Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان روز چهارشنبه در این همایش اظهار کرد: امیدواریم با وجود پیامبر اکرم (ص) از محبت دین مبین اسلام بهره ببریم و در سایه ولایت برای پیشبرد اسلام عزیز که نهضتش با طلوع خورشید میلاد پیامبر اکرم رقم خورد در کنار هم زندگی کنیم.

وی افزود: در ایامی که جهل و خرافات بر آن منطقه حاکم بود پیامبر با نهضتش تحول جدیدی را آغاز کرد و انسان را به انسانیت حقیقی بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: همه ما در کنار هم برای یک هدف مشترک فعالیت می‌کنیم و هزینه‌های سنگینی را صرف کرده ایم و انقلاب اسلامی شهدای بزرگی را تقدیم کرده است.

سردار حسینی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) با اخلاق و کردار شایسته، قدرت بیان، بلاغت و فصاحت خود تلاش و نهضتی را آغاز کرد که امروز جمع میلیاردی مسلمانان از آن بهره می‌برند.

وی افزود: شخصیت پیامبر اکرم (ص) نهضت بزرگ فرهنگی و تحولی عظیم در اندیشه بشری به وجود آورد و قرن هاست ادامه پیدا کرده و از آن دین بهره می بریم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: پیامبر اکرم وحدت و یکپارچگی را راهبرد خود قرار داد و ما هم باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

سردار حسینی افزود: پیامبر با ایجاد عقد اخوت و برادری در بین انصار و مهاجرین وحدت اسلامی را رقم زد و راهنما و کشتی نجاتی برای مسلمانان گشت.

وی اضافه کرد: هر کسی از جماعت دوری کند گرگان وحشی وی را خواهند درید اما جماعت و ید واحد قدرتمند است لذا اتحاد و یکپارچگی رمز پیروزی انقلاب و پیش برنده اهداف نظام است و باید وجود اشتراکات خود را برجسته و تقویت کنیم و به آن ببالیم.

وی گفت: امروز استعمار سعی می‌کند اختلاف‌های قومی و مذهبی را در کشورهای اسلامی راه بیاندازد اما درک جامعه اسلامی در مقابل این توطئه‌ها پیروز خواهد شد.

سردار حسینی افزود: دین، قرآن، پیامبر، قبله، معاد، مودت اهل بیت واحد همگی از عوامل وحدت بخش در بین مسلمانان است و باید بر آنها تأکید شود.

وی تأکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که؛ ندای وحدت در دنیا گران جا افتاده است، آن را آسان نشکنید چرا که هر کس آن را بشکند خیانت کرده است لذا امروز استعمار با توجه به عامل وحدت سعی می‌کنند شکاف‌ها را از طرق مختلف قومی و مذهبی بین شیعه و سنی به وجود آورند پس باید تلاش کنیم راه نفوذ دشمن را ببندیم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: برشمردن سیاست‌های جمهوری اسلامی به عنوان الگوی جهان اسلام برای جوانان و نوجوانان کاری بس مهم است چرا که دشمن به دنبال انحراف این دو قشر از جامعه اسلامی است لذا گسترش تعمیق فرهنگ اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه دینی همه ماست.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: امروز وظیفه همه ما سنگین است و باید پرچمدار عدالت و دفاع از مظلومین و حمایت از محور مقاومت باشیم و طبیعتاً دشمنان بزرگی داریم لذا مأموریت علما فراتر از مرزهای جغرافیایی و فیزیکی است.

دولتمردان دولت سیزدهم رفع مشکلات ماموستای اهل سنت را در اولویت قرار دهند

ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش اظهار داشت: علمای ما علی رغم تمامی مشکلات مادی و معیشتی، در سنگر اتحاد و یکپارچگی ایستاده اند و به روشنگری در جامعه می‌پردازند.

وی با بیان اینکه هفته وحدت سرلوحه زندگی برای بشریت در سایه اتحاد و یکپارچگی است افزود: پیامبر اسلام جامعه‌ای را ایجاد نمودند که در پرتو قرآن و کلام الهی دوران جاهلیت و نادانی را کنار زدند و زندگی جدیدی را برای مسلمانان و انسان‌ها به ارمغان آوردند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه دشمنان ما به دنبال ایجاد تفرقه در میان مسلمانان هستند، خاطر نشان کرد: هدیه دشمن برای جهان اسلام غارت، چپاول، کشتار کودکان و ایجاد تفرقه میان مسلمانان است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: پیام دین مبین اسلام ارزش دادن به انسانیت است که صلح و برادری را برای جوامع به همراه دارد.

ماموستا رستمی در ادامه با اشاره به اینکه اعجاز پیامبر اسلام (ص) یک اعجاز ماندگار و جهانی بود افزود: اعجاز پیامبر اسلام مرکز وحدت است و تا همیشه ادامه خواهد داشت تا جهان را با نور خداوند یکتا روشن سازد و انسان را از خواب غفلت رهایی بخشد.

وی در ادامه سخنان خود با تبریک تشکیل کابینه دولت سیزدهم به اهمیت توجه به علمای اهل سنت اشاره نمود و گفت: ماموستایان دینی مرکز آرامش و وحدت هستند اما متأسفانه در دولت‌های قبل چندان مورد توجه قرار نگرفتند که انتظار می‌رود در دولت سیزدهم که دولت کریمه است توجه ویژه ای به این عزیزان شود.

رستمی در ادامه با قدردانی از نیروهای امنیتی و انتظامی؛ آرامش امروز کشور را مرهون رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام دانست و بیان داشت: لازمه توسعه و پیشرفت در هر جامعه‌ای احساس امنیت و آرامش است و امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امنیت و آرامش در کشور ما برقرار است.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز دشمن غاصب صهیونیستی با تصرف قدس شریف دست به هر جنایتی بر علیه مسلمانان می‌زند افزود: امروز در کنار دشمنی‌های رژیم صهیونیستی شاهد حوادث تلخی در افغانستان و در مساجد این کشور هستیم که در میان هیچ یک از ملت‌های جهان اینگونه رفتارها جایگاهی ندارد.

وی در پایان خواستار حضور همگانی مردم در مقابله با ویروس کرونا شد و با بیان اینکه همگی باید برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند افزود: ما همگی باید به سویی حرکت کنیم که با تزریق واکسن کرونا ایمنی و سلامت را در جامعه دوچندان نمائیم و مانع از گسترش بیش از پیش ویروس شویم.

وحدت ما مسلمانان وحدتی شعوری و تکلیفی است

ماموستا جلال مرادی امام جمعه شهر دیواندره نیز در این همایش اظهار داشت: بعد از شهادت وحدانیت خداوند متعال، وجود منبع فجر الوجود نبی اکرم (ص) به عنوان عنصر دوم ماهیت ایمان ما مسلمانان قلمداد می‌شود.

وی افزود: وحدت ما وحدتی شعوری و تکلیفی است لذا باید منویات رهبر معظم انقلاب را از رهبر بصیر خود بگیریم که توهین به مقدسات اهل سنت و اهل تشیع را حرام شرعی می‌دانند.

امام جمعه دیواندره تصریح کرد: در این برهه از زمان که دشمنان می‌خواهند با ایجاد تفرقه در بین مسلمانان اختلاف بیندازند در جواب یاوه گویی های آنها باید بگوییم که به عنوان علمای شافعی مذهب و علمای سرباز ولایت همه با هم برادر هستیم و هر کسی بخواهد که به اسم شیعه و سنی در بین مذهبی یکدیگر اختلافی بیندازند از ما نیستند.

ماموستا مرادی افزود: امروز آتش فتنه علیه وحدت ما همچنان وجود دارد اما در این عرصه از علمای دینی انتظار می‌رود که به بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در جامعه بپردازند و مردم را با نیات توطئه‌های دشمنان آشنا کنند.

کد خبر 5332375

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری هفته وحدت سنندج علمای اهل سنت امام جمعه سنندج شهرستان دیواندره ویروس کرونا بوشهر هفته وحدت آمار کرونا واکسن کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه کرمانشاه شیوع کرونا واکسیناسیون کرونا زلزله همدان ایلام زمین لرزه فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان پیامبر اکرم اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند

به گزارش حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ماموستا عبدالسلام محمدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان دهگلان که با حضور مردم متدین این شهرستان برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مناسبت حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی و مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ماموستا ایوب احمدپور در نماز جمعه دهگلان؛ بیان داشت: وعده غلبه اسلام بر همه ادیان بارها در قرآن کریم بیان شده است، غلبه از جهت علمی، منطقی واستدلال که امروز شاهد امواج اسلامگرایی در جهان هستیم و همچنین اشاره بر تاریخ اسلام جهان اسلام و فراگیر شدن دین اسلام است.
 
وی تصریح کرد: آیه ۲۸ سوره مبارکه فتح بر فراگیر شدن دین اسلام اشاره دارد (هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ ۚ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ شَهِيدًا ) خدا است که پیغمبر خود را همراه با رهنمون و آئین راستین (اسلام به سوی جملگی مردمان) روانه کرده است تا آن را بر همه‌ی آئینها پیروز گرداند. کافی است که خدا گواه (این چنین سخن و مسأله‌ای) باشد. این آیه شریفه دلالت بر چند موضوع دارد از جمله؛
۱_ محتوای بعثت انبیای الهی اعتلای کلمه الله بوده وانبیای الهی از دو ابزار هدایت مردم و حقانیت اعتقاد و عمل بهره برده اند.
۲_ لیظهره _ قدرت استدلال و برهان_ قدرت نظامی_ سلطه حکومتی.
۳_ مراد از شاهد بودن خداوند متعال به معنای شهادت بر حقانیت اهل ایمان، پیروزی ایمان بر کفر، و نصرت ویاری اهل ایمان است.
 
ماموستا محمدی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به جان باختن مرحوم فرهاد ویسی اشاره کرد و بیان داشت: در چند روز اخیر یکی از جوانان کامیوندار شهرستان دهگلان به شیوه ای بسیار مظلومانه که در پی کسب رزق و روزی خانواده در مناطق شرقی کشور توسط اشرار مسلح به شهادت رسید، مطالبه خانواده آن مرحوم و مردم شهرستان و کامیونداران این شهرستان پیگیری و برخورد قاطعانه با عاملین این جنایت است، تعدادی از کامیونداران منطقه دهگلان بعد از این حادثه دلخراش اظهار ناراحتی نموده و مطالبه حفظ امنیت جاده های آن منطقه و حفظ جان و مال خود را دارند که می طلبد مسؤلین امنیتی و انتظامی در این زمینه  هم پیگیری و هم برخورد قاطعانه داشته باشند.
 
امام جمعه دهگلان افزود: امنیت به عنوان یک نعمت بزرگ در هر جامعه ای نشانگر توسعه آن جامعه می باشد، در اوایل انقلاب در استان کردستان شاهد جولان گروهک های معاند و تجزیه طلب بودیم که با اذیت و آزار مردم و بستن راه ها وایجاد ناامنی و دست دارازی به جان و مال مردم سبب ایجاد رعب و وحشت شدند که الحمدلله با مجاهدت های نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی شاهد امنیت پایدار در منطقه هستیم؛ در سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان  شاهد عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی بودیم که این مهم با مجاهدت و خون های پاک بسیاری از نیروهای امنیتی و انتظامی به ثمر نشسته است.
 
ماموستا محمدی ابراز داشت: مشارکت مردم در باب امنیتی و ارتباط و اعتماد حسنه مردم با نهادهای امنیتی و انتظامی زمینه ساز امنیت در استان کردستان است، این مهم با روشنگری علما و اندیشمندان و متنفذان و هدایت مردم به سوی آرامش و امنیت سبب امنیت پایدار در منطقه شده است.
 
علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار در آن منطقه شوند
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: از علمای بزرگوار مناطق شرقی هم خواهشمندیم با روشنگری و ایجاد امنیت روانی و اجتماعی در مواضع و خطبه های خود و تعامل بیشتر و بهتر با نیروهای انتظامی و امنیتی بسترساز امنیت پایدار در آن منطقه شوند؛ زیرا طبق رصد و اخبار و رسانه ها متأسفانه هرچند روز اخباری مبنی بر شهادت نیروهای امنیتی، نظامی و مرزبانی مخابره می شود که جا دارد این علمای بزرگوار در این زمینه بسیار مهم در جهت توسعه منطقه خود کوشا باشند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم