Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرودگاه بین المللی هیترو انگلیس قصد دارد تا بخشی از خسارت مالی ناشی از کسادی بازار سفرهای هواییِ دو سال گذشته را با افزایش ۵۶ درصدی مالیات مسافران تامین کند.

به گزارش برنا، سازمان هواپیمایی کشوری انگلیس با این پیشنهاد موافقت کرده است و به این ترتیب مالیات هر مسافر از ۲۲ پوند در سال ۲۰۲۰ به حدود ۳۴ پوند و ۴۰ پنس در سال آینده جهش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیم‌گیری درباره میزان دقیق این مالیات قرار است دو ماه دیگر به شور گذاشته شود تا از تابستان سال ۲۰۲۲ عملیاتی شود. این مالیات از طریق خطوط هواپیمایی روی قیمت بلیت مسافران اضافه و به فرودگاه پرداخت می‌شود.

نشریه تایمز چاپ لندن گزارش داد که هیترو قصد داشت تا مالیات ها را ۹۰ درصد افزایش دهد و با سرعت بیشتری خسارت سنگین ناشی از همه‌گیری کرونا را جبران کند. در آن صورت مالیات مسافران به رقمی معادل ۸۳ پوند می‌رسید.

این درحالیست که افزایش ۵۶ درصدی هم با انتقاد و مخالفت گسترده مدیران و روسای خطوط هواپیمایی مواجه شده و آن را اقدامی شرم‌اور خوانده‌اند. آن‌ها مدیران هیترو را افرادی دندان‌گرد و انحصار طلب نامیده‌اند.

هیترو اعلام کرده که این افزایش به صورت موقت اجرا خواهد شد تا زیان مالی فرودگاه جبران شود؛  اما منتقدان نگرانند که این تصمیم به یک رویه غیر قابل بازگشت تبدیل شود.

هیترو در یک سال گذشته ۲.۸ میلیارد دلار بر اثر کاهش شدید مسافرت‌های هوایی زیان کرده است. تا پیش از شیوع کرونا سالانه حدود ۸۱ میلیون مسافر از فرودگاه هیترو جابه‌جا می‌شد. اما امسال پیش‌بینی می‌شود که بین ۱۳ تا ۳۶ میلیون نفر از طریق این فرودگاه مسافرت کنند.

این درحالیست که دولت انگلیس برای تقویت صنعت ‌گردشگری این کشور، هشدار کرونایی درباره سفر به ده‌ها کشور جهان را حذف کرده و فقط ۷ کشور در فهرست کشورهای پرخطر کرونایی باقی‌مانده‌ که مسافرت به‌ آن ها توصیه نشده است.

بحران کرونا برای صنعت هواپیمایی اروپا، از سال ۱۹۵۵ به این سو سابقه نداشته و به گفته کارشناسان انتظار نمی‌رود این صنعت تا سال ۲۰۲۳ احیا شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی کشوری مالیات مسافران فرودگاه لندن دلار دولت صنعت جهان انگلیس دلار فرودگاه مالیات مسافران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل

حمید فضائلی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی ذخایر سد‌های استان اردبیل گفت: هم اینک ۳۲ درصد از حجم مخازن سد‌های این استان پر شده است.

او افزود: حجم ذخایر سد‌های این استان به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید در حالی که سال قبل در همین ایام، ذخایر مخازن سد‌ها ۱۳۲ میلیون متر مکعب بود. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: سد یامچی به عنوان مهم‌ترین سد استان به دلیل تامین آب شرب شهر اردبیل، شهر‌ها و روستا‌های مرکز استان در حال حاضر حدود ۲۶.۵ میلیون متر مکعب آب دارد.

فضائلی خواستار صرفه جویی در مصرف آب در اردبیل شد و بیان کرد: با توجه به این که حجم مخزن سد یامچی نسبت به سال قبل در همین ایام پنج درصد کاهش دارد، صرفه جویی در مصرف آب در همه بخش‌ها ضروری است.

او اضافه کرد: سد سبلان مشگین شهر نیز هم اینک ۳۸.۵ میلیون متر مکعب ذخیره دارد که این رقم پنج میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: ذخایر سد‌های ارس و خداآفرین به عنوان دو سد تامین کننده آب شرب و به خصوص کشاورزی شمال استان اردبیل، نسبت به سال گذشته وضعیت مناسبی دارند و برنامه ریزی لازم برای استفاده مطلوب از ذخایر این ۲ سد در شمال استان انجام شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات