Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، معاون هماهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امشب در آیین افتتاحیه مراسم چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور(مدهامتان) ضمن گرامیداشت هفته وحدت ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ولادت امام صادق علیه السلام گفت: باید بپذیریم اگه نام خود را مسلمان گذاشته‌ایم و پیرو مکتب پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) هستیم، باید به این باور برسیم که اگر پیوند خودمان را با قرآن و وضعیت‌مان را با دین مشخص نکرده باشیم در دینداری‌مان خللی جدی داریم و اگر در زندگی با مشکلی مواجه می‌شویم باید دلیل آن را در فاصله گرفتن از آموزه‌های دینی بیابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی طاهریان اظهار کرد: اگر نسبت به حضرت رضا(ع) ارادت داریم باید ببینیم سبک زندگی ما طبق سیره‌ای است که حضرت داشتند و همچنین باید بسنجیم که چقدر با قرآن مأنوس هستیم و با محافل قرآنی انس داریم. 

وی گفت: چالش‌هایی که امروز در جوامع اسلامی در سراسر جهان با آن روبه‌رو هستند آیا غیر از این است که از قرآن فاصله گرفته‌اند؟، در ایام هفته وحدت هستیم، چقدر تلاش کرده‌ایم که جریان وحدت در همه سراسر جهان فراگیر شود. 

معاون هماهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه برخی افراطیون با اختلاف‌افکنی بین مسلمانان باعث کشته شدن آن‌ها می‌شوند، افزود: اتفاقات اخیری که در کشور افغانستان اتفاق افتاد و جمع کثیری از شیعیان اهل بیت علیهم السلام به شهادت رسیدند برخی از افراطیون با سخنان ناصواب به این جریان‌ها دامن می‌زنند و جریانی را ایجاد می‌کنند که موجب شیعه‌کشی می‌شود اگر مدعی پیروی از پیامبر(ص) هستیم باید به‌گونه‌ای دیگری رفتار و عمل کنیم.

طاهریان تصریح کرد: مجموع ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور این افتخار را دارد که فعالیت‌هایش را بر دو محور اصلی قرآن و عترت بنا نهاده که چه در بخش هنری و چه در بخش فرهنگی از این دو محور خارج نیست.

مسابقات قرآنی «مدهامتان» به یک مسابقه معتبر در جامعه قرآنی تبدیل شده است

وی اظهار کرد: مسابقات قرآنی «مدهامتان» تبدیل به یک مسابقه معتبر در جامعه قرآنی شده که مایه مباهات است و اگر امروز می‌بینیم که در مساجد و هر محفلی که نماز جماعت اقامه می‌شود یک صفحه قرآن با عنوان تلاوت نور قرائت می‌شود از برکات همین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است. 

معاون هماهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تلاش کردیم که انس و نسبت ما با قرآن را بیشتر کنیم و در هر عرصه‌ای چه فرهنگی و هنری قرآن را دخیل کنیم و مفاهیم قرآن و فرمایشات حضرات معصومین(ع) را که موجب ماندگاری و اثرگذاری بیشتر آثار می‌شود را مورد استفاده قرار دهیم مثلا اشعاری که برگرفته از مفاهیم قرآنی است به مراتب ماندگاری و بالاتر از سایر اشعار دارند و هر جا که پیوند قرآن و آثار هنری با هم ایجاد شد، مشاهده می‌کنیم که ماندگاری و اثرگذاری آن بیشتر است.

طاهریان تصریح کرد: امیدواریم در ایام برگزاری مسابقه در نهایت دقت، تکریم و احترام همه شرکت‌کنندگان برگزار شود و مجموعه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور هم به‌عنوان خدمت‌گزارانی شایسته برای این عزیزان باشیم. 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری دغدغه‌های بسیاری در رابطه با موضوع قرآن دارند و همچنین مطالبه‌ای که حضرت آقا در رابطه با تربیت حافظان قرآنی دارند که امیدواریم کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد به این مهم جامعه عمل بپوشانند و انشاء الله همه عامل به آموزه‌های قرآن کریم باشیم.

حضور بیش از ۱۲ هزار نفر در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان

در ادامه مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و ایام هفته وحدت، گفت: چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان مرحله کشوری به میزبانی شهر مشهد برگزار می‌شود که افتتاحیه مرحله نهایی این دوره از مسابقات در حال برگزاری است. 

محمد ابدالی تلکلو ادامه داد: تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۰ نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ۹ رشته در این دوره از مسابقات به رقابت پرداختند که در نهایت تعداد ۸۷ نفری که به مرحله نهایی راه یافته‌اند، فردا در مشهد به رقابت با هم خواهند پرداخت.

وی اظهار کرد: مراسم اختتامیه این مسابقات نیز  با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای دکتر اسماعیلی ساعت ۱۸ پنجشنبه ۲۹ مهرماه در سالن همایش مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار می‌شود.

قرآن باید اولویت اول کانون‌های فرهنگی مساجد باشد

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد یکی از سرآمدترین و قوی‌ترین مجموعه‌های قرآنی کشور است و فعالیت‌های قرآنی یکی از مهمترین دغدغه‌های این نهاد است.

حجت الاسلام سیدمسعود میریان با بیان اینکه مسجد جای تعلیم و ترویج قرآن است، افزود: کانون‌های فرهنگی مساجد باید قرآن را به عنوان اولویت اصلی خود قرار دهند و این مسیری است که به‌درستی و براساس آیات و روایات، منویات رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب در حال طی شدن است.

وی یادآور شد: در بیانیه گام دوم  به تمدن‌سازی جوانان اشاره شده و این مهم از سنگر مساجد و با تربیت نسلی قرآنی امکان‌پذیر است. 

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با تاکید بر لزوم نهادینه‌شدن قرآن در زندگی انسان‌ها تصریح کرد: برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید جبهه‌ای فرهنگی از پشت سنگر مساجد ایجاد شده و با سلاح قرآن به مصاف هجمه‌های دشمنان رفت.

گفتنی است؛ در این مراسم چند تن از قاریان و حافظان صاحب نام کشور به تلاوت آیاتی از کلام وحی پرداختند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون هماهنگی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مسابقات قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور کانون های فرهنگی چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند

ایسنا/قم اختتامیه چهارمین همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم شامگاه پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با معرفی و تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

آغازگر مراسم اختتامیه احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم بود، وی همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم را بزرگترین همایش در سطح مراکز استانی خواند و گفت: دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در قم با تاخیر دو ساله افتتاح شد، این تاخیر به خاطر کار ریشه‌ای بود که در ابتدای راه‌اندازی به دنبال آن بودیم و حالا در این سال‌های نتیجه‌اش را می‌بینیم.

سلیمانی همچنین یکی از دلایل رشد تئاتر در مساجد در قم را همکاری و همراهی خوب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با حوزه هنری قم دانست.

در ادامه این مراسم گواهی حضور اعضای گروه‌های حاضر در همایش به سرپرستان و مربیان آنها اهدا شد. 

هنر راه مناسبی برای انتقال پیام دین و انقلاب است

سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری استان قم در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور در جمع پرشور بچه‌های مسجد گفت: گروه‌های نمایشی با تلاش توانستند ثابت کنند هنر راه مناسبی برای انتقال پیام دین و انقلاب است. هنرمندان در انتقال پیام مجهز به ابزار روز و فراگیر هستند اما باید توجه کرد با این ابزار دچار روزمرگی نشویم. 

وی با تشکر از دست‌اندر کاران برگزاری همایش تئاتر بچه‌های مسجد گفت: خوشبختانه در استان قم شاهد رشد چشمگیر بچه‌های مسجد هستیم. باید تلاش کنیم که این جایگاه را حفظ و تقویت کنیم. 

در ادامه از حجت الاسلام والمسلمین موسوی معاون فرهنگی هنری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم به خاطر تلاش‌هایش در راستای برگزاری جشنواره تئاتر مسجد تجلیل شد.

موسوی نیز ضمن تشکر از حوزه هنری و دفتر مردمی تئاتر بچه‌های مسجد که با وجود مشکلات کار را پیش برده‌اند، تصریح کرد: جشنواره‌ای موفق است که جذب و ساماندهی، آموزش و رشد نیرو از جمله اهدافش باشد که ما این اتفاق را در این جشنواره می‌بینیم.

وی ادامه داد: تیمی که من دیدم کار خودشان را با حمایت یا بدون حمایت پیش برده‌اند و این موفقیت در سایه تلاش‌های حوزه هنری، ظرفیت بچه‌های مسجدی و در بستر مسجد اتفاق افتاده است.

معرفی برگزیدگان

در ادامه در دو بخش آقایان و بانوان در رشته‌های کارگردانی، بازیگری،‌نمایشنامه‌نویسی، موسیقی، پوستر، ‌طراحی صحنه، گریم و طراحی لباس و اکسسوار معرفی و از آن ها تجلیل شد.

همچنین دو نمایش «سرزمین زیتون» از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و  «خیر و شر» از مسجد حضرت امیر المومنین(ع) به عنوان برگزیده بخش آقایان به دبیرخانه جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی شد.

در بخش بانوان نیز دو نمایش «امانت خورشید» از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و «پروانه سفید» به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

در چهارمین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان قم که از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز شد ۳۶ گروه متقاضی در دو بخش آقایان و بانوان به رقابت پرداختند.

به گزارش ایسنا، این همایش توسط دبیرخانه تئاتر بچه‌های مسجد استان قم و با حمایت حوزه هنری قم و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم و با هدف بالا بردن توان فرهنگی و هنری مساجد به ویژه در حوزه تئاتر برگزار شد.

 انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است