Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از استانداری اصفهان،  شادی فضلی مدیرکل امور بانوان و خانواده این استانداری،  در تشریح برنامه‌های هفته سلامت بانوان که امسال با عنوان زنان مدیریت سلامت مهار کرونا نام‌گذاری شده، افزود: اجرای برنامه‌های سلامت‌محور بانوان به‌ویژه در این هفته از اولویت‌های اجرایی دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها دانست و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی گزارش اقدامات خود را به دفتر بانوان ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امسال همچون سال گذشته موضوع اصلی سلامت جامعه، مدیریت این بحران و اولویت اصلی گذر سلامت از آن است و به همین دلیل شعار هفته سلامت به‌عنوان زنان مدیریت سلامت مهار کرونا تعیین‌شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به نقش بسیار مؤثر زنان در مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: زنان از یک‌سو در جایگاه مدیران و کادر پزشکی به صیانت از جان مردم پرداختند و از سوی دیگر مدیریت سلامت جسم و روان اعضای خانواده در این دوران را بر عهده داشتند.

وی افزود: سلامت زنان و مصونیت آن‌ها از ابتلا به بیماری کرونا و عوارض ناشی از آن بسیار حائز اهمیت است و علاوه بر عوارض مستقیم کرونا نکته حائز اهمیت دیگر عوارض و اثرات ثانویه این بیماری برزنان است.

فضلی خاطرنشان کرد: آموزش تحصیلی فرزندان، مراقبت از بیماران، انجام اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه ابتلا به کرونا زنان را در معرض عوارض مختلف جسمی و روانی قرار داده است که شایسته است دانشگاه علوم پزشکی ضمن انجام پژوهشی در این زمینه موضوع حفظ و ارتقای سلامت زنان در این دوران و تقلیل عوارض ثانویه آن را بررسی کند.

وی با اشاره به هم‌زمانی هفته سلامت و هفته تربیت‌بدنی گفت: ترویج فرهنگ ورزش و ارائه خدمات لازم در راستای ارتقای فرهنگ ورزش و سلامت بانوان نیز به‌ویژه به‌عنوان یکی از عوامل افزایش ایمنی بدن و مصونیت در برابر کرونا از اهمیت ویژه‌ای است.

به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) جلسه ویدئو اجلاس با موضوع سلامت بانوان به ریاست مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و با حضور مشاوران امور بانوان فرمانداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی استان و اعضای شورای اسلامی شهر شهرستان‌های استان برگزار شد.

در این جلسه کارشناسان مرکز بهداشت استان نیز موضوعاتی درباره برنامه‌های هفته سلامت و همچنین اهمیت واکسیناسیون ارائه کردند.

هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) ۱۴۰۰ از شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ لغایت ۳۰ مهر ۱۴۰۰ اعلام‌شده است.

برچسب‌ها اصفهان بانوان استانداری اصفهان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان بانوان استانداری اصفهان اصفهان بانوان استانداری اصفهان بهداشت و سلامت سلامت بانوان امور بانوان هفته سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۵۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مهدی مصری امروز جمعه (هفتم اردیبهشت ماه) در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که همزمان با هفته سلامت برگزار شد گفت: دولت سیزدهم توجه جدی به ارتقای شاخص‌های سلامت دارد و در استان قم ۳۰ پایگاه سلامت جدید راه اندازی می‌کنیم تا بتوانیم در توسعه شبکه بهداشت موثر باشیم.

وی بیان داشت: اجرای طرح سلامت خانواده مورد تاکید دولت است که این طرح توسط سازمان بهداشت جهانی نیز به تایید رسید و به نام جمهوری اسلامی ایران تثبیت شد و برنامه ریزی داریم که در یک سال آینده تمامی استان را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: در این دولت برای پنج دهک پایین در راستای خدمات رسانی درمانی رایگان تلاش می‌کنند و ما در استان قم خدمات درمان سرطان را در حال پیشروی داریم.

دکتر مصری به نوسازی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: در استان قم شاهد خرید تجهیزات پزشکی به روز هستیم و برنامه ریزی داریم که بتوانیم با این نوسازی خدمات را بهینه کنیم.

وی گفت: خدمات ویژه مثل طرح دندانپزشکی در مرکز الهادی را در حال برنامه ریزی داریم که امیدواریم بتوانیم از این طریق خدمات رسانی را گسترده انجام داده و از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز بسته حمایتی در حوزه دندانپزشکی را در حال تدوین دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • جای جای اصفهان، رنگ‌وبوی هفته فرهنگی را گرفته است
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود