Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،برنامه غذایی جهان گفته است که بیش از ١۴ میلیون نفر در افغانستان امنیت غذایی ندارند. سازمان ملل متحد نیز هشدار داده با ادامه بحران اقتصادی در افغانستان، تا کمتر از یک سال آینده، بیش از ٩٧ درصد جمعیت کشور به زیر خط فقر سقوط خواهد کرد.شهر کابل پایتخت افغانستان در ١۵ اوت امسال به دست طالبان سقوط کرد و از آن هنگام تا کنون بیش از دو ماه می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این مدت بیشتر نهادهای خارجی از افغانستان رفته، اکثر فعالیت‌های اقتصادی متوقف شده و بیشتر کمک‌های مالی نهادهای خارجی با این کشور قطع شده است.در پی این حوادث، بیشتر شهروندان افغانستان بیکار شده، منابع درآمد خود را از دست داده و خانواده‌های آنها دچار فقر فزاینده شده‌اند. بانک‌های افغانستان نیز خدمات پولی خود را محدود کرده و هر هفته تنها ٢٠٠ دلار آمریکایی برای مشتریان خود که دارنده حساب‌های انفرادی بانکی‌اند پرداخت می‌کنند.در این روزها کار و بار بازار کهنه فروشان در افغانستان به خصوص در شهر کابل پایتخت این کشور افزایش یافته است و بیشتر مردم به دلایل فقر، بیکاری، ناامنی، ترس و مهاجرت لوازم خانه‌های خود را با نازل‌ترین قیمت به فروش می‌رسانند تا برای ادامه زندگی یا برای فرار از افغانستان امید پیدا کنند. در پی به قدرت رسیدن گروه طالبان در افغانستان، سازمان ملل متحد هشدار داده که خدمات اولیه در این کشور در حال از بین رفتن است و مواد اولیه نیز اینک دیگر به پایان می‌رسد.مقام‌های ارشد سازمان ملل متحد، اعلام کردند که افغانستان در آستانۀ رکود شدید اقتصادی و خطر گسترش گرسنگی و فقر همه‌گیر قرار دارد و اگر بحران کنونی برطرف نشود، تا اواسط سال آینده، نزدیک به کل جمعیت این کشور زیر خط فقر قرار خواهد گرفت.در همین حال، بیشتر کاربران افغان در روز جهانی تغذیه و محو فقر از افزایش فقر و بیکاری در افغانستان شدیداً ابراز نگرانی کرده‌اند.از سویی دیگر، مقام‌های گروه طالبان تلاش دارند تا اعتماد جامعه جهانی را کسب کنند تا شاید میلیاردها دلار آمریکایی دارائی افغانستان که در کشورهای آمریکا و اروپا مسدود مانده، آزاد شود. همچنان سران طالبان به شماری از کشورهای همسایه افغانستان سفرهای خود را آغاز کرده‌اند تا کمک‌های بشردوستانه آنها را به این کشور افزایش دهند.سفارت پاکستان در کابل اعلام کرد که ١۶ لاری حامل کمک‌های بشردوستانه که شامل مواد غذایی و کمپل بود به وزارت مهاجرین دولت طالبان تحویل داده شد.مقام‌های ازبکستان نیز در دیدار با عبدالسلام حنفی، معاون نخست وزیر دولت طالبان از کمک‌های بشردوستانه خود به افغانستان خبر دادند.گفتنی است که افغانستان با بحران اقتصادی، کاهش پول نقد، قطع کمک‌های مالی خارجی و خشکسالی مواجه است. در چنین شرایطی، افغانستان که طی دو دهه اخیر از حمایت نهادهای بین‌المللی بهر‌مند شده بود و تامین بیش از ۶٠ درصد بودجه غیرنظامی آن به کمک‌های خارجی وابسته بود، اینک با یک اقتصاد بسیار بحرانی مواجه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان فقر بحران اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف

سفارت طالبان در مالزی اعلام کرد: رئیس سازمان بررسی و توسعه اتاق تجارت مالزی از نقیب‌الله احمدی، سفیر طالبان در این کشور برای حضور در کنفرانس بین‌المللی وقف که به میزبانی مالزی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

این سفارت افزود: این مقام مالزیایی اظهارداشت که سرمایه‌گذاران مالزی خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟