Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، گفت: تلاش می‌کنیم مراسم بستن بازوبند پهلوان کشور با حضور رئیس جمهوری برگزار شود.

«مهرعلی باران‌چشمه» امروز (چهارشنبه) در نشست خبری افزود: هفته تربیت است و این فدراسیون در عضویت ستاد برنامه‌ریزی این هفته قرار دارد. فدراسیون زورخانه‌ای چند برنامه دارد که روز جمعه همه مرشدان و ورزشکاران زورخانه‌ای در پارک‌ها حضور خواهند یافت و تا اقدام خوبی در رابطه با توسعه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه برنامه گلریزان از سنت‌های قدیمی نیز روز پنجشنبه در زورخانه‌های سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رویداد اصلی، برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی برای تعیین پهلوان کشور است که از روزهای شنبه و یکشنبه با حضور ۲۵۰ ورزشکار و مربی از ۳۱ استان کشور و در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار خواهد شد. این مسابقات در ۶ وزن برگزار خواهد شد که مسابقات فینال و همچنین فینال وزن به اضافه یکصد کیلوگرم عصر روز یکشنبه برگزار و پهلوان سال ۱۴۰۰ کشور مشخص خواهد شد.

باران چشمه ادامه داد: در ۶ سال پیاپی جایر صادق‌زاده قهرمان و پهلوان کشور شد که پیش از این مرحوم پهلوان علیرضا سلیمانی با ۶ عنوان قهرمانی پهلوان باشی ایران بود. امسال نیز نمایندگان سنگین وزن کشتی پهلوانی استان‌ها حضور دارند و به طور حتم رقابت جذابی را برای کسب بازوبند پهلوانی شاهد خواهیم بود. بازوبند پهلوانی نیز با حضور مقامات لشکری و کشوری به پهلوان کشور اهدا خواهد شد. البته بازوبند از سوی عالی‌ترین مقام کشور بسته می‌شود و امسال سعی داریم که بازوبند با حضور رییس جمهوری بسته شود.

وی با اشاره به سابقه چند صد ساله کشتی پهلوانی گفت: مسابقات کشتی پهلوانی از سال ۱۳۱۲ برگزار می‌شود و پهلوانان نامداری از جمله جهان پهلوان تختی صاحب بازوبند پهلوانی شدند و تلاش داریم امسال هم مسابقات خوبی را برگزار کنیم. با توجه به اینکه امسال بازی‌های المپیک و بعد از آن پیکارهای جهانی کشتی برگزار شد، حضور برخی قهرمانان را نداریم و با هماهنگی علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در سال‌های آینده مسابقات را با حضور قهرمانان جهان و المپیک را برگزار خواهیم کرد.

باران‌چشمه با اشاره به برگزاری برنامه نمایشی زورخانه ای در خلال مسابقات کشتی پهلوانی با حضور ۴۰ نفر از زبده‌ترین ورزشکاران گفت: در طی چند ماه گذشته با حمایت رسانه‌ها و برنامه عصر جدید، این ورزش به شکلی خودش را نشان داده اما با جایگاه واقعی فاصله داریم و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید این ورزش را احیا کنیم. در چند سال گذشته به دلیل کرونا برخی زورخانه‌ها تعطیل شده بود و با هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی زورخانه‌ها با رعایت  پروتکل‌ها باز شد.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ادامه داد: در یک سال گذشته به دلیل کرونا مسابقه بین المللی برگزار نشد اما امسال قرار است مسابقات قهرمانی اسیا را در هند و جام جهانی کشتی پهلوانی ۱۰ تا ۱۵ آدر به میزبانی اصفهان برگزار شود. ضمن آنکه تیم ملی زورخانه‌ای در مسابقات آنلاین کره جنوبی نیز شرکت کرد و قرار است در فستیوال ورزشی روسیه شرکت کنیم‌. با دبیرکل اکو نشستی داشتیم که تا دهه فجر مسابقات زورخانه‌ای با حضور ۱۰ کشو اکو برگزار شود. میزبان مشخص نشده و احتمال دارد در تاجیکستان یا ایران برگزار شود.

وی در خصوص ابطلال انتخابات این فدراسیون با رای دیوان عدالت اداری گفت: انتخابات فدراسیون ۱۹ خرداد با نظارت سلزمان بازرسی و حراست وزارت برگزار شد و با حکم وزیر ورزش وقت کارم را شروع کردم. دوستانی که رای کسب نکردند اعتراضی نسبت به نماینده داوران و ورشکاران داشتند که اعتراض را به دیوان عدالت اداری بردند و از معاونت فرهنگی وزارت ورزش شکایت کردند. وزارت ورزش پاسخی داد و قاضی دستور ابطال موقت داد که وزارت ورزش نیز دادخواستی را ارایه داده که در حال رسیدگی است. تا امروز از فدراسیون شکایتی نشده و امیدوارم که در یکی دو ماه آینده تعیین تکلیف شود.

سرپرست فدراسیون زورخانه ای ادامه داد: ادله قوی برای شکایت که انتخابات را باطل کنند وجود ندارد چرا که سازمان بازرسی کل کشور صحت انتخابات را اعلام کرده است. ۴۰ نفر از اعضا مجمع نیز در نامه‌ای به وزیر ورزش نیز موضوع درست بودن انتخابات را مطرح کردند.

وی با اشاره به ۵ برابر شدن بودجه فدراسیون در سال جاری نسبت به سال ۹۹ گفت: دبیرخانه ترویج فرهنگ پهلوانی را احیا کردیم که ۴۰ دستگاه و وزارتخانه در آن وظایفی برای ترویج فرهنگ پهلوانی دارند.

وی همچنین در خصوص ارتباط با فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی به ریاست علیرضا حیدری گفت: ۲ جلسه با حیدری داشتیم و به طور حتم‌مسابقات بین المللی که برگزار می‌شود با هماهنگی ایشان است. به عنوان فدراسیون ملی تلاش می‌کنیم که ایشان در این مسوولیت و پست بین المللی ابقا شوند چرا که الان برخی کشورها مترصد گرفتن این پست از کشورمان هستند و با جلساتی که با وزارت ورزش برگزار کردیم مقرر شد همه کمک کنیم که این پست برای کشورمان بماند و به راحتی آنرا از دست ندهیم.

باران‌چمشه در بخش دیگری در خصوص حضور زنان در رشته زورخانه‌ای، خاطر نشان کرد: سال‌های گذشته نیز این موضوع با هدف توسعه این رشته در بین خانواده ها مطرح شده بود، اما سیاست‌های کلان ورزش در وزارت ورزش  تبیین و ابلاغ می‌شود. چند ماه پیش با معاون ورزش بانوان جلسه‌ای داشتیم که اعلام کرد حضور بانوان در این رشته منتفی است. در مجموع شورای سیاست گذاری وزارت ورزش تصمیم گیرنده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بازوبند پهلوان کشتی پهلوانی پهلوان کشور برگزار شود باران چشمه زورخانه ای وزارت ورزش خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت

علی دانشمندفرد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور اظهار کرد: خوشبختانه سطح ورزشکارانی که در این مسابقات حضور پیدا کردند از نظر فنی بالا بود.

وی افزود: استعدادهای درخشانی به ورزش بوکس کشور در این مسابقات معرفی شدند که قطعا آینده بوکس ایران را خواهند ساخت.

دبیر فدراسیون بوکس با اشاره به میزبانی ملایر گفت: در این چند روزه شاهد بودیم که تمام مسئولان ملایر برای برگزاری مطلوب این مسابقات شبانه‌روز تلاش کردند و انصافا سنگ تمام گذاشتند.

دانشمندفرد خاطرنشان کرد: از مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت بوکس استان همدان و مدیران ورزشی ملایر به جهت فراهم کردن بهترین امکانات تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به وضعیت بوکس کشور بیان کرد: با استخدام مربیان کوبایی فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را انجام که به صورت زیرساختی آینده بوکس کشور را بسازیم.

دبیر فدراسیون بوکس عنوان کرد: به دنبال استعدادیابی و پیدا کردن نخبه‌های بوکس برای المپیک‌های آینده هستیم نا بتوانیم مدال کسب کنیم.

دانشمندفرد با بیان اینکه بوکس از محدودیت خارج شده است، گفت: امروز دیگر بوکس ورزش مظلوم کشور نیست و از محدودیت خارج شده و نگاه مدیران ورزش کشور به این ورزش تغییر کرده است.

وی افزود: همچنین امروز بوکس به خوبی توسط صدا و سیما و رسانه‌ها پوشش داده می‌شود که باعث استقبال خانواده‌ها از این رشته شده است.

کد خبر 6092626

دیگر خبرها

  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • مالک استقلال در خانه کشتی رویت شد (عکس)
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان لرستان