Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال ۶۷۰۰تن ماهی از منابع آبی استان صید شود.

محمد باقر قریشی در گفت وگو با ایسنا افزود:در سال گذشته در مجموع ۶۵۰۰ تن انواع ماهی از منابع آبی استان صید شده و پیش بینی می شود امسال این رقم به ۶۷۰۰ تن انواع ماهی برسد.

وی تصریح کرد: وجود منابع آبی غنی و متنوع در آذربایجان غربی باعث شده رتبه اول کشوری را در تولید و برداشت ماهی از منابع آبی کشور در بین استان ها ی غیر ساحلی به خود اختصاص دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قریشی  خاطر نشان کرد:  میزان صادرات سالانه آبزیان از پایانه های مرزی استان بالغ بر یک میلیون دلار بوده اما امسال باتوجه به شرایط پیش آمده این رقم کاهش یافته است.

وی درخصوص میزان صادرات مازاد تولید آبزیان استان نیز یاد آور شد: علاوه بر مصرف داخلی بیش از ۱۰۰تن نیز انواع آبزیان به کشورهای عراق، آذربایجان، ارمنستان، روسیه و کشورهای اروپایی صادر می شود.

مدیر کل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی اظهار کرد: سالانه بیش از ۷.۵میلیون قطعه انواع  بچه ماهی گرمابی در مراکز تکثیر و تولید  شده و به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و ایجاد اشتغال پایدار منابع آبی نیمه طبیعی استان رهاسازی می شود.

قریشی ادامه داد: به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبی استان و ایجاد زمینه افزایش تولید علاوه بر حفظ پایداری تولید در مراکز موجود ، کنترل و بهره برداری از منابع آبی تجدید شونده ، ایجاد مجتمع های ابزی پروری بزرگ در مناطق محتلف استان و اجرای طرح های مکانیزاسیون در مزارع تکثیر و پرورش آبزیان در کنار توسعه بازار در دستور کار شیلات استان قرار دارد.

مدیر کل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برای حفظ دخیره منابع شاه میگو در دریاچه پشت سد ارس با توجه به کاهش جمعیت شاه میگو امسال و سال گذشته صیدی صورت نگرفت، افزود: ورود و افزایش تردد صیادان غیر مجاز به سد ارس و صید بی رویه و غیر مجاز شاه میگو از علل کاهش شاه میگو است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شيلات ماهی از منابع آبی آذربایجان غربی شاه میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۱۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر پنجشنبه سیدمحمد دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان و علی وفایی مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گلستان از مجموعه پرورش ماهی در قفس در خلیج گرگان بازدید کردند.

در این بازدید سیدمحمد دهنوی اظهار کرد: تا کنون تعاونی‌ها و فعالان بخش خصوصی استقبال بسیار خوبی از این پروژه داشته‌اند.

وی افزود: ماهی قزل‌آلای تولید شده در این پروژه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و کشورهای همسایه به ویژه روسیه متقاضی جدی این تولید استان گلستان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: هرچه بتوانیم در سال جاری کمک خواهیم کرد که این تولید گسترش یابد و معتقدیم دریا برای ما یک نعمت است.

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی خلیج گرگان باعث شد ما بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

پرورش ۱۰ هزار تن ماهی در قفس

در ادامه اسماعیل جباری مدیرکل شیلات گلستان هم اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است ۱۰ هزار تن ماهی در قفس و پن پرورش داده و برداشت شود.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ قفس و پن در دریای خزر توسط استان گلستان مستقر است

مدیرکل شیلات گلستان گفت: در نیمه نخست سال ماهی‌های گرمابی و در نیمه دوم سال ماهی‌های سرد آبی پرورش داده می‌شود.

وی یادآور شد: در این پروژه برای یک هزار نفر برنامه‌ریزی اشتغال انجام شده است.

کد خبر 6088617

دیگر خبرها

  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی