Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع عربی و آمریکایی گزارش کرد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در مورد عادی سازی روابط با تل آویو با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان گفت وگو کرده است.

به گزارش برنا، منابع خبری اعلام کردند که سالیوان در جریان دیدار روز ۲۷ سپتامبر با بن سلمان در شهر نئوم این مساله را مطرح کرد و ولیعهد عربستان نیز دستیابی به آن را دور از دسترس ندانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، سعودی‌ها گفتند که این روند زمان می‌برد و به سالیوان فهرستی از اقداماتی که ابتدا باید انجام بگیرد را دادند. یک منبع آمریکایی گفت که برخی از آنها شامل بهبود روابط دو جانبه آمریکا و عربستان می‌شود.

هر حرکت عربستان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به احتمال بسیار زیاد بخشی از یک توافق بزرگ است که دربردارنده گام‌های تل آویو در راستای راه حل دو دولتی و اقدامات واشنگتن جهت از سرگیری روابط دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا با بن سلمان است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و سالیوان در دیدار هفته گذشته با یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مورد گسترش توافق ابراهیم رایزنی کردند. یک مقام ارشد صهیونیستی پس از دیدار آنها به خبرنگاران گفت که دست کم یک کشور در یک سال آینده قطعا به این توافق میپیوندد.

 به گفته یک رهبر یهودی، مقامات ارشد دولت بایدن در یک کنفرانس ویدئویی به رهبران یهودی گفتند که آمریکا به صورت مسکوت با چندین کشور عرب و مسلمان تعامل دارد که شاید نسبت به عادی سازی روابط با اسرائیل تمایل دارند.  

ولیعهد عربستان نسبت به عادی سازی روابط با عربستان تمایل دارد اما ملک سلمان پادشاه عربستان بر حفظ سیاست سنتی کشور نسبت به مساله فلسطین تاکید دارد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عربستان عربستان رژیم صهیونیستی واشنگتن دولت رییس جمهوری وزیر خارجه آمریکا وزیر خارجه دولت مسلمان فلسطین پایگاه خبری آکسیوس عادی سازی روابط بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان به بیمارستان رفت

به گزارش جماران؛ تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

ایرنا به نقل از «عربی ۲۱» نوشت: دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.


 

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی