Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@13:00:20 GMT

سرکوب اقشار دینی در آذربایجان!

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۷۵۶۴

سرکوب اقشار دینی در آذربایجان!

به گزارش صدای ایران، به نقل از مهر، سرکوب فعالان دینی جمهوری آذربایجان در پی شروع موج جدید و بی سابقه‌ای از ایران ستیزی حکومت جمهوری آذربایجان به بهانه انتقادات جمهوری اسلامی ایران از گسترش نفوذ سرطانی رژیم صهیونیستی و حضور ضدامنیتی این رژیم در جمهوری آذربایجان تشدید شده است.

پیش تر، آریه گوت، مستشار صهیونیست دولت جمهوری آذربایجان خواستار برخورد جدی مقامات امنیتی این کشور با اقشار مؤمن مردم جمهوری آذربایجان که این عنصر صهیونیست آنها را عاملان ایران در جمهوری آذربایجان توصیف کرد، شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر همین اساس سرکوب اقشار متدین مردم جمهوری آذربایجان توسط نیروهای پلیس باکو همزمان با جشن‌های هفته وحدت، عصر روز گذشته با بازرسی غیرقانونی منزل حجت الاسلام حاج ایلقار ابراهیم اوغلو، روحانی سرشناس جمهوری آذربایجان آغاز و در نهایت این شخصیت برجسته آذری بازداشت شد.

حاج ایلقار ابراهیم اوغلو پیش از دستگیری با انتشار پیام ویدئویی، مردم و بخصوص دین‌داران جمهوری آذربایجان را به حفظ آرامش و پرهیز از افتادن در دام هر گونه خرابکاری و دسیسه دشمنان اسلام و ملت جمهوری آذربایجان فراخواند.

حاج ایلقار ابراهیم اوغلو در این پیام تاکید داشت: دشمنان اسلام و مردم مسلمان جمهوری آذربایجان به اهداف خود نخواهند رسید.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ایلقار ابراهیم اوغلو، رهبر جمعیت دینی جمعه جمهوری آذربایجان پس از چند ساعت بازجویی آزاد شد و از مردم خواست به علت اینکه طی چند روز آینده دسترسی فنی به تلفن نخواهد داشت، در این روزها از مراجعه به وی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

همچنین روز گذشته بعد از دستگیری حاج ایلقار ابراهیم اوغلو که از روحانیون سرشناس آذربایجان و فعال حقوق بشر است، سه روحانی سرشناس دیگر شیعیان آذربایجان به نام‌های شیخ سردار حاج حسنلی، شیخ جلال شفیع اف و شیخ قدیر محمد اف به دست حکومت الهام علی‌اف با اتهامات نامعلوم دستگیر شدند.

گفتنی است ساعتها بعد از دستگیری شیخ جلال شفیع اف با شرط معرفی خود در ساعت ۲۲ هر شب به اداره امنیت و عدم استفاده از شبکه‌های اجتماعی، آزاد شده است. وی گفته است: تنها گناه ما تحصیلات دینی در جمهوری اسلامی ایران است، احتمالاً تا چند روز به موبایل و شبکه‌های اجتماعی دسترسی نخواهم داشت.

گفتنی است شیخ سردار حاجی حسنلی و تمکین جعفراف و علی موسایف و بقیه دستگیر شدگان دیروز همچنان در بند سرویس امنیتی جمهوری آذربایجان هستند.

دور جدید برخورد با فعالان دینی در جمهوری آذربایجان 

لازم به ذکر است در حال حاضر نزدیک ۲۰۰ نفر از فعالان نهضتی و علما مبارز جمهوری آذربایجان با اتهامات ساختگی در زندان‌های دولت باکو به سر می‌برند.

همچنین در راستای تشدید سرکوب فعالان رسانه‌ای شیعی در جمهوری آذربایجان روزنامه نگار آذربایجانی تمکین جعفر اف بازداشت شد. تمکین جعفر اف، کارمند وب سایت Maide.az است.

یادآور می‌شود سال گذشته حکم بازداشت حاج الهام علی‌اف جانشین حزب اسلام جمهوری آذربایجان به درخواست دادستانی این کشور تا ۲۸ اکتبر ۲۰۲۰ (هفتم آبان ماه سال جاری) تمدید شد. وی از تاریخ ۱۱ اسفند ۹۸ به اتهامات واهی به مدت چهار ماه در بازداشت به سر می‌برد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

خواجه محمد آصف سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را بسیار حائز اهمیت و موفقیت آمیز دانست و تاکید کرد: ما به یافتن راهی برای پیشبرد پروژه مشترک گازی با تهران خوشبین هستیم.

به گزارش ایرنا، وی درباره سفر اخیر سید ابراهیم رئیسی به اسلام‌آباد و دیدار با مقام‌های بلندپایه پاکستانی گفت: این یک سفر بسیار موفقیت آمیز بود و ما به دستاورد‌های آن اطمینان داریم.

وزیر دفاع پاکستان با اشاره تلویحی به آمریکا که اخیرا نسبت به تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد ابراز نگرانی کرده است، افزود: ما اهمیتی به مخالفت‌های خارجی نمی‌دهیم، لذا اگر کسی در پی سفر آیت‌الله رئیسی دچار دردی شده، ما دوایی برای درد آنان نداریم.

وی آینده خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را روشن توصیف و اضافه کرد: معتقدیم که راهی برای پیشبرد پروژه مشترک گازی پیدا خواهیم کرد و آن را به مرحله بهره‌برداری خواهیم رساند.

خواجه محمد آصف در بخشی دیگر از اظهاراتش، خواستار وحدت کشور‌های منطقه برای مقابله با چالش‌های مشترک شد و گفت: متاسفانه رویکرد دوگانه غرب و حمایت مستمر آنان از اسرائیل منطقه را به شدت آسیب پذیر کرده است.

وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت: منطقه ما شاهد افزایش مداخله قدرت‌های بزرگ است، لذا ما باید برای دفاع از منافع خود در یک جبهه حضور داشته باشیم. در چنین اوضاعی سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان بسیار حائز اهمیت است.

وی تروریسم را تهدید مشترک اسلام‌آباد و تهران دانست و افزود: غلبه بر تهدید تروریسم اجتناب ناپذیر است، از این رو هر دو کشور برادر مصمم به افزایش همکاری‌های خود در این حوزه هستند.

خواجه محمد آصف با اشاره به حمایت جبهه غرب از رژیم اسرائیل نیز گفت: حمایت از فلسطین مسوولیت و وظیفه پاکستان است و معتقدیم نسل کشی مردم غزه جنایتی است که مانند آن را در تاریخ مشاهده نمی‌کنیم.

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در بیانیه مشترک خود پس از پایان سفر رسمی سید ابراهیم رئیسی، خواستار آتش بس فوری و بی قید و شرط در غزه، دسترسی بلامانع مردم این منطقه به کمک‌های بشردوستانه و بازگشت آوارگان فلسطینی شدند.

ابراهیم رئیسی در اولین سفر خارجی خود در سال جدید، صبح روز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

وی در اسلام‌آباد روز پرکار و فشرده‌ای داشت. محمد اسحاق دار وزیر خارجه پاکستان با حضور در هتل محل اقامت رئیس جمهور، با وی دیدار و سپس رئیسی راهی کاخ نخست وزیری شد؛ جایی که محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان رسما از وی استقبال کرد. پس از آن دیدار‌های دوجانبه و سپس رایزنی میان هیات‌های بلندپایه به ریاست سران دو کشور برگزار شد.

مقامات ایران و پاکستان همچنین در حضور ابراهیم رئیسی و شهباز شریف ۸ تفاهم نامه همکاری نیز امضا کردند.

رئیسی سپس با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود دیدار کرد و طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، تحولات منطقه و بین المللی به ویژه جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه نوار غزه و فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • (ویدئو) اعتراض ارامنه به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان
  • استقبال پرشور مردمی از ابراهیم رئیسی در سریلانکا (فیلم)
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت
  • آیت‌الله رئیسی وارد قلب اقتصادی پاکستان شد
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم