Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان دوشنبه شب، در یکی از مهم‌ترین سخنرانی‌های سال‌های اخیر خود که با محور درگیری‌های پنجشنبه هفته قبل در منطقه «الطیونه» بیروت ایراد شد، ضمن متهم کردن حامیان جناح «سمیر جعجع»، رهبر حزب «نیروهای لبنانی» به تلاش برای بی‌ثبات کردن این کشور، اعلام کرد، حزب‌الله دارای بیش از 100 هزار نیروی رزمی آموزش دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سایت «میدل ایست آی»، «سید حسن نصرالله» در سخنرانی خود «جعجع» را متهم به آشوب‌افکنی در لبنان کرد و گفت: «نیت اصلی حامیان نیروهای لبنانی، ایجاد جنگ داخلی است.» دبیرکل حزب‌الله لبنان تلاش‌های «نیروهای لبنانی» در ایجاد جنگ داخلی را رویدادی جدید ندانست و با اشاره به حوادث سال 2017 این حزب را متهم کرد که دست به خیانت به سعد حریری زد و به ثامر السهبان، وزیر سابق عربستان در امور خلیج فارس و خاورمیانه کمک کرد تا آتش جنگ داخلی را در لبنان شعله ور کند.
او سپس به آنها هشدار داد و گفت: «به نیروهای لبنانی و رهبر آنها توصیه می‌کنم دست از این هدف بردارید. زیرا محاسبات شما کاملاً اشتباه هستند. این کشور هرگز حزب‌الله را به قدرت امروز خود ندیده است.» دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه این بخش از سخنان خود به شرح قدرت حزب‌الله پرداخت و گفت: «حزب‌الله امروز قوی‌تر از هر زمانی است و بیش از 100 هزار نیروی آموزش‌دیده رزمی با تجهیزات کافی دارد. آنها کاملاً آماده دفاع از کشور در برابر دشمنانش هستند.» وی ضمن ادای احترام به کشته‌شدگان حزب‌الله در درگیری‌های الطیونه تأکید کرد که حزب‌الله با این حال در تلاش است از وقوع یک جنگ داخلی بپرهیزد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین حمله روز پنجشنبه را مرحله جدیدی از تاریخ لبنان خواند و گفت: «برخی در تلاش هستند حزب‌الله را دشمن معرفی کنند. اما همه اینها دروغ و افترا است. زمانی که داعش شهرهای مسلمان و مسیحی را هدف قرار می‌داد، این حزب‌الله بود که به نبرد با آنان رفت اما نیروهای وابسته به جعجع از داعش و النصره حمایت می‌کردند. این حزب‌الله و حزب امل نیستند که لبنان را تهدید می‌کنند، بلکه حزب نیروهای لبنانی است که از هیچ اقدامی در جهت به شکست کشاندن تفاهم حزب‌الله و جریان آزاد ملی دریغ نمی‌کند.» اشاره «نصرالله» به روابط مستحکمی است که بین حزب‌الله و «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان و مؤسس جریان آزاد ملی لبنان است. روابطی که حزب «نیروهای لبنانی» به رهبری «جعجع» نسبت به آن حساسیت ویژه‌ای دارند و تاکنون برای از بین بردن آن تلاش زیادی کرده‌اند. حزب‌الله و «عون» به‌طور خاص از سال 2016 دارای روابط تنگاتنگی بوده‌اند. «نیروهای لبنانی» از حمله پنجشنبه در «الطیونه» نیز به همین منظور استفاده کرد.
«نصرالله» در پایان سخنان خود نیز ضمن درخواست برای محاکمه عاملان حمله الطیونه از ارتش لبنان خواست یکپارچگی خود را حفظ کند، زیرا: «ارتش لبنان ضامن وحدت در کشور است. اگر این یکپارچگی در ارتش از بین برود، کشور به سمت جنگ داخلی پیش خواهد رفت که نیروهای لبنانی خواهان آن هستند.» وی همچنین خبر داد، اطلاعات لازم درخصوص این حمله را به نهادهای امنیتی لبنان و ارتش این کشور تحویل داده‌اند تا بتوانند تحقیقات در این خصوص را آغاز کنند. «نصرالله» با این حال هشدار داد: «اگر ارتش، نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی به مسئولیت خود عمل نکنند، حزب‌الله خود این مسأله را پیگیری خواهد کرد.»
سخنان «نصرالله» بلافاصله با واکنش جناح «جعجع» رو‌به‌رو شد. به گزارش ایسنا، مسئول روابط خارجی حزب «نیروهای لبنانی» سخنان دبیرکل لبنان درباره دست داشتن این حزب در حادثه الطیونه را «توجیهی» و «تهدیدآمیز» خواند و مدعی شد: «هیچ تصمیمی برای جنگ و درگیری به صورت سازمان یافته یا حزبی وجود نداشت.» به گزارش «المیادین»، سخنان سید حسن نصرالله با واکنش تحلیلگران عرب حاضر در سرزمین‌های اشغالی مواجه شد. سایت «کان 11» در مطلبی به قلم «روی کیاس» تحلیلگر عرب در اهمیت سخنرانی دوشنبه شب دبیرکل حزب‌الله لبنان نوشت: «جدیدترین سخنرانی نصرالله مشابه سخنرانی او درباره خشونت‌ها و جنایت‌های عربستان در یمن بود.» این تحلیل همچنین تأکید کرده: «نبرد حزب‌الله با نیروهای لبنانی سمیر جعجع در نقطه اوج خود قرار دارد.»
«سمیر جعجع» در حالی حزب‌الله را متهم به نقش داشتن در انفجار سال گذشته بیروت می‌کند که دیروز «می الخنساء»، وکیل لبنانی دادخواستی را علیه رئیس حزب «نیروهای لبنانی» و بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت به دادستانی ارائه و «جعجع» و «البیطار» را متهم به حمایت از تروریسم و آسیب زدن به قدرت کشور، جرایم فتنه، تحقیر و جرایم علیه قانون و قانون اساسی لبنان کرد. در همین حال دولت سوریه نیز حکم بازداشت «جعجع» را به اینترپل تحویل داد. این حکم رئیس حزب «نیروهای لبنانی» را متهم به تجاوز به صدها سوری مقیم لبنان در جریان اقدام برای اعمال حق انتخاباتی‌شان و تلاش برای کشتن آنها، توطئه، تحریک و ارتباط با گروه‌های تروریستی علیه دولت و ارتش سوریه و تلاش برای سرنگونی نظام، قاچاق اسلحه، تأمین مالی گروه‌های خرابکار در داخل سوریه، پناه دادن و تسهیل قاچاق تروریست‌های سوری و عرب به سوریه و بالعکس کرده است./ ایران 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دبیرکل حزب الله لبنان نیروهای لبنانی حزب الله جنگ داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه

یک سازمان صهیونیستی اعلام کرد که حزب‌الله لبنان طی یک ماه ۷۱۹ حمله علیه این رژیم با سلاح‌های مختلف انجام داده است.

به گزارش ایسنا، سازمان «۱۷۰۱» اسرائیل اعلام کرد که حزب‌الله لبنان در ماه چهارم میلادی ۷۱۹ حمله علیه این رژیم با سلاح‌های مختلف انجام داده است.

در اعلام جزئیات این حملات آمده است: در این ماه ۵۷۴ فروند موشک و راکت، ۱۰ موشک سنگ، ۷۴ موشک‌ ضدزرهی و ۶۱ پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

این سازمان در گزارش خود آورده است که در این حملات ۲ اسرائیلی کشته و ۳۲ نفر مجروح شدند.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد