Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@17:40:23 GMT

تکذیب وجود نوعی انگل در منابع آب

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۸۹۳۸

تکذیب وجود نوعی انگل در منابع آب

به گزارش اقتصادآنلاین، شرکت آب و فاضلاب کشور با صدور اطلاعیه ای ضمن تکذیب خبر وجود نوعی انگل درمنابع آب آشامیدنی اعلام کرد: پس از پیگیری‌ها مشخص شد که موضوع پیش گفته، تنها در یک مقاله‌ای در دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان شده و توسط مقام های رسمی بهداشتی استان خراسان رضوی و دیگر استان‌های شمال و شمال شرق کشور نیز تائید نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در مقاله ذکر شده به مشاهده عوامل انگلی فقط در منابع آب خام مثل آب ورودی به سدها و آب رودخانه‌ها اشاره شده است و نه آب آشامیدنی که در شبکه‌های توزیع شهری و روستایی است.

پس از پیگیری موضوع به صورت تلفنی از رییس گروه آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نامبرده نیز موضوع را تائید نکرد و اظهار داشت صحت و سقم آن نیاز به بررسی‌های تخصصی دارد.

با توجه به کنترل‌ها و آزمایش‌های روزانه‌ای که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت‌های آب و فاضلاب در خصوص آب آشامیدنی انجام می‌شود، در صورت وجود هر گونه آلودگی، مورد تائید وزارت مذکور به صورت مکتوب موضوع را به شرکت‌های آب و فاضلاب جهت پیگیری اعلام می‌کند که در مورد خبر ذکرشده تاکنون هیچ گونه مکاتبه رسمی با شرکت‌های آب و فاضلاب انجام نشده است. 

با توجه به توضیح بالا و با عنایت به اهمیت کیفیت آب آشامیدنی که جزو خط قرمزهای وزارت نیرو و شرکت های آب و فاضلاب است، ضمن تکذیب خبر منتشر شده انتظار می رود جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی بدون منبع موثق علمی و تائید شده ای توسط مراجع ذی صلاح از انتشار اینگونه مطالب خودداری شده و قبل از هر گونه خبر مرتبط با حوزه سلامت جامعه هماهنگی لازم با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام شود.

پیش از این شرکت آب و فاضلاب کشور اعلام کرده که همواره حفظ کیفیت و سلامت آب خط قرمز این شرکت و وزارت نیرو است.

پربیننده ترین سناریوهای گازی ارز پیش‌ بینی آینده صادرات نفت و گاز ایران / خوشبینی به لغو تحریم‌ های نفتی! متهمان پرونده دکل گمشده به پرداخت ۲۴۰۰میلیارد تومان محکوم شدند دوراهی قریب‌الوقوع آلودگی یا خاموشی / دو سوم ظرفیت نیروگاه‌ های برق‌ آبی از مدار خارج شد پرونده بنزینی زنگنه و ابتکار به قوه قضاییه ارسال شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: منابع آب شرکت های آب و فاضلاب آب آشامیدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : با توجه به برنامه ریزی‌های به عمل آمده، بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های محرومیت زدایی استان تا پایان تیرماه سال جاری افتتاح می‌شوند.

وی افزود: با بهره برداری از آنها تحول شگرفی در آبرسانی روستایی استان رقم خواهد خورد و رضایت حداکثری هم استانی‌های عزیز را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مساعدت همکاران طرح در اجرایی نمودن پروژه‌های جهاد آبرسانی تصریح کرد: در این پروژه‌ها تاکنون بیش از ۴۰۰ کیلومتر لوله گذاری اجرا شده، بیش از ۱۰ هزار مترمکعب مخزن ساخته شده و بیش از ۴۰ ایستگاه پمپاژ راه اندازی شده و یا در مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه شرف راه اندازی است.

وی ادامه داد: افتتاح این پروژه‌ها نمونه بارزی از اقدامات جهادی صورت گرفته در استان است و به همین خاطر استان کرمانشاه از جمله استان‌های پیشرو در حوزه جهاد آبرسانی در کشور محسوب می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • ۳۳۱۶ هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی واگذار شد
  • وزش باد شدید به تاسیسات آب ایلام آسیب زد
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی