Web Analytics Made Easy - Statcounter

چرا پیمانکاران، پرسنل و مردم همگی از نحوه عملکرد مدیریت شهری در حوزه پسماند ناراضی هستند؟ پیمانکارانی که از شرایط نامطلوب مدیریت، هزینه‌های بالای اجاره خطوط پسماند کهریزک و ناتوانی در پرداخت بدهی‌های سرسام آوری که سازمان مدیریت پسماند برعهده آن‌ها گذاشته است، گلایه‌مندند. از جریمه‌های سنگینی سخن می‌گویند که از کسری کار ویژه دوران کرونا ناشی شده و کمر آن‌ها را به عنوان بخشی از کارآفرینان پایتخت، شکسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهروندانی که از وضعیت نظافت شهر و عدم رسیدگی به زباله گرد‌ها ناراضی اند. افرادی که تا کمر در مخازن زباله خم شده اند و در نبود مدیریت صحیح، چرخه بازیافت زباله‌های تهران بر دوش آن‌ها می‌چرخد.

در شرایط سخت کرونایی، مراکز درمانی طرف قرارداد با شهرداری علاوه براینکه از نابسامانی سیستم جمع آوری زباله‌های عفونی شکایت دارند، از هزینه‌های هنگفت تخلیه و جابجایی آن‌ها نیز در مضیقه‌اند.

پرسنلی که وقتی پای درددل آن‌ها می‌نشینید؛ جز تبعیض درون سازمانی، تضییع حقوق و عدم رسیدگی به مشکلاتشان، حرفی برای گفتن و انگیزه‌ای برای خدمت ندارند.

بسیاری از آن‌ها نیز معتقدند که با ورود تعداد فراوان نیرو‌های خارج از سازمان طی دو سال اخیر، امکان ترفیع و ارتقای شغلی، از آن‌ها سلب شده است. چرا که نیرو‌های وارد شده بصورت سفارشی کلیه پست‌های سطوح بالا را اشغال و دستیابی به آن‌ها را برای پرسنل خود سازمان به رویایی دست نیافتنی تبدیل کرده‌اند.

نکته اینجاست؛ هنگامی که تمامی طرف‌های درگیر با یک مجموعه احساس نارضایتی دارند، علت را باید در سیستم معیوب موجود جستجو کرد.

براساس چشم انداز تعریف شده شهرداری تهران و با توجه به اینکه طی سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ تعدادی در حدود ۲۰۰نفر از کارکنان سازمان مدیریت پسماند بازنشسته و خارج شده اند، این مجموعه می‌بایست در سال ۱۴۰۰، به طور کلی چیزی حدود ۴۰۰نفر نیروی انسانی داشته باشد. اما متاسفانه طی دوسال حضور دکتر علیپور به عنوان مدیرعامل منتخب شهردار سابق تهران، نزدیک به ۱۵۰نفر نیروی انسانی اعم از معاون، مدیر و حتی کارمند جزء، عده‌ای از سازمان محیط زیست (محل خدمت سابق ایشان) و بسیاری از خارج بدنه شهرداری، به این مجموعه اضافه شدند. به طوریکه همگی توانستند علی رغم ابلاغ دستورالعمل عدم جذب از سوی منابع انسانی، به واسطه رانت و سفارش و گاه علاوه بر همشهری بودن، به دلیل همکلاسی بودن در دانشگاه و یا برخورداری از نعمت همسایگی، در قالب نیرو‌های رسمی و قراردادی سازمان مدیریت پسماند فعالیت نمایند. مجوز‌های گسترده‌ای که با هدف تبدیل وضعیت پرسنل پیمانکاری باسابقه اخذ، اما در نهایت به کام وابستگان و خویشاوندان مدیران می‌شد.

حال باید دید در دوران فعالیت شورای شهر ششم و در طول خدمت شخص منتخب دکتر زاکانی برای ریاست سازمان مدیریت پسماند، سیر جذب نیرو‌های خودی و سفارشی به صورت قطاری ادامه می‌یابد یا این امر تنها منحصر به دوران مدیران سابق این مجموعه می‌باشد که خود به شوخی از این امر به «نیرو‌های اتوبوسی» یاد می‌کردند.

منبع: جوان آنلاین

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پسماند پسماند مخرب پسماند روی سازمان مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: طوفان وعده صادق که توسط سپاه اجرا شد تنها ۱۰ درصد از ظرفیت‌ نیروهای مسلح کشورمان بود که اجرا شد و ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد. - اخبار استانها -

‌به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در آیین تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد، که با حضور استاندار، فرماندهی سپاه الغدیر و سایر مسئولان استان یزد برگزار شد با بیان اینکه نیرو‌های مسلح پشتوانه امنیت و زینت حاکمان نظام هستند، اظهار کرد: این نیروی عزیز و قدرتمند نیاز به نیروی والاتری برای حراست و حفاظت دارد و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به عنوان یک نیروی مسیطر و مقتدر از جایگاه نیرو‌های مسلح حفاظت و صیانت می‌کند.

وی اولویت اول سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را حفظ سلامت و صیانت از نیرو‌های مسلح و غیورمردان این سرزمین در عرصه‌های انتظامی، سپاه، ارتش، بسیج، نیرو‌های امنیتی و وزرات اطلاعات دانست.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور افزود: در سایه‌سار سلامت نیرو‌های مسلح، جامعه به تعالی می‌رسد و این اقدام نیاز به تلاش و کار فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه با همراهی و دقت نظر سازمان قضایی، مجموعه حفاظت اطلاعات، مجموعه عقیدتی و سیاسی، نمایندگی، ولی فقیه در سپاه دارد.

نیرو‌های مسلح ایران پاک‌دست‌ترین نیرو‌های امنیتی و نظامی هستند

وی با افتخار به اینکه نیرو‌های مسلح ما پاک‌دست‌ترین نیرو‌های امنیتی و نظامی هستند، گفت: وقتی بتوانیم در یک سال اعلام کنیم که هیچ جرمی در مجموعه نیرو‌های مسلح اتفاق نیفتاده است خرسند خواهیم بود که وظیفه خود را درست اجرا کردیم.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در وصف مجموعه قضایی کشور، آن را دستگاه حساس و مهمی دانستند، اما سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را حساس‌تر دانستند، زیرا مخاطب آن نیرو‌های امنیتی و نظامی هستند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور با اشاره به ضرورت صیانت از حقوق نیرو‌های مسلح تصریح کرد: اگر جرمی در بین نیرو‌های مسلح اتفاق بیفتد علیرغم تمام اقدامات پیشگیرانه و صیانت‌ها، مجازات این نیرو‌ها سنگین‌تر و شدیدتر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظلم بیشمار رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه گفت: طوفان وعده صادق که توسط سپاه اجرا شد تنها 10 درصد از ظرفیتی بود که برای شب عملیات مهیا شده بود و دو پایگاه مهم اسرائیل را مورد هدف قرار داد و خسارت‌های فراوان به تجهیزات آنان وارد کرد.

پورخاقان گفت: هدف این بود که 13 موشک مافوق صوت به مقر‌های مورد نظر اصابت کنند که این هدف محقق شد و مابقی عملیات برای انحراف دشمن بود و دشمن در این عملیات به شدت غافلگیر شد.

پورخاقان گفت: این عملیات حرکت ترکیبی از پهپاد‌های نسل اول و ساده بود و در آن از چند مورد پهپاد، موشک‌های کروز و بالستیک بهره گرفته شده بود و ما از تجهیزات هایپرسونیک فتاح 2 استفاده نبردیم.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح یادآور شد: تحقق این دستاورد بزرگ سبب شد از آن زمان همه قدرت‌ها در لاک خود فرو بروند و متوجه شوند که نه تنها اسرائیل، بلکه آمریکا و هیچ قدرت دیگری حق نگاه چپ ندارد و معادلات جهانی تغییر یافت.

پورخاقان ادامه داد: خدا را شاکر هستیم که قدرت ایران ظهور کرد و فرصتی ایجاد شد تا بتوانیم از موشک‌های خود در میدان رزم واقعی استفاده ببریم و موشک‌های ما نمادی شدند و همچون شهاب سنگ‌هایی آسمان بیت‌المقدس را نورانی کردند.

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این مراسم ضمن تبریک انتصابات جدید و خداقوت به تلاشگران عرصه قضایی، اظهار کرد: ریاست سابق شورای قضایی در مدت خدمت خود همواره در شورای تأمین استان یزد پیشنهاداتی راه‌گشا ارائه کرده و ما در استان بهره زیادی از وجود ایشان بردیم.

وی گفت: جرم یک مفهوم نکوهیده است و این امر در بین نیرو‌های مسلح بر اساس سطح اختیاراتشان سبب می‌شود خسارت‌های این جرم‌ها بیشتر باشد.

استاندار یزد بیان کرد: مجموعه قضایی باید برای صیانت از حقوق نیرو‌های مسلح نقش مهمی داشته و وظیفه سخت و دشواری را برعهده دارد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمت چندین سال مهدی تشکری در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد تقدیر و غلامعلی دهشیری رئیس سابق دادگستری استان یزد به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند