Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با «دیان کُرنر» سرکنسول انگلیس در قدس گفت، رژیم صهیونیستی، فلسطینی‌ها را از منابع طبیعی خود محروم کرده است.

بر اساس گزارش «العربی الجدید»، وی افزود، رژیم صهیونیستی اراضی فلسطینی را به زباله‌دان مواد جامد، شیمیایی و الکترونیکی خود تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتیه در ادامه تصریح کرد، این رژیم درختان متعلق به فلسطینی‌ها را از ریشه درمی‌آورد و زمین‌های فلسطینی را برای ساخت شهرک‌های صهیونیستی جدید آماده می‌کند.

وی تأکید کرد: چالش بزرگتریی که محیط زیست فلسطین با آن روبروست شهرک‌سازی و بقایای آن است. فلسطین نقشی در آلودگی زیستی در جهان ندارد اما برعکس، رژیم اشغالگر، محیط زیست ما را آلوده می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، حدود ۶۵۰ هزار صهیونیست در ۱۶۴ شهرک و ۱۲۴ کانون شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس زندگی می‌کنند.

اخیرا، یک گزارش حقوقی سازمان ملل از وجود تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حقوق ملت فلسطین در منابع آبی و کشاورزی در اراضی اشغالی از جمله قدس پرده برداشت.

کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای حقوق بشر در ژنو از وجود ادله محکم در خصوص دست درازی رژیم صهیونیستی به منابع آبی و کشاورزی فلسطینیان در اراضی اشغالی خبر داد.

در این گزارش آمده است که سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی باعث عمیق‌تر شدن مشکل پراکندگی اراضی فلسطینی شده و امکان دستیابی به منابع سالم آب آشامیدنی را محدود کرده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فلسطین محمد اشتیه زباله شیمیایی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه حمایت از اسیران فلسطینی اعلام کرد که از روز یکشنبه تاکنون، ۱۲ نفر در کرانه باختری بازداشت شدند.

به گزارش این باشگاه، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تا امروز، ۸ هزار و ۵۰۵ نفر را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در طی مدت یاد شده، ۴۹۱ فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسیده اند.

همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید بر جای گذاشت، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اشغالگر و یورش به محله ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیست ها است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که جنگ علیه نوار غزه تاکنون به شهادت ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و زخمی شدن ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر منجر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست