گیاهی و دیگر محصولات، معرفی و به علاقه مندان عرضه می شود.

شهرستان تفت از مناطق ییلاقی یزد است که مرکز این شهرستان از باغ شهرهای استان محسوب می‌شود و محصول انار آن از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، انار از جمله محصول باغی است که با خاک شور و اقلیم بیابانی استان یزد سازگاری زیادی دارد و  هرساله بیش از یکصد هزار تن محصول برداشت می شود که برخی از ارقام آن از کیفیت خوبی برای صادرات برخوردار است.

حدود ۶ هزار هکتار سطح زیر کشت درختان انار استان است که بخش عمده آن در شهرستان‌های میبد، اردکان ، یزد ، تفت و ابرکوه قرار دارد و از ۴۰ رقم آن ۱۱ رقم ارزش صادراتی دارد .

 بخشی از این محصول به صورت تازه خوری ، بخشی از آن برای تبدیل به رب انار و ساندیس، فرآوری و مقداری هم به‌صورت کنسانتره و اناردان به هند و پاکستان برای تبدیل به ادویه صادر می‌شود.

برچسب‌ها یزد جشنواره تفت دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد جشنواره تفت یزد جشنواره تفت دانش آموزان فرهنگی تربیتی دانش آموزان فیلم کوتاه فیلم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک

 علی محبی  بیان کرد: برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی با محوریت معنویت، مهدویت و قدس شریف انجام که در ابتدای دیدار پایوران سپاه و بسیج با امام‌جمعه زهک و کلاس اخلاق در راستای آشنایی با افکار شهید مطهری در شهرستان برگزار شد.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدای محله، نشست‌های بصیرتی مشترک با رده‌ها، نشست‌های جهاد تبیین با محوریت کتاب‌های استاد شهید مطهری، دیدار خانواده شهدا آبروی محله، غبارروبی مزار شهدا، کلاس اخلاق ویژه کارکنان و بسیجیان، مسابقات کتاب‌خوانی ویژه کارکنان و بسیجیان، توزیع نشریات سیاسی و اخلاقی، حضور کارکنان و بسیجیان در نمازجمعه، توزیع تراکت با موضوع معنویت و مهدویت و... از جمله برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی و بزرگداشت سالگرد شهادت استاد مطهری (ره) برگزار می‌شود.

محبی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب، برگزاری یادواره شهدای معلم، تجلیل از فعالان عرصه جهادی ویژه فرهنگیان، برگزاری نشست‌های بصیرتی و ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان، تجلیل از خانواده شهدای معلم، تجلیل و دیدار مربیان و هادیان عقیدتی و سیاسی با امام‌جمعه زهک و نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهرستان از جمله برنامه‌های دیگری است که با همکاری کانون بسیج فرهنگیان در این هفته برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه سپاه زهک خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی است که همه‌جانبه برای امنیت و حفاظت از دستاوردهای انقلاب است پیش‌گام بوده است و در تمام عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی مانند خاری در چشم دشمن قرار دارد که این خود افتخاری است برای ما و کارکنان این نهاد مقدس باید قدردان حضور خود و خدمت در سپاه را دانسته چرا که این جهاد و حفاظت از کشور در برابر دشمنان، موجب عزت و افتخار آن‌هاست، اما عقب‌نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور