Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید کرم الهی در سخنانی اظهار داشت: ساخت چهار خطه کوهدشت - خرم‌آباد ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تأمین اعتبار نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: این مسیر یکی از چهار خطه های منتهی به مرکز استان است که از شهرستان چگنی می‌گذرد و عملیات اجرایی آن سال ۸۴ از محل اعتبارات استانی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: این پروژه سال ۸۹ از محل اعتبارات ملی تأمین اعتبار شده و تا سال ۹۶ حدود ۳۴ کیلومتر آن به همراه پل بزرگ کشکان ساخته شده است که مرکز و برخی روستاهای شهرستان چگنی نیز از آن منتفع شده‌اند.

کرم الهی طول کلی این محور را ۸۷ کیلومتر برشمرد و گفت: تاکنون ۷۴ کیلومتر از مسیر به بهره برداری رسیده که حدود ۴۰ کیلومتر از این میزان طی سال ۹۶ تا امسال تکمیل و بهره برداری شده است.

وی افزود: از ۱۳ کیلومتر باقیمانده، هشت کیلومتر در محدوده شهرستان خرم آباد و پنج کیلومتر در محدوده شهرستان کوهدشت تحت عنوان واریانت «چنار» واقع شده که بعد از انتخاب پیمانکار جدید و تحویل زمین در فروردین ماه سال ۹۹ از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است و حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اجرای کامل ۲.۵ کیلومتر ابنیه فنی ابتدای این مسیر اظهار داشت: قسمت باقیمانده محور از سمت خرم آباد به طول هشت کیلومتر و تحت پیمان شرکت آبادراهان پارس با مبلغ قرار داد ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

کرم الهی گفت: عملیات اجرای طرح در این محدوده به دلیل وجود معارضان محلی و دولتی تا بهار امسال با کندی در حال انجام بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و تغییر نقشه مسیر در حال حاضر سرعت اجرای قابل قبول و پیشرفت فیزیکی حدود ۴۵ درصد دارد.

وی تصریح کرد: پیمانکاران و مشاوران طرح چهار خطه کوهدشت - خرم‌آباد با وجود ۶۰ میلیارد تومان مطالبات معوق، همچنان در حال ادامه اجرای طرح هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان پیشرفت کلی چهار خطه کوهدشت - خرم آباد را ۹۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: با وجود تنگناهای اعتباری و مشکلات معارضان، دولت فعالیت‌های مطلوبی برای ارتقای ایمنی این مسیر انجام داده و طرح چهار خطه کردن محور رو به اتمام است.

کد خبر 5332787

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل راه و شهرسازی لرستان راهسازی ویروس کرونا بوشهر هفته وحدت آمار کرونا واکسن کرونا گرگان کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران شیوع کرونا واکسیناسیون کرونا ایلام زمین لرزه همدان زلزله چهار خطه کوهدشت خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان

آفتاب‌‌نیوز :

کانال آشوراده به طول ۹ کیلومتر جزئی از مهمترین مسیر انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان است.

با بازگشایی کانال آشوراده و ورود آب دریا به خلیج گرگان، موانع مسیر منتهی به اسکله‌های تجاری و تفریحی مرتفع شد و شناورهای سبک می‌توانند به راحتی از اسکله‌ها در مسیر جزیره آشوراده تردد داشته باشند.

خلیج گرگان در خاک ایران واقع و از غرب به شرق کشیده شده‌است و درازای آن تقریباً ۶۰ کیلومتر و حداکثر پهنای آن نزدیک به ۱۲ کیلومتر و وسعت خلیج حدود ۴۰۰۰ هکتار است.

خلیج گرگان کم‌عمق است به‌طوری‌که با در نظر گرفتن بالاآمدگی آب، حداکثر عمق آن به ۴ متر می‌رسد و از غرب به شرق تا حوالی ضلع جنوبی آشوراده به عمق آب افزوده می‌شود.

این خلیج دو بندر دارد، بندر ترکمن در ساحل شرقی که در مداخل خلیج و در کنار آن قرار دارد و بندر گز نیز در ساحل جنوبی واقع شده‌است.

دیگر خبرها

  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد
  • برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت