Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:10:19 GMT

رتبه سوم قم در تامین زیرساخت واکسیناسیون کرونا

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۴۰۹۷

رتبه سوم قم در تامین زیرساخت واکسیناسیون کرونا

به گزارش خبرنگار مهر؛ بهرام سرمست صبح چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد بیان کرد: اینکه درصد پایینی از دانش آموزان و گروه سنی بین ۱۲ تا ۱۸ سال نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند مورد توجه قرار گیرد آموزش و پرورش برای اقناع سازی دانش آموزان و خانواده‌های آنها باید از شبکه شاد و هر ظرفیتی که در اختیار دارد استفاده کند لزوم بازگشایی مدارس پوشش حداکثری واکسیناسیون دانش آموزان است و این جز مصوبات مهم ستاد ملی مقابله با کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصناف و کسبه هم باید نسبت به واکسیناسیون خود سریع‌تر عمل کنند و طبق مصوبه باید اول آبان ماه همه کسبه حداقل یک دوز واکسن را تزریق کرده باشند.

استاندار قم تصریح کرد: تاکید بر واکسیناسیون کسبه و اصناف با این هدف است که دیگر شاهد اعمال محدودیت و یا تعطیلی اصناف نباشیم زیرا آنها بیشترین آسیب را از این محدودیت‌ها داشتند.

به گفته وی؛ در جریان سفر یک روزه وزیر بهداشت به استان قم و دیدار با مراجع تقلید از مشکلات و ظرفیت‌های استان در زمینه بهداشت و درمان مطلع شد و در این سفر بر اضافه شدن بیمارستان الهادی به دیگر مراکز درمانی برای ارائه خدمت به مردم تاکید شد.

سرمست عنوان کرد: در قم زیرساخت‌های مناسبی برای امر واکسیناسیون وجود دارد قم رتبه سوم در تأمین زیرساخت واکسیناسیون دارد اما انتظار داریم مردم بیشتر در زمینه تزریق واکسیناسیون استقبال کنند در قم گروهی که واکسن هراسی دارند در اقلیت قرار دارند ما شاهد هدایت و ارشادهای مراجع تقلید در زمینه واکسن کرونا هستیم و باید کمیته علمی دانشگاه هم برای جلوگیری از شبهات جلسات علمی و سمینارهای علمی برگزار نماید.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه مراکز شبانه روزی واکسیناسیون هم تاکید کرد و گفت: باید مراکز شبانه روزی واکسیناسیون توسعه یابد و در نقاط مختلف شهر مردم باید بیشتر به واکسن دسترسی داشته باشند. در شهرهای اقماری و روستاها هم به واکسیناسیون بیشتر توجه شود و فرمانداران و بخشداران در این زمینه همکاری نمایند.

سرمست با اشاره به وضعیت مطلوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قم بالاتر از میانگین کشوری است ولی تمرکز اصلی ما بر تسریع در امر واکسیناسیون و اقناع سازی بر تزریق واکسن از سوی گروه‌های مختلف است.

وی با انتقاد از عدم همراهی برخی متخصصان و پزشکان در زمینه تزریق واکسن افزود: اینکه پزشک و یا متخصصی بر تزریق واکسن مقاومت و یا مخالف باشد این امر ناخوشایند است و باید دانشگاه علوم پزشکی با معاونت‌های خود بیشتر منسجم باشد اگر در داخل خود دانشگاه در زمینه واکسن و تزریق آن کوتاهی است باید در این امر دقت نظر صورت گیرد.

به گفته وی؛ اجرای طرح مدیریت هوشمند برای اجرای محدودیت‌ها مورد نظر ما است تا دیگر گروه‌های مختلف شغلی آسیب جدی از بحران کرونا نداشته باشند.

کد خبر 5332164

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا قم ستاد ملی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی بهرام سرمست واکسیناسیون کرونا استانداری قم ویروس کرونا بوشهر هفته وحدت آمار کرونا واکسن کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا کرمانشاه عکس استانها زلزله واکسیناسیون کرونا همدان ایلام تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است