Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، مرحله اصلی و فاز عملیاتی دهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا، صبح امروز با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، رییس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان و مسئولان قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) و ستاد کل نیروهای مسلح،  با نام مقدس «یامحمد رسول الله (ص)» با شرکت گسترده هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، گفت: این رزمایش برای اولین به صورت غیر متمرکز، با حضور تمامی پایگاه های نیروی هوایی ارتش و با محوریت پایگاه شهید بابایی اصفهان، شهید یاسینی بوشهر، شهید عبدالکریمی بندرعباس، وحدتی دزفول و شهید فکوری تبریز و با  هدایت و فرماندهی مستقیم از پست فرماندهی در ستاد نیروی هوایی ارتش انجام می شود.

وی با بیان این که در این رزمایش فرماندهی با خلبانان حاضر در جنگنده ها برای اجرای عملیات بصورت مستقیم ارتباط برقرار می کند و اهداف جنگنده ها از پست فرماندهی تعیین می شود، ادامه داد: در نخستین مرحله از رزمایش تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین در شرایط مختلف و با استفاده از بمب‌های هوشمند، بومی و ارتقا یافته سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک های لیزری، تلویزیونی حرارتی، راداری و انواع راکت ها و بمب های تولید شده به دست متخصصان جوان کشور تمرین شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش به اجرای عملیات شناسایی منطقه عملیات اشاره و خاطرنشان کرد: پیش از آغاز فاز عملیاتی رزمایش، هواپیماهای شناسایی و عکسبرداری آر اف4 با بهره‌گیری از دوربین بومی و پیشرفته «سمات»، پهپادهای کمان12 و هواپیمای گشت دریایی P-3F به جمع آوری اطلاعات سیگنالی، شنود الکترونیکی و عکس‌برداری از منطقه عمومی رزمایش پرداختند.

وی ادامه داد: طرح ریزی و هدایت تمرکزی به منظور اجرای انواع عملیات هوایی، افزایش شعاع عملیات با انجام سوخت گیری هوایی در داخل و خارج از مرز، استفاده از هواپیماهای رهگیر با هدف کسب برتری هوایی، به کارگیری روشهای دستیابی به اهداف زمینی و هوایی در مناطق ناشناخته، کسب و ارتقا مهارت‌های لازم جهت آماده سازی به موقع پرنده های شرکت کننده توسط کارکنان فنی، تمرین پرواز ناوبری ارتفاع پست بدون استفاده از سامانه‌های ناوبری هواپیما از اهداف تخصصی این رزمایش است.

امیر واحدی ادامه داد: بهره مندی از کارکنان متخصص جوان و پیشکسوتان، استفاده از مهمات نقطه زن و دور ایستای بومی با قدرت تخریب بسیار بالا توسط هواپیماها و پهپادها نوآوری در اقدامات، افزایش حجم قدرت آتش و دقت در اصابت اهداف متحرک و ثابت زمینی و هوایی، بکارگیری شبکه یکپارچه فرماندهی و کنترل با استفاده از زیرساخت های امن مستقل، بهره برداری از سامانه ها، تسلیحات و تجهیزات فناورپایه، توزیع شده و دیجیتال شده، مراقبت، پایش دائمی شبکه با بکارگیری تیم های متخصص در زمینه های ارتباط  فناوری اطلاعات، سایبری و جنگ الکترونیک از نقاط قوت این رزمایش است که بخشی از توان رزمی نهاجا را به به معرض نمایش می گذارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان خاطر نشان کرد: این رزمایش با رویکرد شبکه محوری و پشتیبانی سامانه های عملیاتی، اطلاعاتی و آمادی در شبکه یکپارچه ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رزمایش ولایت شهید جمهوری اسلامی ایران نیروی هوایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است

امیر سرتیپ «الهامی» با بیان اینکه عملیات وعده صادق اقتدار نظام را به نمایش گذاشت، گفت: امروز با تکیه بر سلاح‌ها و تجهیزات کاملا ایرانی، دانش بومی و اراده پولادین فرزندان غیرتمند و شجاع ایرانی با حرکت در خط ولایت و توکل بر خداوند متعال برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم.

به گزارش ایسنا،‌ امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی پدافند هوایی برای انجام وظیفه به معنای واقعی، جان خود را کف دست گرفته و با احدی برای امنیت مردم و مرزها تعارف ندارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است، گفت: امروز با تکیه بر سلاح‌ها و تجهیزات کاملا ایرانی، دانش بومی و اراده پولادین فرزندان غیرتمند و شجاع ایرانی با حرکت در خط ولایت و توکل بر خداوند متعال برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عنوان کرد: تجهیزات بومی و اراده پولادین ما آماده است تا جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی به کشور را با قدرت و توفنده بدهد و با تمام قدرت از مرزهای کشور دفاع می‌کنیم.

سرتیپ الهامی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص «قوی شدن» تذکرات مهمی داده‌اند و راه برون رفت مشکلاتی که دشمن به نظام تحمیل می‌کند را همین مسئله می‌دانند، افزود: نمونه‌ای از اجرای رهبری را در عملیات «وعده صادق» می‌توان دید که هم اقتدار نظام را به نمایش گذاشت و هم مردم را شاد کرد.

وی اضافه کرد: «قوی شدن» تکلیف آحاد مدیران در همه حوزه‌های علمی، فنی و مهندسی به ویژه نظامی است و دستور ولایی فرماندهی کل قوا برای نیروهای مسلح لازم‌الاجراست، پس «قوی شدن» برای همگان فرمان محسوب می‌شود لذا هر کسی در حوزه اختیارات و مسئولیت خود باید قوی شود و این یک تکلیف است و اگر کوتاهی کنیم باید پاسخگوی خدا باشیم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: آنچه در اهداف عالیه نظام و تمدن نوین اسلامی ترسیم شده و ما به عنوان نیروی مسلح تضمین کننده تحقق آن وعده رهبر معظم انقلاب هستیم، باید ببینیم امروز ملزومات آن چیست.

امیر سرتیپ الهامی افزود: برای اینکه بتوانیم مأموریت دفاع از حریم آسمان کشور را با شایستگی و اقتدار انجام دهیم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنیم و امروز برای انجام وظایف به هیچ جا وابسته نیستیم.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از منطقه پدافند هوایی شرق کشور و قدردانی از انجام اقدامات اثرگذار، ماندگار و وسیع در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: اقدامات عمرانی با حجم زیاد در سایت‌ها با کاربری‌های مختلف انجام شده و فعالیت‌های حوزه ورزش و توان رزم نیز چشمگیر است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در حوزه توان رزم اقدامات اثرگذاری برای منطقه پدافند هوایی شرق انجام شده و ساخت و تعمیر خلاقانه برخی قطعات و سامانه‌های راداری که امکان بازآماد آن وجود ندارد، جزو این اقدامات بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است