Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در اجلاس امروز مسکو در ارتباط با موضوع افغانستان شرکت کرده است.

در اجلاس امروز فرمت مسکو نمایندگانی از تعدادی از کشورها و هیئتی از طالبان حضور دارند.

براساس این گزارش کاظمی قمی اوایل هفته جاری از سوی رئیس جمهور به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی قمی چند سال پیش سفیر ایران در عراق بود.

  بر اساس این گزارش روز گذشته وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، نمایندگان ۱۰ کشور و هیات عالی رتبه‌ای از طالبان افغانستان قرار است در نشست مسکو درباره افغانستان که روز چهارشنبه برگزار می‌شود، شرکت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه  در ادامه این بیانیه  خود آورده است: نمایندگان ۱۰ کشور منطقه‌ای و هیاتی بلندپایه از طالبان افغانستان قرار است در این نشست شرکت کنند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز پیام خود را برای حضار در این نشست اعلام می‌کند.
وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: رایزنی‌های فرمت مسکو درباره افغانستان که روز چهارشنبه برگزار می‌شود، بر اوضاع سیاسی و نظامی افغانستان و تشکیل یک دولت جامع به همراه تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از بروز بحران بشری در این کشور تمرکز دارد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: برنامه‌هایی برای بررسی تحولات سیاسی و نظامی در افغانستان و تشکیل دولت فراگیر در این کشور مدنظر است.

همچنین قرار است تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از بروز بحران بشری در افغانستان مدنظر قرار گرفته شوند. یک بیانیه مشترک نیز قرار است پس از این نشست منتشر شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خارجه روسیه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۵۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان

سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا برای رایزنی درباره افغانستان عازم قطر و پاکستان شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان بس» سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته سفر 4 روزه منطقه‌ای خود به قطر و پاکستان جهت رایزنی درباره افغانستان را آغاز کرده است.

آخرین سفیر آمریکا در افغانستان قرار است در تور منطقه‌ای خود در دیدار با مقامات ارشد دولت قطر و سایر هیئت‌های دیپلماتیک در این کشور درباره «حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه» گفتگو کند.

 بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا، جان بس در اسلام‌آباد نیز با مقامات ارشد پاکستان دیدار خواهد کرد تا در مورد طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای و دوجانبه گفتگو کند.

جان بس پیش از این و از سال 2017 تا 2020 سفیر آمریکا در کابل بود.

رایزنی توماس وست درباره تعیین نماینده ویژه افغانستان در دبیرایزنی‌های نماینده ویژه آمریکا با برخی مقامات اروپایی و آسیایی درباره افغانستانافغانستان محور رایزنی‌های مخفیانه مقامات ارتش پاکستان با آمریکایی‌ها

این نخستین سفر یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره افغانستان در سطح معاون سیاسی این وزارت به منطقه، پس از خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان است.

پیش از این رایزنی‌ها و دیدارهای منطقه‌ای توسط «تام وست» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان صورت می‌گرفت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو