Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ماکو گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی، امسال برنامه این نهاد در شهرستان ایجاد فرصت اشتغال برای ۳۵۴ طرح مددجویی است که به این منظور، ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

محمد محمدنژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری نیز ۱۱۱ طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون ریال ایجاد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: دامپروری، پرورش طیور، مشاغل صنفی و خدماتی از جمله طرح های اشتغال‌زا طی سال جاری در شهرستان ماکو است.

به گزارش ایرنا، کمیته امداد امام خمینی (ره) چندین سال پیش سیاست‌های اشتغال مددجویان تحت حمایت را با اولویت مناطق مرزی، محروم و روستایی و اعطای امتیاز ویژه به برخی از مددجویان ابلاغ کرد.

بر اساس این سیاست ها، از طریق استعدادسنجی، آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و اعطای وام، زمینه توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانوارهای نیازمند فراهم می شود تا نیازمندان در تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی نقش موثری داشته باشند.

در این بخشنامه مناطق مرزی، محروم و روستایی در اولویت اجرای طرح‌های اشتغال قرار دارد و طرح های متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه یا طرح های منجر به مهاجرت معکوس از شهر به روستا حمایت می‌شود.

علاوه بر این به مددجویان مجری طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان و کارآفرین و طرح‌های مربوط به اشتغال مردانی که با زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد ازدواج کنند یا سرپرستی ایتام را بر عهده گیرند، امتیاز ویژه اعطا می‌شود.

تعداد مددجویان این نهاد در ماکو یک‌هزار و ۶۵۴ خانوار است، اما بر اساس سیاست جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) و با هدف کاهش اثرات فشار اقتصادی به قشر ضعیف و طبقات پایین، ۹۷۱ خانوار جدید در قالب طرح تبصره ۱۴ تحت حمایت قرار گرفتند که این افراد تنها از خدمات ۲ برابری یارانه، وام‌های اشتغال در سال جاری بهره مند شدند.

کل جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ماکو با احتساب این افراد جدید ۲ هزار و ۶۲۵ خانوار با پنج هزار و ۹۰۴ نفر جمعیت است.

ماکو با بیش از ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی است./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در حاشیه مراسم تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان که صبح امروز برگزار شد، گفت: لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری استانداردسازی و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک تقلیل یابد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور افزود: در دو سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده است. در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۶ یک لاین کندروی جدید اضافه شد و سبب شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل رجایی تا صنیع‌خانی ایجاد می‌شد تا حدودی رفع شده و تداخل بار ترافیکی نداشته باشیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره اجرای طرح ترافیک جدید در تهران نیز گفت:با توجه به افزایش تردد خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها باید طرح ترافیک بروزرسانی شود.

وی افزود:باید کارگروه مشترکی، مابین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی درباره تغییرات طرح ترافیک برسیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ترافیک جدید نیاز به اقدامات کارشناسی دارد گفت:طرح ترافیک جدید امسال اجرایی نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود