Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-02@03:04:13 GMT

یک گروه تروریستی حادثه انفجار دمشق را بر عهده گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۱۰۳۲

یک گروه تروریستی حادثه انفجار دمشق را بر عهده گرفت

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، حساب کاربری گروهی تروریستی موسوم به نام «سرایاقاسیون» این گروه را مسئول انفجار تروریستی دمشق عنوان کرد و مسئولیت این حادثه مرگبار را برعهده گرفت.

گروه تروریستی «سرایا قاسیون» که عمدتاً در دمشق و اطراف آن فعالیت دارد، با انتشار بیانیه‌ای گفته است که انفجار تروریستی در نزدیکی منطقه «جسر الرئیس» دمشق، پایتخت سوریه کار عناصر این گروه بوده و به عملیات‌های خود در مناطق دیگر ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این گروه تروریستی در ادامه تصاویری از عملیات تروریستی خود را منتشر کرد.

پیش تر نیز این گروه تروریستی مسئولیت چند عملیات علیه ارتش سوریه را برعهده گرفته بود.

منابع رسانه‌ای صبح چهارشنبه از وقوع دو انفجار در مسیر حرکت دو اتوبوس نظامی سوریه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، مکان وقوع دو انفجار مذکور در پل «الرئیس» دمشق اعلام شده است.

به گفته منابع سوری، نیروهای نظامی متخصص سومین بمب کارگذاشته شده در محل وقوع انفجار در پل «الرئیس» را کشف و خنثی کردند.

بنا بر آمار اولیه تاکنون دستکم ۱۳ نفر در این انفجارها شهید و ۳ تن نیز زخمی شده‌اند.

همچنین وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو حمله تروریستی به نظامیان در دمشق حین برگزاری نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو را تصادفی نمی‌داند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: ما این جنایت خونین را یک چالش آشکار با هدف زیر سوال بردن توانایی مقامات سوریه در تأمین امنیت پایتخت و ایجاد دور جدیدی از خشونت و ناکام ماندن تلاش‌ها برای دستیابی به حل و فصل سیاسی در سوریه می‌دانیم و معتقدیم این حادثه تصادفی نیست چرا که این اقدام در زمانی انجام شد که جلسات کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو از سر گرفته شده است.

وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو «این حمله تروریستی گستاخانه» را قاطعانه محکوم می‌کند و با خانواده‌های قربانیان نیز ابراز همدردی کرده و برای مجروحان آرزوی بهبودی دارد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار چاه فاضلاب در تبریز ۴ مصدوم بر جای گذاشت

حادثه انفجار، در پی بی‌احتیاطی جمعی از جوانان و روشن کردن آتش در جوار چاه فاضلاب در کوی پرواز تبریز ۴ مصدوم بر جای گذاشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، در پی بی‌احتیاطی جمعی از جوانان و روشن کردن آتش در جوار چاه فاضلاب، به دلیل وجود گازهای ناشی از فاضلاب، انفجاری رخ داد که منجر به مصدومیت 4 نفر از شهروندان تبریزی شد.

 سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی در پی وقوع این حادثه گفت: مصدومان این حادثه توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافتند.

موسی علیپور، شهردار منطقه 2 تبریز نیز گفت: این چاه فاضلاب محل تخلیه فاضلاب اماکن تجاری کوی پرواز بوده که متاسفانه به فاضلاب شهری وصل نشده بود و ربطی به چاه‌های جذبی شهرداری ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در این حادثه سنگی به وزن 50 کیلو  چندین متر به بالا پرتاب و موجب زخمی شدن 4 نفر از همشهریان شد و سنگ روی یک خودروی رانا فرود آمد و به خودروهای پارک شده در نزدیکی محل وقوع حادثه وارد آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • حادثه انفجار یک منزل مسکونی در قوچان 
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان/ یک نفر فوت شد
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • انفجار چاه فاضلاب در تبریز با ۴ مصدوم
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • انفجار چاه فاضلاب در تبریز ۴ مصدوم بر جای گذاشت
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه