Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:32:09 GMT

دبیرکل ناتو نسبت به تقسیم این سازمان هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۱۰۲۶

دبیرکل ناتو نسبت به تقسیم این سازمان هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، نسبت به تقسیم این سازمان بدلیل اختلافات بر سر خروج از افغانستان هشدار داد و از اعضای ناتو خواست اجازه چنین چیزی را ندهند.

استولتنبرگ به خبرنگاران گفت: «اختلافات یا تفاوت دیدگاه‌ها درباره پیمان آکوس و افغانستان این ضرورت بنیادین را تغییر نداده است که اروپا و آمریکای شمالی باید در کنار یکدیگر بایستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با دنیایی رقابتی‌تر روبرو هستیم، ما با رقابت بزرگ‌تری میان دولت‌ها روبرو هستیم و این مهم است که کنار یکدیگر قرار بگیریم.»

استولتنبرگ در ادامه تاکید کرد، هنوز بسیار زود است که درباره فروپاشی در افغانستان نتیجه گیری گرفته شود. وی گفت: «با این حال نباید از افغانستان به نتیجه اشتباه برسیم و به این فکر نکنیم که متحدان ناتو نباید دیگر هرگز در عملیات‌های نظامی برای مبارزه با افراطگرایی و تروریسم مشارکت کنند.»

دبیرکل ناتو به این مسئله اشاره کرد که مشورت‌های کافی میان آمریکا و دیگر متحدان درباره تصمیم برای خروج از افغانستان انجام گرفته بود. وی گفت: «ما درباره خطرات کلی و خطر بازگشت طالبان کاملاً آگاه بودیم. با این وجود همچنین می‌دانستیم که گزینه ماندن به خشونت بیشتر، جنگ بیشتر و احتمالاً ضرورت افزایش شمار نیروهای ناتو را در بر خواهد داشت.»

با آنکه نشست‌های ناتو پشت درهای بسته انجام می‌پذیرد، اما آنچه از اظهارات دبیرکل این سازمان و مصاحبه‌های مطبوعاتی می‌توان دریافت این است که اختلاف‌های اعضای اروپایی با آمریکا فقط وابسته به شخص ترامپ نبوده و عمیق‌تر از این هاست و در دوره پس از ترامپ نیز این اختلافات همچنان ادامه دارد.

کد خبر 5332802

منبع: مهر

کلیدواژه: ناتو اتحادیه اروپا ایالات متحده امریکا افغانستان ینس استولتنبرگ ایالات متحده امریکا عراق افغانستان لبنان رژیم صهیونیستی روسیه سوریه انتخابات عراق کره شمالی طالبان ایران رجب طیب اردوغان فلسطین عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۱۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها

در اطلاعیه روز دوشنبه اداره کل هواشناسی کرمان آمده است، از بعد از ظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد این استان خواهیم بود.

طبق این اطلاعیه، بیشینه بارش‌ها روز پنجشنبه و در نیمه غربی، ارتفاعات جنوبی و برخی از مناطق شمالی استان کرمان خواهد بود که با توجه به نوع بارش‌های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی از مناطق محتمل است.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، همچنین طی این مدت بر سرعت وزش باد در شمال غرب و شرق افزوده خواهد شد لذا خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا به ویژه در جنوب شرق استان دور از انتظار نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر