Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ «حمید بهرام زاده» روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی مقررات و قوانین عرضه کالاهای سلامت محور افزود: وجود برخی مشکلات از قبیل کمبود و یا نبود تولید داخلی بعضی اقلام و نیز تعرفه های گمرکی باعث می شود که عده ای به قاچاق روی بیاورند و کالاهایی را به دست مصرف کنندگان برسانند که هیچ‌گونه اطمینانی بر سلامت آنها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه اضافه کرد: بسیاری از استانداردهای حمل و نقل و نگهداری در این جابجایی ها رعایت نمی شود و کالاها دچار آسیب می شود.

وی افزود: در ماده سه قانون مواد خوراکی و آشامیدنی آمده است که در صورتیکه مصرف مواد خوردنی،  آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی منجر به فوت مصرف کننده گردد، مجازات سازنده یا تهیه کننده یا مخلوط کننده محکوم به قصاص است و این موضوع مهمی است که عرضه کنندگان کالاهای سلامت محور باید به آن توجه کنند.

به گزارش ایرنا، ۱۰۳ میلیارد و ۴۴۲ میلیون تومان کالای قاچاق در نیمه اول سال جاری در استان کرمانشاه کشف شده است.

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت دارای ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق است که بخشی از کالاهای قاچاق از طریق مرز وارد استان می شود.

برچسب‌ها دادگستری کالای قاچاق کرمانشاه بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کالای قاچاق کرمانشاه دادگستری کالای قاچاق کرمانشاه بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان آسترکی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: طی هفته گذشته تا به امروز و به دنبال بارندگی‌های اخیر و گرم‌شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل‌توجهی از بیماران مراجعه‌کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

وی گفت: متأسفانه تعداد مسمومیت افزایش صعودی داشته و اکثراً با علائم گوارشی شدید، لرز و تعریق و تاری دید مراجعه می‌کنند.

دانشیار مسمومیت‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تأکید کرد: تشخیص قطعی غیرسمی بودن قارچ‌ها به‌صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی، گفت: به علت شیوع قابل‌توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این‌گونه قارچ‌ها اکیداً خودداری شود.

بنابراین گزارش، مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود، لذا توصیه می‌شود از مصرف قارچ‌های محلی خودداری کرده و در صورت بروز علائم سریعاً به مراکز درمانی مراجعه تا اقدامات درمانی و تشخصی در زمان مناسب صورت پذیرد و تأکید می‌شود از خوددرمانی پرهیز کنند.

کد خبر 6088433

دیگر خبرها

  • رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند