Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس گفت: در راستای ارتباط هر چه بیشتر دانشمندان جهان اسلام با اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور، بیش از ۴۰ دانشمند مسلمان از سراسر جهان از جمله برندگان جایزه مصطفی(ص) ۲۰۲۱، در پارک حضور پیدا کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ "میلاد صدرخانلو" رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس گفت: در راستای ارتباط هرچه بیشتر دانشمندان جهان اسلام با اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور، برنامه‌ریزی شد تا بیش از 40 دانشمند مسلمان از سراسر جهان از جمله برندگان جایزه مصطفی(ص) 2021، با حضور در پارک فناوری پردیس از نزدیک با فعالیت‌های علمی و فناورانه پارک و شرکت‌های عضو آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها چهارمین رویداد اعطای جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) به همت بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و حمایت پارک فناوری پردیس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال برگزاری است. به همین مناسبت، برنامه‌ریزی شد تا برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) به همراه بیش از 40 دانشمند برجسته مسلمان، امروز مورخ 28 مهرماه، با حضور در پارک فناوری پردیس با فعالیت‌های فناورانه پارک و شرکت‌های عضو آشنا شوند.

صدرخانلو رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس در رابطه با برگزاری این رویداد گفت: در مراسم بزرگ جایزه مصطفی(ص)، تعداد قابل توجهی از دانشمندان جهان اسلام در ایران حضور پیدا کرده‌اند و ما برای آشنایی این دانشمندان مسلمان با توانمندی‌های حوزه علم و فناوری کشورمان ایران، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا این افراد از یکی از عناصر تاثیرگذار زیست‌بوم فناوری کشور یعنی پارک فناوری پردیس بازدید کنند.

صدرخانلو گفت: از جمله مهمانان ویژه این مراسم، "پروفسور کامران وفا دانشمند ایرانیِ دانشگاه هاروارد، پروفسور زاهد حسن، استاد فیزیکِ دانشگاه پرینستون، پروفسور محمد صائغ، استاد پزشکی و ایمنی‌شناسیِ دانشگاه آمریکایی بیروت، پروفسور اقبال چودری، رئیس مرکز ICCBS دانشگاه کراچی و پروفسور یحیی تیعلاتی، استاد فیزیکِ دانشگاه محمد الخامس از مراکش" هستند. بیش از 40 تن از دانشمندان مسلمان سراسر جهان از جمله روسای دانشگاه‌های علوم سلامت بنگلادش، دانشگاه هری‌پور پاکستان و دانشگاه UPM،‌ UKM و UPSI مالزی از جمله مهمانان دیگر این برنامه هستند.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس گفت: در این مراسم پس از معرفی زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور و همچنین توانمندی‌ها و فعالیت‌هایی که در این اکوسیستم اتفاق افتاده است، میهمانان از نمایشگاه دائمی محصولات فناورانه پارک فناوری پردیس، نمایشگاه تجهیزات پزشکی و همچنین موزه علمی صنعت هوانوردی پارک بازدید می‌کنند. هدف ما از این بازدیدها این است که این افراد به شکل ملموس‌تری از توانمندی‌های ما در حوزه علم و فناوری آگاه شوند.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات B2B میان دانشمندان حاضر در برنامه با برخی از شرکت‌های پارک فناوری پردیس، یکی دیگر از برنامه‌های مهم ما است. با توجه به محدودیت زمانی و تعداد بسیار بالای شرکت‌های پارک فناوری پردیس، بررسی دقیقی در رابطه با حوزه فعالیت این دانشمندان و حوزه‌های کاری شرکت‌های پارک انجام داده‌ایم و موفق شدیم 25 جلسه B2B در پارک برنامه‌ریزی کنیم تا این دانشمندان با شرکت‌های ایرانی جلساتی داشته و به صورت مجزا و اختصاصی با توانمندی‌های شرکت‌های ما آشنا شوند.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس گفت: یکی از اهداف مهم ما از برگزاری این جلسات، ایجاد هم‌افزایی بین شرکت‌های پارک و دانشمندان مسلمان که در حال فعالیت در سراسر جهان هستند،  است تا از فرصت طلایی حضور این دانشمندان در کشور به نفع شرکت‌های پارک فناوری پردیس استفاده کنیم.

شایان ذکر است،‌ این دانشمندان در سه روز گذشته بازدیدها، جلسات و نشست‌های علمی در دانشگاه‌های تاثیرگذار کشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه الزهرا(س) و دانشگاه علم و صنعت، همچنین مراکز علمی دیگری چون پژوهشگاه سیاست‌گذاری شریف، پژوهشگاه مطالعات فناوری، موسسه رویان، پژوهشگاه مواد و انرژی، بیمارستان‌های شهید لواسانی، لبافی‌نژاد و انجمن خیرین علم و فناوری ایرانیان داشته‌اند.

صادرات 300 میلیون یورویی محصولات پارک فناوری پردیس به 22 کشور دنیا

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری جایزه مصطفی ص شرکت های پارک علم و فناوری برنامه ریزی جهان اسلام سراسر جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، در حکم انتصاب وزیر علوم خطاب به دکتر علی اسماعیلی آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جنابعالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم فناوری و نوآوری به موجب این حکم به مدت چهار سال به عنوان رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب می‌ شوید.

  محمدعلی زلفی‌ گل در این حکم افزوده است: امید است با توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی، نقش شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نوآوری به ویژه توسعه پارک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ ها و موسسات دانش بنیان مستقر در پارک ایفا کنید.   در این حکم با اشاره به ماموریت رییس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی تعامل و تکامل هم‌ افزا با استانداری، دانشگاه‌ ها و سایر دستگاه‌ های اجرایی، صنایع خصوصی و دولتی، ایجاد زیرساخت‌ های مناسب برای پارک به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات مورد نیاز توسعه کسب و کار شرکت ها و واحدهای فناور، بسترسازی نرم افزاری و سخت افزاری برای ظهور و بروز نوآوری، مشارکت و ایفای نقش موثر در ارتقای زیست بوم نوآوری و فناوری منطقه، طراحی ساز و کار لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه های مختلف مورد نیاز پارک علم و فناوری تاکید شده است.   همچنین در این حکم توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجادطرح‌ های اشتغال زایی دانش بنیان و تغییر فرصت کار جویی به کارآفرینی، تدوین ساز و کار علمیاتی برای تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری های نوظهور، بهره‌ گیری از ظرفیت‌ های بخش خصوصی و غیر دولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان، تلاش در جهت ایجاد قطب‌ های فناوری، سیاستگزاری، برنامه ریزی و جذب فن آموز، دستیار و پسادکترای فناوری، مهندسی طرح های کلان فناوری و تبدیل آنها به ریز پروژه‌ ها و واگذاری آنها به شرکت‌ های دانش‌ بنیان برای اجرا مورد اشاره قرار گرفته است.   پیش از این دکتر مسعود میرزایی شهرابی این سمت را بر عهده داشت که در آذرماه سال گذشته به ریاست دانشگاه فردوسی مشهد منصوب شد.   علی اسماعیلی متولد سال ۱۳۶۳ شهر آمل و دانش‌ آموخته رشته مهندسی هوا فضا و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با مرتبه استادیار است که پیش از این نیز معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی بود.   وی همچنین حدود ۱۰ سال تجربه کار در زیست‌بوم فناوری و استارتاپی در خارج از کشور را دارد و دارای بیش از ۹۰ مقاله علمی - پژوهشی در نشریات علمی بین‌المللی است.   از افتخارات کسب شده اسماعیلی می‌ توان به دانشجوی نمونه کشوری، پژوهشگر برتر دانشگاه فردوسی مشهد، دانش‌ آموخته برتر بنیاد ملی نخبگان و جوان ایرانی برتر در حوزه فناوری‌ های نوین در خارج از کشور اشاره کرد.  

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند