Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@23:32:10 GMT

۸خوراکی طبیعی برای پاکسازی سریع کبد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۰۵۸۳

۸خوراکی طبیعی برای پاکسازی سریع کبد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، یکی از مهم‌ترین ارگان‌های حیاتی بدن «کبد» است که در صورت وجود خللی در آن تمام اندام‌های دیگر بدن درگیر شده و بدن دچار مشکلات جدی می‌شود. در اینجا هشت نوع خوراکی که از بهترین پاکننده‌های کبد محسوب می‌شوند معرفی می‌شوند.

کبد عضوی مهم و حساس از اعضای داخلی بدن است که وجود مشکل در آن می‌تواند فرد را زمین‌گیر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر کارشناسان از اساسی‌ترین کار‌های کبد، دفع سموم بدن است. در اینجا هشت نوع خوراکی که از بهترین پاکننده‌های کبد محسوب می‌شوند معرفی می‌شوند:

لیمو به طور طبیعی یک پاک‌کننده قوی شناخته شده و اسیدیته موجود در لیمو برای سیستم عصبی، گوارش و روده فوق العاده مفید است.

آواکادو علاوه بر آن که منبع بزرگی از چربی سالم است یک خوراکی مفید نیز برای کبد محسوب می‌شود و بر اساس تحقیقات، آواکادو سموم مخرب کبد مانند گالاکتوزامین را از بین برده و از کبد در برابر سموم مختلف محافظت می‌کند. این میوه یک آنتی اکسیدان قوی است و می‌تواند سلول‌های آسیب دیده کبد را نیز ترمیم کند.

 زردچوبه ادویه قوی برای مبارزه با التهابات درونی بدن است و این ادویه برای دفع عفونت‌های ویروسی نیز بسیار مفید است و یک داروی فعال و قدرتمند ضدباکتریایی، ضدویروسی، ضدقارچی، ضدسرطان و ضد التهاب شناخته شده وافزودن این ادویه به رژیم غذایی برای افزایش سطح صفرای طبیعی مناسب است.

آنزیم قدرتمند روی (زینک) باعث انجام واکنش‌های سالم در بدن می‌شود. مطالعات نشان داده افرادی که از سطح پایین روی در بدن دارند کبد ضعیف و آسیب پذیرتری را نسبت به سایر افراد دارا هستند.

گیاه زیبا و شفابخش قاصدک، در بهبود عملکرد کبد موثر بوده و دارای آنتی اکسیدان فراوان است که می‌تواند کبد را در برابر سموم محافظت کند. بر اساس تحقیقات پزشکان، اسید کینورنیک موجود در قاصدک برای هضم غذا، تولید صفرا و از بین‌برنده سموم بدن بسیار مفید است.

سیر به عنوان یک ضدویروس، دفع عفونت و میکروب شناخته شده و این خوراکی با داشتن ترکیبات گوگردی به عملکرد صحیح کبد کمک می‌کند، همچنین منبع غنی از سلنیوم و آلیسین بوده که حافظ کبد محسوب می‌شود.

مصرف آب یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تقویت سیستم کبد است. بطور کلی، مصرف مایعات برای کبد بسیار مفید است.

آب، چای گیاهی و آب لیمو جزء نوشیدنی‌های پرخاصیت و مفید برای کبد شناخته شده است جون سموم کبد را پاک کرده و از ابتلا به سنگ کیسه صفرا جلوگیری می‌کند. کبد با کمک کلیه‌ها، پوست، سیستم لنفاوی، خون و روده به سم زدایی بدن می‌پردازند.

کلم بروکسل حاوی گلوکوزینولات یک ترکیب گوگردی است که از کبد در برابر آسیب‌های سمی و شیمیایی به شدت محافظت می‌کند. به گفته محققان موسسه ملی سرطان، این نوع از کلم که دارای بوی تند و طعم تلخ است ضد سرطان نیز شناخته شده است.

پربیننده ترین علامتی که بدن ۱ماه قبل سکته می‌دهد +عکس چرا کالین پاول با وجود دو دوز واکسن در گذشت؟ شرایط ثبت نام برای تزریق دز سوم واکسن کرونا راه درمان بوی بد عرق بیماری قلبی در کمین این گروه خونی است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کبد کبد محسوب شناخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض سریع آلومینیوم: قبل از گل پرسپولیس خطا شد

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که پرسپولیس با دو گل نیمه اول دیدار با آلومینیوم را در اراک به سود خود خاتمه داد، مسئولان باشگاه میزبان اعتقاد دارند قبل از گل اول روی مهران موسوی خطا شده است.

باشگاه آلومینیوم در بین دو نیمه دیدار با پرسپولیس با انتشار ویدئویی از چند ثانیه قبل از گل اول نوشت: «اقدام عجیب داور در عدم اعلام خطا بر روی سید مهران موسوی قبل از گل پرسپولیس».

اراکی‌ها اعتقاد دارند که اورونوف قبل از حمله به سمت دروازه آلومینیوم اراک با خطا موسوی را متوقف کرده و توانست در موقعیتی ایده‌آل قرار بگیرد و برای تیمش گل بزند.

باید دید نظر کارشناسان داوری درباره صحنه مشکوک نیمه اول دیدار آلومینیوم و پرسپولیس چیست.

دیگر خبرها

  • اعتراض سریع آلومینیوم: قبل از گل پرسپولیس خطا شد
  • یکی از نایاب ترین مدل های بسیار سریع مرسدس بنز (+فیلم و عکس)
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید