Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحسین حسینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرگناوه افزود: رئیس جمهوری در سفر ششم استانی هیات دولت به بوشهر در بازدیدی که از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و اسکله شهیدمحلاتی به عنوان یکی از واحدهای کشتی‌سازی مهم در کشور به عمل آورند، مصوبه‌ای اتخاذ شد که با همکاری صندوق توسعه ملی، تسهیلات موردنیاز به سازندگان و سفارش‌دهندگان کشتی‌های تجاری و خدماتی در سطح کشور فراهم  شود تا بتوانند از نظام بانکی تسهیلات مناسبی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: عملیاتی شدن این  مهم که از مصوبه‌های خوب سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر است، می‌تواند کمکی بزرگ برای صنعت کشتی سازی و صنایع دریایی استان بوشهر باشد.

حسینی گفت: مصوبه‌هایی که درسفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر اعلام شد، بخشی از آن مرتبط با صنعت، معدن و تجارت، تامین مالی طرح‌های بزرگ و متوسط صنعتی در دست اجرا، تامین سرمایه در گردش واحدهای موجود و صنایع دریایی است.

رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: بخش دیگری از مصوبه‌های سفر رئیس جمهوری، بحث زیرساخت های موردنیاز سرمایه‌گذاری است که شرکت شهرک های صنعتی آن را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد:  همزمان با سفر رئیس جمهوری ، رئیس موسسه مطالعات وزارت صمت برای  تدوین برنامه‌های آمایش صنعتی در استان بوشهر حضور یافتند که در این سفر برای تمامی شهرستان‌های استان بوشهر برنامه آمایشی تا ۱۴۰۰ لحاظ خواهد شد.

حسینی افزود: در این برنامه  وضعیت موجود صنایع هر شهرستان از نظر واحدهای صنعتی مستقر، طرح صنعتی در دسیت اجرا، زیرساخت‌های صنعتی موجود و پیش بینی شده، مشوق و تسهیلات موردنیاز برای جذب سرمایه گذار تحلیل، بررسی و شناسایی خواهند شد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر حدود ۵۷۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری از این سازمان و بیش از ۵۰ واحد صنعتی مناطق ویژه دارای پروانه صنعتی در استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر  گفت: بیش از ۶۲۰ طرح صنعتی در این استان در دست احداث است که از این مجموع حدود ۸۲ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و بخشی از آنها تا انتهای امسال  و بخش دیگری سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شد و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفت.

در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶  وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رئیس جمهوری را همراهی کردند.

 براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر کردند و وزیر راه و شهرسازی نیز روز پنجشنبه به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.

 وزیران  یادشده که معین دولت بودند علاوه بربررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت کردند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشتند.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی،دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر  رئیس جمهوری به استان بوشهر  آیت الله رئیسی را همراهی کردند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید از موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر و حضور در نشست شورای اداری و  نخبگان استان و نشست خبری  برنامه های رئیس جمهوری در سفر به بوشهر بود.

در این سفر هیات دولت سیزدهم ۱۱۱ طرح و توافقنامه برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی استان بوشهر تصویب کرد که باعث امیدواری مردم این استان شده است.

برچسب‌ها بوشهر وزارت صنعت معدن و تجارت سفر استانی گناوه سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری دولت سیزدهم پروندهٔ خبری ششمین سفر استانی رییس‌جمهوری و پیگیری دستاوردهای آن برای بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر وزارت صنعت معدن و تجارت سفر استانی بوشهر وزارت صنعت معدن و تجارت سفر استانی گناوه دولت سیزدهم سفر رئیس جمهوری استان بوشهر معدن و تجارت دولت سیزدهم هیات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از مصوبه شورای عالی انرژی برای ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف خبر داد.

به گزارش مشرق، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران با اشاره به مصوبه شورای عالی انرژی افزود: این مصوبه وظیفه ممنوع کردن تبلیغ کالاهای با مصرف انرژی بالا و فاقد سازگاری لازم با اقلیم‌های مختلف کشور را برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته تا این وزارتخانه با همکاری دستگاههای ذیربط به ویژه سازمان صداوسیما اقدام های لازم را برای ممنوعیت تبلیغ این گونه کالاها براساس پیشنهاد وزارتخانه‌های نفت و نیرو و هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عمل آورد.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ این نوع کولرها در مناطق عادی و معتدل که بر اساس مصوبه شورای عالی انرژی و در مذاکره با صداوسیما حاصل شده و ٨٠ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود، گفت: استفاده از کولرهای گازی در مناطق معتدل کشور منجر به افزایش مصرف برق بیش از الگوی مناطق عادی و صدور قبض برق سنگین خواهد شد.

مجموعه وزارت نیرو و صنعت برق باهدف مدیریت بهتر مصرف برق در کشور، مناطق مختلفی برای مصرف تعریف کرده‌اند که براساس آن مناطق با هوای معتدل‌تر مثل تهران در ردیف مناطق عادی و سایر مناطق شامل گرمسیری یک و گرمسیری با شدت بیشتر تقسیم شده‌اند.

بر این اساس استفاده از کولرگازی برای مناطق عادی مناسب ارزیابی نمی‌شود و صنعت برق به مردم ساکن در این مناطق توصیه کرده از کولر آبی در فصل گرم استفاده کنند تا مشمول هزینه‌های بالاتر نشوند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد