Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:33:41 GMT

راههای گسترش تجارت بین ایران و پاکستان بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۶۴۵۴

راههای گسترش تجارت بین ایران و پاکستان بررسی شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «محمد رضا ناظری» طی دیدار با «نعمان کبیر» رئیس جدید اتاق بازرگانی و صنعت لاهور آخرین تحولات روابط ایران و پاکستان، همکاری‌های اقتصادی، تجاری و توسعه مراودات مرزی را مورد بررسی قرار داد.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت پاکستان با تجدید نظر در محدودیت‌های کرونایی این کشور به ویژه در بحث همکاری‌های تجاری، مسیر رفت و آمد بازرگانان به کشورهای یکدیگر و تسریع فعالیت‌های تجاری و مرزی را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظری با تاکید بر اهمیت ازسرگیری خطوط پروازی میان ایران و پاکستان از جمله از مبدا و مقصد شهر "لاهور" خواستار تسهیل در امر صدور روادید به ویژه برای تجار ایرانی شد.

وی اظهار داشت: تسهیل حمل و نقل و تردد کامیون‌های ایرانی، تسهیلات گمرکی و تعرفه‌ای مرتبط با کالاها و میوه‌های ایرانی مورد درخواست تجار و مردم پاکستان را نیز ضروری دانست.

سرکنسول ایران در لاهور در این نشست با اشاره به تحولات منطقه‌ای، جنایات گروه تروریستی داعش در افغانستان و حملات اخیر به مساجد و شهادت ده‌ها نمازگزار بی دفاع را محکوم کرد.

رئیس جدید اتاق بازرگانی و صنعت لاهور با تمجید از تمدن و فرهنگ غنی ایران، مشترکات قوی میان دو کشور همسایه را عامل اساسی برای گسترش همکاری‌ها و توسعه ارتباطات مردمی عنوان کرد.

نعمان کبیر با استقبال از گسترش مراودات مرزی ایران و پاکستان از جمله تاسیس بازارچه‌های مشترک مرزی افزود: حجم فعلی تجارت دو کشور متناسب با ظرفیت‌های واقعی یکدیگر نیست و باید تلاش‌های بیشتری برای افزایش تراز تجاری دوجانبه انجام داد.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونایی توسعه بیش از پیش گردشگری میان ایران و پاکستان از جمله گردشگری مذهبی و تبادل هیات‌های بازرگانی و فرهنگی باید در دستور کار دو کشور قرار بگیرد.

گفتنی است، مشاور نخست وزیر پاکستان و سرپرست وزارت بازرگانی این کشور هفته گذشته اعلام کرد: برای شرکت در نشست کمیته مشترک تجاری، پیشبرد طرح بازارچه‌های مرزی و تجارت تهاتر با جمهوری اسلامی ایران، اواسط آبانماه امسال عازم تهران می‌شود.

"عبدالرزاق داود" طی دیدار با هیات گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس، اظهار داشت: بحث تقویت بازارچه‌های مرزی و پیشبرد ابتکار طرف ایرانی برای ترویج تجارت تهاتر میان دو کشور بسیار مهم است و اسلام‌آباد آن را پیگیری می‌کند.

برچسب‌ها لاهور سرکنسولی تجارت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لاهور سرکنسولی تجارت لاهور سرکنسولی تجارت ایران ایران و پاکستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند

 

هرمزگان-جام جم انلاین-با سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند.

 

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: همزمان با آزادی زندانیان پاکستانی، برخی از اتباع ایرانی زندانی در پاکستان نیز آزاد می‌شوند و این فرایند بین دو کشور تا تعیین تکلیف همه افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه دارد.

 

کاظم غریب‌آبادی افزود: این اتباع به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان بسر می‌بردند و با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

 

وی گفت: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد می‌شوند.

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند