Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصصان معتقدند که زنان باردار باید دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید-۱۹ را کسب کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است از آنجایی که زنان باردار در معرض بیماری کووید -۱۹ قرار دارند واجد شرایط دریافت دز تقویت کننده واکسن کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتی بادی تولید شده در بدن افراد به دلیل دریافت واکسن کرونا پس از گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین دریافت دز تقویت کننده از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته متخصصان، سیستم ایمنی بدن زنان باردار در هر مرحله از بارداری تغییر می‌کند و باعث می‌شود آن‌ها در معرض بیماری کووید -۱۹ قرار گیرند. علاوه بر این تغییرات، فشار جنین رو به رشد به دیافراگم، ریه‌ها و سیستم قلبی عروقی زنان باردار باعث می‌شود این گروه از افراد در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن قرار بگیرند، به همین دلیل باید دزهای لازم واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که عوارض جانبی دز تقویت کننده واکسن کرونا در میان زنان باردار همانند دیگر افراد است و تفاوت خاصی ندارد. گروهی از محققان ۳۵ هزار زن باردار که دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کرده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. رایج‌ترین عوارض جانبی دز تقویت کننده واکسن در میان این گروه از افراد درد در محل تزریق واکسن و خستگی بود. محققان معتقد هستند که هر چه زنان باردار زودتر دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند تأثیر بهتری خواهد داشت و باعث می‌شود آنتی بادی بیشتری به جنین نیز منتقل شود.

کد خبر 530100

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تزریق دوز تقویت کننده زنان باردار واکسن کرونا زنان باردار واکسن کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واکسن کرونا را دریافت کنند بیماری کووید زنان باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!