Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@08:48:17 GMT

کتاب «همراه نور» به چاپ دوم رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۴۵۲۵

کتاب «همراه نور» به چاپ دوم رسید

چاپ دوم کتاب «همراه نور» درباره قرآن پژوهی تألیف مهدی قمصریان برای گروه سنی نوجوانان و جوانان در انتشارات سروش منتشر شد.

به گزارش مشرق، چاپ دوم کتاب «همراه نور» تألیف مهدی قمصریان برای گروه سنی نوجوانان و جوانان از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

در این اثر که فرهنگ توصیفی ـ اجمالی شناخت علوم قرآنی نام گرفته است، با توجه به کمبود آثار علمی ـ تحقیقی به زبان ساده و روان در این زمینه، تلاش شده است لغات و اصطلاحات کاربردی آموزش علوم قرآن با رعایت ایجاز و با بیانی گویا و در عین حال مستند به منابع تحقیقی اصیل و صحیح به ویژه برای جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به این حوزه تعریف و تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرآن‌دوستان و قرآن‌پژوهان می‌توانند با استفاده از این کتاب، شناختی مبنایی و اولیه نسبت به الفاظ کاربردی ـ آموزشی علوم قرآنی پیدا کنند.

استادان و مربیان قرآنی نیز می‌توانند با بهره‌گیری از این کتاب به‌عنوان یکی از منابع آموزشی، روند آموزش قرآن‌پژوهان علی‌الخصوص نوجوانان و جوانان علاقه‌مند در مقطع سنی ۱۶ تا ۳۵ سال را که مخاطبان اصلی این اثر هستند، تسهیل بخشند.

ادبیات و بیان روان و قابل‌فهم، ایجاز و پرهیز از اطناب به همراه ساده‌سازی متن برای تسهیل فهم مطالب و حتی‌الامکان پرهیز از واژه‌ها و متون مغلق، ثقیل و صعب، چکیده‌سازی مفاهیم و اکتفا به حدی از متن که پاسخگوی نیاز اولیه و آشنایی مقدماتی مخاطب با موضوعات باشد، تلاش برای دربرگیری سطح وسیعی از موضوعات مرتبط با علوم قرآنی به‌نحوی‌که مرور مجموع آن‌ها بتواند جامعیت اولیه ایجاد کند و قابلیت تعریف به‌عنوان یک کتاب کمک‌آموزشی‌ـ مبنایی جهت بهره‌برداری قرآن‌پژوهان به‌ویژه در مراحل مقدماتی و متوسط، ازجمله اهداف و رویکردهای اصلی نگارنده کتاب «همراه نور» به شمار می‌رود.

چاپ دوم این کتاب در ۱۳۶ صفحۀ رقعی، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۴۰.۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ ۸۸۳۱۰۶۱۰ و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ ۶۶۴۱۵۴۰۱ تماس بگیرند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره ۰۹۹۲۱۶۰۵۱۱۹ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان انتشارات سروش کتاب همراه نور قرآن پژوهی انتشارات سروش علوم قرآن همراه نور چاپ دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل

اولین نمایشگاه ملی قرآن کریم با شعار "جامعه افغانی، تربیت قرآنی" به مدت هفت روز باهدف انس با قرآن و ترویج معارف قرآنی در قصر دارالامان کابل برگزار شد.

عبداللطیف نظری؛ معین مسلکی وزارت اقتصاد طالبان، این نمایشگاه را در ترویج ارزش‌های اسلامی و معارف قرآنی مهم خواند و گفت: مهم‌ترین رسالت ما این است که نسل جوان ما با ارزش‌های اسلامی و قرآنی آشنا شوند.

او گفت: اگر به ارزش‌های قرآنی عمل کنیم، همواره به‌عنوان یک ملت سرفراز باقی خواهیم ماند.

مفتی شفیع الله ثاقب، رییس دعوت و ارشاد وزارت سرحدات، اقوام و قبایل حکومت طالبان هم در این نمایشگاه گفت: قرآن کریم کتابی است که تا قیام قیامت ماندگار و راهنمای بشریت خواهد ماند.

او نیز بر اتحاد مردم تاکید کرد و گفت: قرآن کریم محور وحدت و اخوت میان امت اسلامی است

این نمایشگاه با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی گشایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید