Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مختار کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه وضعیت سرمایه گذاری در موقوفه ها در استان زنجان به دلیل ایجاد موانع چندان مناسب نیست در حالیکه ارتقاء بهره وری موقوفه ها و افزایش درآمد آنها در گرو سرمایه گذاری است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را به نام " تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" نام گذاری کردند، از این رو ما باید در این سال بهتر عمل کنیم ولی عملا این اتفاق در حوزه تسهیلگری برای سرمایه گذاری در موقوفه های استان محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام  کرمیگفت: در زمان حاضر برای سرمایه گذاری در چند مورد موقوفه در استان اقدام کردیم، یکی از این موارد طرح زیتون کاری ۲۸۰ هکتاری موقوفه روستای " ته دره" در شهرستان طارم است که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان در آنجا هزینه شده ولی به دلیل به سرانجام نرسیدن فرآیند سرمایه گذاری، ظرفیت بسیار قابل توجهی در آن معطل مانده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اگر اجرای این پروژه با موانع روبرو نمی شد، تا کنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشت، ولی موانع اجازه نداد و این در حالی است که آسیب این معطل ماندن طرح به بیت المال و موقوفه می رسد.

وی افزود: این طرح در صورت تکمیل برای ۴۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد می‌کند و پس از ۱۰ سال قرار است درآمد سالانه آن به ۳۰ میلیارد تومان برسد در حالی این موقوفه در زمان حاضر فقط چهار میلیون تومان در سال درآمد دارد.

حجت الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: در پروژه های احداث مسکن اوقاف برای اقشار نیازمند در شهرهای قیدار و طارم نیز با موانع مواجه شدیم و این نوع مانع تراشی ها باعث از بین رفتن دلگرمی در خدمت رسانی است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در زمان حاضر شمار موقوفه‌های این استان ۲ هزارو ۸۰۰ مورد است که این موقوفه ها بالغ بر ۳۱ هزار رقبه را شامل می‌شود.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه سرمایه گذاری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه سرمایه گذاری زنجان سازمان اوقاف و امور خیریه سرمایه گذاری زنجان سرمایه گذاری موقوفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟

به گزارش «مبلغ»، متن پرسش و پاسخ مطرح شده بدین شرح است:

سوال: آیا اجاره اراضی موقوفه (وقف خاص اولاد ذکور) به مدّت ۹۰ سال برای بنای مسجد و مصلّی و حسینیّه جایز است؟ اگر صحیح است مشروط به چه شرایطی می باشد؟

پاسخ: اجاره های بلند مدّت بر خلاف مصلحت وقف است و جایز نیست، باید چند سال به چند سال تجدید شود و استفاده از آن برای مسجد و مصلّی و حسینیّه مانعی ندارد،هرچند جریان احکام مسجد بر آنها مشکل است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898873

دیگر خبرها

  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم