Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمیدرضا صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همایش هر سه سال در جهان برگزار می‌شود، افزود: دو همایش قبلی در چین و صربستان برگزار شده بود و پس از در رقابت تنگاتنگ با کشورهای مدعی، امتیاز و مجوز برگزاری سومین دوره همایش در ایران گرفته شود.

وی با بیان اینکه قرار بود همایش در اردیبهشت ماه برگزار شود، دلیل تأخیر آن را شیوع کرونا ذکر کرد و گفت: مجبور شدیم همایش را به صورت ترکیبی برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه انتظار حضور ۶۰ مهمان از کشورهای خارجی را در همایش داشتیم، گفت: متأسفانه به دلیل شیوع کرونا بسیاری از مهمانان با محدودیت‌هایی برای سفر شدند و نتوانستند در همایش حضور پیدا کنند.

صادقی یادآور شد: به دلیل عدم صدور ویزا، دانشمندان برجسته آب و خاک را در داخل کشور انتخاب و دعوت کردیم و همایش به صورت ترکیبی مجازی و فیزیکی برگزار شد.

برگزیده شدن ۵ محقق ایرانی

معاون انجمن جهانی آب و خاک با عنوان اینکه همایش در قالب برنامه ریزی دقیق برگزار شد، گفت: ایده‌های خوبی در این همایش مبادله شد و مسابقه‌ای برای مقالات برجسته جوانان ویژه محققان زیر ۴۰ سال از جمله برنامه‌ها بود و به هر برگزیده هزار دلار جایزه داده شد.

صادقی افزود: در هر دوره همایش ۱۰ نفر انتخاب می‌شوند و در این دوره پنج محقق برگزیده از ایران بودند که چهار نفر از دانشگاه تربیت مدرس بودند.

دبیر سومین همایش بین المللی انجمن جهانی حفاظت آب و خاک با اظهار اینکه همایش‌های علمی بخشی از رسالت‌های دانشمندان به شمار می‌رود، گفت: مسئله آب و خاک بسیار مهم است و اگر آن را ازدست دهیم درواقع تمامیت ارضی را از دست می‌دهیم.

وی با اظهار اینکه اگر آب و خاک را از دست دهیم دچار چالش‌های جدی خواهیم شد، گفت: هنوز باور قلبی به این مسئله وجود ندارد و تصور می‌کنیم اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

وی با اشاره به وقوع پدیده‌هایی نظیر فرسایش خاک، سیلاب، خشکسالی، ریزگرد، فرونشست‌ها، آلودگی‌های آب و خاک ناشی از بی توجهی به آب و خاک است، افزود: اگر این دو ماده حیاتی را از دست دهیم، نمی‌توان زندگی کرد.

ارزش‌های آب و خاک ناشناخته مانده است

این استاد دانشگاه خاک خدمات مختلفی ارائه می‌کند و ارزش‌های آن ناشناخته مانده است، گفت: در کشورهای توسعه و جهان در حال تغییر با مشکلاتی نظیر تغییر اقلیم مواجه هستیم و مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز در این فرایند مدنظر و توجه است.

صادقی یادآور شد: رویکرد مدیریت جامع آبخیز آن است که قبل از وقوع حادثه، پیشگیری کنیم و راه آن تغییر الگوی زیست و ملایمت و لطافت با محیط زیست است.

وی با اظهار اینکه بسیار خشن با محیط زیست برخورد می‌کنیم، گفت: منابع حیاتی خود را از دست می‌دهیم درحالی که در کشورهای توسعه یافته برای هر قطره آب برنامه وجود دارد.

کد خبر 5331823

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت آب و خاک تغییر اقلیم استاد دانشگاه ویروس کرونا بوشهر هفته وحدت آمار کرونا واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان کرمانشاه ایلام شیوع کرونا زلزله عکس استانها همدان زمین لرزه آب و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۱۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از خانواده‌ها، ورزشدوستان و شهروندان بهبهانی همایش پیاده روی خانوادگی در این شهرستان برگزار شد.

در این همایش پیاده روی  که به نام پویش سلامتی را قدم بزن و به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، شرکت کنندگان در یک فضا پرنشاط پیاده روی کردند.

مژگان اعتبار، معاون فنی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت:  پیاده روی نقش بسزایی در کاهش قند خون، فشار خون و در مجموع برای سلامت بسیار مناسب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ژاوی: هر وقت احساس کنم که وضعیت در بارسلونا خوب نیست می‌روم
  • ژاوی: هر وقت احساس کنم که وضعیت خوب نیست می‌روم
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم