Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، حجت رشیدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام در مراسم نمادین استانی بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان، ضمن تبریک هفته پیوند اولیا و مربیان به مروری بر تاریخ فعالیت انجمن اولیا و مربیان پرداخت و گفت: یکی از موثرترین روش‌ها برای جذب و جلب مشارکت والدین و مربیان مدارس در دنیا، توسعه انجمن ‏های اولیا و مربیان در همه مدارس است که در واقع پیوند خانه و مدرسه را رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان در کنار آموزش و پرورش به رشد و تعالی دانش‌آموزان کمک می‌کند و پیوند اولیا و مربیان مدرسه سبب می‌شود که سیر رشد و پیشرفت دانش‌آموزان روندی رو به جلو و تعلیم و تربیت نیز تأثیر بهتر، عملی‌تر و پایدارتری داشته باشد.

حجت رشیدی در ادامه طرح کرد: اهداف نظام تعلیم و تربیت، بر اساس ساحت‌های شش گانه، پرورش افرادی مستقل، توانمند، خوش فکر، خلاق، متفکر و دارای قدرت حل مسئله است نه اینکه صرفا فردی تربیت شود که بتواند در کنکور موفق شود، لذا توجه به تربیت دانش آموزان در کنار ارتقای سطح آموزش به عنوان نیروی انسانی و سرمایه‌های اجتماعی آینده کشور، موضوع مهمی است که باید در سرلوحه اقدامات انجمن‌های اولیا و مربیان قرار گیرد.

موسوی، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان نیز، گفت: خانه و مدرسه دو نهاد مهم تربیتی به شمار می‌روند که همکاری بین آن‌ها در فرآیند تعلیم و تربیت بسیار تاثیرگذار است.

او استحکام پیوند بین مدرسه و خانه را از مزایای بزرگ دوران کرونا دانست و افزود: در شرایط جدید آموزشی و انتقال بخشی از تعلیم و تربیت دانش آموزان در منزل و با همکاری والدین، سبب شناخت بیشتر والدین از وضعیت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان شده است.

موسوی مطرح کرد: در شرایط جدید کاری آموزش و پرورش دانش آموزان، ضرورت توجه بیشتر به ظرفیت انجمن اولیا و مربیان مدارس برای توسعه مشارکت، ارتباط قوی‌تر و هدفمندتر الزامی است، زیرا همدلی و همراهی اولیا و مربیان موجب پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان می‌شود.

او تلاش‌های اولیا ومربیان در دوران کرونا برای بهبود و ارتقای سطح کیفیت آموزش و تربیت دانش آموزان را شایسته قدردانی دانست.

در این مراسم از مدیران فعال در حوزه انجمن اولیا و مربیان نیز قدردانی به عمل آمد.

همچنین از دانش آموز مریم الماسی زاده، حائز رتبه برتر در رشته حفظ مسابقات بیست و ششمین کنگره سراسری قرآن کریم نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اولیا و مربیان تعلیم و تربیت انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش ‌و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم افتتاحیه رویداد دختران ایران با هدف تبیین الگوی سوم زن اسلامی و هویت بخشی به دختران ایران زمین در عرصه کنشگری و جریان‌سازی  با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش، حجت‌الاسلام محمدجواد علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور و نماینده رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان برگزار می‌شود.

زهره سادات لاجوردی، نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معاونت پرورشی و معلمان پرورشی در مدارس نقش بسیار موثری می‌توانند داشته باشند. ارتباط با جوانان و نوجوانان را باید این معاونت‌ها یاد بگیرند، زیرا ارتباط مستمر و نزدیک با دانش‌آموزان بسیار مهم است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرزندان دوازده سال در اختیار مدارس هستند؛ زمانی‌که از نزدیک نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که همه دانش‌آموزان توان خود را برای کسب رتبه در کنکور به‌کار می‌گیرند.

لاجوردی اظهار کرد: به دلیل عدم فعالیت معاونت‌های پرورشی و معلم‌های پرورشی نقص‌های بسیار زیادی مشاهده می‌شود و تحت تاثیر القائات کاذب دشمن قرار گرفتیم. در راه رسیدن به قله با فراز و نشیب‌هایی روبرو هستیم و این کار راحتی نیست و برای اینکه حرف خودمان را به جهانیان برسانیم باید از تمام موانع عبور کنیم.

وی افزود: دشمن امروز اولویت‌های مسئولان را عوض می‌کند و در سیاست‌گذاری‌ها دخالت می‌کند. باید با دقت بیشتر نفوذی‌هایی که در لباس دوست ظاهر می‌شوند را شناسایی کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: مطابقت اندیشه‌ها باید با ارزش‌های اسلامی باشد، درغیراینصورت دچار خطا خواهیم شد.

لاجوردی با بیان اینکه مفاهیمی مثل تحول و گفتمان‌سازی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: موضوع تبیین با ارزش‌های دینی را در کنار این مفاهیم باید قرار دهیم. تببیین راهی است که باید انسان در آن قدم بردارد و این موضوع بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه روایت‌های ناصحیح باعث شده است که ما در راه اشتباه قدم برداریم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که اگر ما روایت‌گری را درست انجام ندهیم، دشمن با استفاده از رسانه‌های خود راه غلط در بین آحاد مردم جا می‌اندازد.

لاجوردی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه فتنه‌ایی ایجاد شود، مردم باید آگاه شوند. قانون حجاب و عفاف به زودی تصویب می‌شود؛ اما مطالبه‌گری و حمایت مردم از فراجا به ارتقای جامعه اسلامی کمک می‌کند و این موضوع خون شهیدان را پایمال نمی‌کند.

به گزارش آنا، رویداد دختران ایران با حضور روایتگران نوجوانی ۶ تا ۷ ازدیبهشت در اردوگاه بین‌المللی باهنر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش