Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@14:13:40 GMT

راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۶۵۷۵

خبرگزاری آریا - رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: حمایت از ایجاد و توسعه مراکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از اولویت‌های این سازمان است که فرصت مناسبی برای صادرکنندگان ایرانی فراهم خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک فیمابین سازمان توسعه تجارت ایران و بانک شهر در خصوص ایجاد و راه اندازی مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترکیه گفت: این مرکز تجاری در راستای افزایش رقابت پذیری صادرکنندگان ایرانی در بازار ترکیه و سایر کشورهای اروپایی، جذب سرمایه گذاری خارجی، توانمندسازی شبکه های کسب و کار و حمایت از ظرفیت تولید کنندگان داخلی با استفاده از ظرفیتهای بین المللی تاسیس و راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیرضا پیمان پاک با اشاره به اینکه تاسیس این مرکز تجاری فرصت مناسبی برای صادرکنندگان ایرانی جهت بازاریابی و افزایش سهم ایران در بازار ترکیه فراهم کرده اظهار داشت: بهره گیری درست از این فرصت در نهایت منجر به توسعه صادرات غیر نفتی و نیل به اهداف از پیش تعیین شده در جهت توسعه صادرات غیر نفتی می گردد.
وی حمایت از ایجاد و توسعه مراکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور را از اولویتهای سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد و افزود: در این مراکز تجاری، ضمن ارائه خدمات مشاوره ای به تجار و صادرکنندگان ایرانی، نمایشگاههای دائم محصولات و کالاهای ایرانی با از اخذ مجوزهای لازم برگزار شده و سازمان توسعه تجارت ایران از آنها حمایت می کند.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، توسعه صادرات کشور را نیازمند حمایتهای لجستیکی و خدماتی دانست و ادامه داد: بر اساس، تفاهم نامه منعقده با بانک شهر، تلاش می شود تا نسبت به برگزاری دوره های اموزشی تخصصی صادرات به ترکیه و همچنین اعزام هیاتهای تجاری، بازاریابی به مرکز تجاری استانبول اقدام گردد ضمن آنکه امکانات لازم جهت دپوی کالاهای صادراتی تجار و بازرگانان در محل مرکز تجاری تدارک دیده شده است.
پیمان پاک از دیگر برنامه های مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در استانبول را زمینه سازی حضور بنگاههای تجاری ایرانی در رویدادهای تجاری بین المللی ترکیه و کشورهای اروپایی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: نقل و انتقال وجوه صادراتی صادرکنندگان و ارائه مطلوب خدمات بانکی با همکاری بانک شهر و سایر بانکهای ایرانی، امکان پذیر خواهد شد.
وی یادآور شد: سازمان توسعه تجارت ایران با توجه به وظایف و مسوولیتهای سازمانی خود و در چارچوب مقررات موجود و در صورت ابلاغ و تخصیص بودجه مشوقهای صادراتی، نسبت به پرداخت مشوقهای صادراتی برای تامین بخشی از هزینه های راه اندازی مراکز تجاری از جمله هزینه های اجاره مرکز، تجهیزات اداری، ارائه خدمات مشاوره ای، هزینه های برگزاری کارگاههای آموزشی، برپایی نمایشگاههای دائمی و موقت و دیگر موارد مرتبط اقدام خواهد کرد. 
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تجاری جمهوری اسلامی ایران سازمان توسعه تجارت ایران صادرکنندگان ایرانی مراکز تجاری مرکز تجاری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

مدیر کل دفتر آفریقا سازمان توسعه تجارت ایران ضمن تاکید بر آغاز فصل جدیدی از تعاملات تجاری بین ایران با قاره آفریقا، از حضور ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا خبر داد.

لیلا باغبان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیشترین میزان تجارت خارجی بین ایران و آفریقا در سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاد، گفت: تجارت خارجی با آفریقا به حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید؛ اما این عدد در مقایسه با تجارت کشورهای دیگر با قاره آفریقا قابل توجه نیست از این‌رو سازمان توسعه تجارت ایران برای تصاحب سهم بیشتر از بازار این قاره برنامه‌ریزی‌هایی را در نظر گرفته است.

به گفته این مقام مسئول آمار تجارت با آفریقا بیشتر از عددهای اعلامی است، اما به دلیل محدودیت‌های ناشی از اعمال تحریم‌ها، صادرات مستقیم به این کشورها نداریم و محصولات ایرانی از طریق کشور دوم مانند امارات، ترکیه، قطر و عمان به کشورها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه باید فصل تازه‌ای از تعاملات تجاری با آفریقا باز شود، تصریح کرد: تجار چندان با ظرفیت‌های تجاری قاره آفریقا آشنا نیستند، هرچند برخی شرکت‌های ایرانی سال‌های سال است که در آنجا فعالیت دارند. اما ارقام تجار با کشورهای آفریقایی باتوجه به ظرفیت‌های تجاری ایران قابل قبول نیست و ظرفیت تجاری ایران قابلیت رشد چندین برابری را دارد. به بیان دیگر پتانسیل‌های دوجانبه و چند جانبه‌ای تجاری بین ایران و کشورهای آفریقایی وجود دارد.

مدیر کل دفتر آفریقا سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در سال‌های اخیر شناخت بهتری از فرصت‌های قاره آفریقا ایجاد شده، افزود: هیئت‌های تجاری آفریقایی رفت‌وآمدهای خود را به ایران افزایش داده‌اند. در ایران اکسپو ۲۰۲۳ از ۱۷ کشور آفریقایی هیئت تجاری داشتیم و به نظر می‌رسد که در سال جاری این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته این مقام مسئول؛ همزمان با اکسپو ۲۰۲۴ رویداد اجلاس همکاری‌های ایران و آفریقا برگزار خواهد شد که در این اجلاس از مقامات آفریقایی برای شرکت در این رویداد دعوت شده است. 

وی با اشاره به دعوت از وزرای اقتصادی و تجاری آفریقایی در این همایش، گفت: تفاهم‌نامه‌های خوبی فی مابین ایران و کشورهای آفریقایی امضا خواهد شد و هم‌زمانی این همایش با ایران اکسپو شناخت آنها را از ظرفیت‌های ایران افزایش خواهد داد و این موضوع توسعه سریع‌تری به روابط تجاری ایران با این کشورهاخواهد داد و آن را تسهیل کند. 

باغبان استقبال از اجلاس ایران و آفریقا را قابل قبول توصیف کرد و گفت: بیش از ۲۰ کشور آفریقایی در این اجلاس حضور پیدا خواهند کرد و به نظر می‌رسد که تعداد شرکت‌کنندگان از قاره آفریقا در اکسپو ۲۰۲۴ افزایش پیدا خواهند کرد. 

وی ادامه داد: برنامه‌های اولیه اجلاس مشخص شده این برنامه‌ها از جنس دیدار با مقامات و مذاکره با تجار و شرکت‌های بزرگ و توانمند است همچنین بازدیدها و تورهای صنعتی نیز پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • حضور ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری