Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:40:21 GMT

شهرداری خرمشهر ۴۰۰ میلیارد ریال کمبود بودجه دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۶۳۰۲

شهرداری خرمشهر ۴۰۰ میلیارد ریال کمبود بودجه دارد

به گزارش ایرنا فرهاد دربندی‌نور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه بازتاب صدا و سیمای آبادان درآمد ماهانه شهرداری خرمشهر را بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد ریال علام کرد و اظهار داشت:این در حالی که شهرداری برای پرداخت حقوق پرسنل ماهیانه ۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی نبود درآمد پایدار را عمده‌ترین مشکل شهرداری خرمشهر بیان کرد و افزود: نداشتن درآمد و مشکلات مالی حاصل چندین سال مدیریت این شهرداری است که تحقق آن غیرممکن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با جذب سرمایه گذار می‌توان در آمد پایدار برای این شهرداری تامین کرد.

دربندی‌نور بیان داشت: در حال حاضر اعضای شورای خرمشهر و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند تا اعتباراتی از  استان برای پراخت حقوق عقب افتاده کارکنان این شهرداری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ماشین‌آلات شهرداری خرمشهر فرسوده بوده و بازسازی و نوسازی ناوگان خدمات شهری این شهرداری ضروری است گفت: با توجه به فرسودگی ماشین‌آلات شهرداری خدمات‌رسانی به مردم این شهر امکان پذیر نیست لذا برای بهبود وضعیت این شهر پیگیری از طریق نماینده مردم ، امام جمعه خرمشهر و اعضای شورای شهر در حال انجام است.

دربندی‌نور در ادامه گفت: متاسفانه پرسنل شهرداری خرمشهر پنج ماه حقوق دریافت نکرده اند.در آمد ماهانه این شهرداری جوابگوی پرداخت حقوق کارگران نیست.

وی افزود: بیشترین نیروی جذب شده در بدنه شهرداری در واحدهای اجرایی و خدماتی است. در چند سال اخیر این نیروها به واحد اداری منتقل شدند و در بخش خدمات با کمبود نیرو مواجه شدیم شیوه استخدام نیرو در شهرداری چارچوب قانونی لازم را ندارد تا بتوان جلوی استخدام بی‌رویه را گرفت.

به گزارش ایرنا کارگران شهرداری خرمشهر در چند هفته گذشته به دلیل پرداخت نشدن ۶ ماه حقوق و هشت ماه مطالبات بارها دست از کارکشیدند.

توقف فعالیت کارگران شهرداری خرمشهر موجب انباشت زباله در بسیاری از مناطق شهری شد.

برچسب‌ها خرمشهر نقدینگی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر نقدینگی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خرمشهر نقدینگی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهرداری خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد

خلیل قاسملو معاون هماهنگی برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بودجه استان شامل بودجه اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای (عمرانی) و بودجه هزینه ای بوده و تعداد دستگاههای مشمول بودجه عمرانی استان بالای ۷۰ دستگاه اجرایی و شمار دستگاههای اجرایی مشمول بودجه جاری نیز ۲۴ دستگاه استانی است.

وی ادامه داد: ۲۴ دستگاه مشمول بودجه استانی سه هزار و ۲۵۰ کارمند دارند در حالی که شمار کل کارمندان بخش دولتی در زنجان ۳۵ هزار و ۶۰۰ نفر است یعنی پرداخت حقوق کمتر از ۱۰ درصد کارمندان استان به صورت استانی است و مابقی مثل معلمان و کارکنان دانشگاهها و مراکز درمانی و شرکتهای دولتی به صورت ملی انجام می شود.

قاسملو به وضعیت درآمدهای استان در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته سهم مصوب استان از درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها ۹۶ هزار میلیارد ریال تعیین شده بود ولی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تحقق یافت که ۴.۵ درصد آن یعنی معادل چهار هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال مازاد درآمد استان بود.

وی همچنین به وضعیت مصارف استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مجموعه اعتبارات عمرانی و هزینه ای مصوب استان در سال گذشته ۳۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بود که ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت؛ ‌از این مبلغ ۱۱ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال بودجه عمرانی و ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هم اعتبارات هزینه ای عمومی و حدود ۸۰۰ میلیارد ریال درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش و بهزیستی بود.

معاون هماهنگی برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: علاوه بر این موارد ذکر شده در خصوص منابع و مصارف استان، سال گذشته ۱۵هزار و ۵۰ میلیارد ریال نیز از محل حقوق دولتی معادن در استان وصول شد و در سمت دیگر هم بیش از ۱۷هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده ‌به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: اخیرا در مطالبی عددهایی پیرامون ضریب برگشت درآمد استان ذکر شده بود که بر تحلیل دقیقی استوار نیست چرا که در این نوع تحلیل ها باید همه منابع استانی و ملی و همین طور همه مصارف استانی و ملی مدنظر نظر قرار داده شود که با نظر گرفتن این مهم، ضریب برگشت درآمدهای استان بالای ۱۰۰ درصد می شود یعنی میزان برداشت استان زنجان از بودجه کشور بیشتر از میزان درآمدهای آن است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • مرکز متخلف خدمات زیبایی در خرمشهر مهروموم شد
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند