Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@19:59:20 GMT

رایزنی بازرگانی ایران و اتریش

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۷۰۰۴

رایزنی بازرگانی ایران و اتریش

 به نقل از سفارت ایران در اتریش، مایکل اوتر، رئیس بخش تجارت خارجی اتاق فدرال اقتصادی،  دکتر صدری نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک، دکتر گرابمایر رایزن اقتصادی سفارت اتریش در تهران در این نشست سخنرانی کردند.

در این همایش رحیم زاده کارشناس اقتصادی سفارت در وین، پیام عباس باقرپور سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش را برای حضار قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این پیام ضمن اشاره به روابط تجاری دیرینه  و  برخوردار بودن از فضایی مثبت، آمادگی سفارت برای تعامل سازنده و همکاری‌های همه جانبه با اتاق و در راستای نیل به اهداف مشترک اعلام شد. 

همچنین در این پیام یادآور شد، جمهوری اسلامی ایران بویژه در دوره ریاست جمهوری  آقای رئیسی، با تمرکز و تاکید مضاعف بر دیپلماسی اقتصادی، عزمی راسخ برای افزایش و تداوم همکاری‌های تجاری دارد.

در ادامه این نشست، شرکت های اتریشی- اروپایی فعال در ایران در خصوص فعالیت تجاری خود در ایران و به ویژه در دوره پسابرجام، پس از تحریم های ظالمانه ایالات متحده در سال 2018 تا کنون توضیحاتی را ارائه دادند. این شرکت ها شاخص ها و اطلاعات آماری را در خصوص ایران و بازار ایران و امکان حضور در بازار کشورهای منطقه از طریق ایران ارائه نمودند. شرکت های مذکور جامعه ایران را جامعه ای پیشرفته، خوش فکر، جوان، تحصیل کرده و آماده همکاری با جوامع بین المللی در تمامی حوزه‌های اجتماعی، علمی، فناوری، نو آوری و فرهنگی ذکر کردند. هیات پس از آن به صورت دوجانبه (B ۲ B) نیز مذاکرات تجاری خود را ادامه دادند.

در این مذاکرات حوزه‌های غذا و دارو، محصولات سلولزی، انرژی‌های تجدیدپذیر و مدیریت منابع آب، حقوقی، معدن، ساخت و ساز و مصالح ساختمانی، تکنولوژی‌های نوین، استارت آپ ها مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت. طی نشستی جداگانه نیز هیات تجاری اتاق با فرصت های ورود به بازار اتریش و قوانین واردات به اتریش آشنا شدند.ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران و اتریش رایزنی بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد

راه آهن با اعلام اینکه لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان توسط کنسرسیوم توسعه ریلی در مرز شمتیغ رها شده بود، از حرکت بدون مجوز این محموله به سمت مرز رازی خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و‌ عدم هماهنگی با راه آهن، 10 واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه 13 اردیبهشت، توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می کند.

تاکید می شود متاسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه آهن جمهوری اسلامی ایران بعنوان متولی حمل و نقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این 10 واگن در شمتیغ کرد و تلاش نمود با فشارهای رسانه ای و توسل به برخی ادعاهای بعضا کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه آهن جمهوری اسلامی ایران برغم ناپختگی و بی صداقتی صورت گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه 13 اردیبهشت آغاز کرد و این محموله روز گذشته (شنبه 15 اردیبهشت) از تهران نیز عبور کرد و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمالغرب کشور است. همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می کند.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تاکید میکند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی با کشور افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان جهت رسیدن به استانداردهای مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوز‌های مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردرها خواهد بود.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده