Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دختر ۲۳ ساله فلسطینی به عنوان اولین داور بین المللی بسکتبال توجه جهان ورزش را به خود جلب کرده است.

به گزارش فرارو، امیره اسماعیل، با ورود به دنیای ورزش اولین دختر فلسطینی است که موفق به کسب عنوان بین المللی در داوری بسکتبال شده است.

امیره امسال با گذراندن آزمون‌های پیش رو موفق به دریافت مجوز داوری بین المللی از فدراسیون بین المللی بسکتبال (FIBA) شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دختر جوان اذعان می‌کند که محدودیت‌های اجتماعی برای زنان در حرفه اش وجود دارد.

او می‌گوید من مصمم بودم که به میدان بروم و حرفه خود را به عنوان داور بین المللی انجام دهم. من لیاقت آن را داشتم.

امیره با وجود داشتن مدرک داروسازی می‌گوید که ایده بازی بسکتبال و ورزش دختران در دوران اخیر در غزه رایج نبوده است.

این دختر گفت که بزرگترین چالش پیش روی او پس از پایان همه گیری کرونا خواهد بود، زیرا او به صورت رودررو با مردم روبرو خواهد شد.

او افزود: اکنون مسابقات به دلیل شیوع کرونا با جمعیت کم و یا بدون تماشاگر برگزار می‌شود بنابراین واکنش‌ها کمتر است، اما پس از پایان همه گیری وضعیت دشوارتر خواهد شد.

امیره اسماعیل امیدوار است که ورزش دختران به یک امر عادی تبدیل شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بسکتبال غزه فلسطین داور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره کمک‌داور دربی: با تیر پشت پایم را زدند!

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا منصوری که سابقه 10 قضاوت در دربی استقلال و پرسپولیس را در کارنامه دارد، به اولین بار که ماموریت این بازی به او محول شد می‌پردازد و خاطره‌ای جالب از آن بازی تعریف کرد.

منصوری که گفته می‌شود در آخرین دربی این فصل نیز نامش در لحظه آخر از جمع کمک داوران خارج شده، درباره اولین قضاوتش در دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس می‌گوید: من داور بین المللی بودم. برایم بازی هیجان انگیز بود. قبل از اینکه وارد استادیوم شویم اصلا فشار و استرسی را احساس نمی‌کردم. آن موقع شرایط طوری بود که اگر خاطرتان باشد هواداران از شب قبل از بازی کنار استادیوم حاضر می‌شدند و صبح زود هم روی سکوها می‌رفتند و کلا هم یک لاین سکوها خالی بود و تمام سکوها پر می‌شد از تماشاگر.

وی ادامه داد: وارد چمن که شدیم از تونل پشتی و دوستان آن موقع خیلی بیشتر هم نارنجک می‌زدند. همین که آمدیم بیاییم داخل نارنجک زدند. مثل الان از تونل وسط هم نمی‌آمدیم و یک مسیر طولانی داشتیم که 6-5 دقیقه طول می‌کشید تا به چمن برسیم. هیجان‌انگیزترین بازی برایم اولین دربی بود. البته دقیقه 88 فکر کنم بودم که پرسپولیس هم عقب بود. یک چیزی به پایم خورد که احساس کردم نمی‌توانم اصلا حرکت کنم. انگار تیر خورده باشی. یک تکه سیمان به پشت پایم کوبیده بودند و اصلا نمی‌توانستم بمانم. محسن ترکی را صدا کردم و گفتم نمی‌توانم! گفت بیخیال دو دقیقه بیشتر نمانده و هر طور شده وایسا تا تمام شود.

منصوری درباره اینکه نسبت به دریافتی‌شان پول کمی دریافت می‌کنند، اینطور واکنش نشان داد: ما هم پولش را می‌گیریم و فحش را می‌خوریم، اما فدراسیون و کمیته انضباطی پول می‌گیرند. یک زمانی می‌گفتند ماموران راهنمایی رانندگی قبض جریمه که می‌نویسند یک درصدی از آن را می‌گیرند، اما درباره ما اینطور نیست و فحش را می‌خوریم و جریمه به حساب فدراسیون می‌رود. البته بگویم وقتی درگیر بازی می‌شوی چیزی را نمی‌شنوی! دایی دوقلو دارم که یکی از آنها بدجور از دست من شاکی می‌شود که بابا این چه شغلی است تو داری و خواهرم فحش می‌خورد!

دیگر خبرها

  • بزن بزن جدید در ورزش ایران؛ کتک زدن شدید داور وسط چمن | فیلم
  • دلیل غیبت بهترین داور زن در یورو: حسودی مردان!
  • اتفاق عجیب در فوتبال پایه ایران + تصاویر | عده‌ای به جان کمک داور افتادند
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال
  • تیم بسکتبال شهرداری گرگان در اولین دیدار شکست خورد
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • بازرسی بدنی یک داوطلب دختر کنکور خبرساز شد/ عکس
  • پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند
  • اين دختر بسكتبال لژيونر مى شود، شك نكنيد
  • خاطره کمک‌داور دربی: با تیر پشت پایم را زدند!