Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، آیین تجلیل از حافظان کل قرآن کریم با عنوان «سرشناسان بهشت»، با حضور قائم مقام شورای عالی قرآن، مسئولان شهرستان ری، رییس سازمان دارالقرآن الکریم و جمعی از مدیران و اساتید پیشکسوتان قرآنی در تالار شیخ صدوق این آستان با رعایت شیوه نامه بهداشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم مع در این آیین با اشاره به یکی از بیانات رهبر معظم انقلاب که در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی می فرمایند؛ «کار ما در زمینه قرآن تمام شدنی نیست»، اظهار داشت: قرآن آموزان قدر خود را بدانند، بهترین دوست و رفیق را انتخاب کرده اند.

عباس سلیمی گفت: نباید در لفظ قرآن توقف کرد، بلکه باید از الفاظ و ظاهر و ساحل قرآن عبور کنیم و به عمق و ژرفای شگفت انگیز معارف قرآن کریم رسید.  

وی افزود: والدین قرآن آموزان در این مسیر پایداری و استقامت را پیشه و محیطی آرامش بخش برای آموزش بهتر و مؤثرتر قرآن آموزان فراهم کنند و اساتید قرآنی نیز باید الگوی عملی برای قرآن آموزان باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز در جامعه ما تناقضات رفتاری برخی مدعیان دینداری بزرگترین چالش تربیتی برای نوجوانان و جوانان است و همچنین اخلاص در عمل یکی از ارکان مهم در سلوک اخلاقی اساتید قرآنی است که باید مد نظر این عزیزان قرار گیرد.

سلیمی با بیان اینکه در سال های پس از انقلاب زحمات زیادی در خصوص قرآن و ترویج و توسعه فرهنگ قرآن آموزی صورت گرفته اما کافی نیست، تصریح کرد: دولت مردان و همچنین مجلس شورای اسلامی باید بیش از پیش اهتمام به این مقوله داشته باشند بگونه ای که امور قرآنی را در اولویت قرار دهند و نسبت به بودجه و اعتباراتی که در امور دیگر به تصویب و اجرا می رسانند در امور قرآنی نیز عنایت بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: تا زمانی که قرآن در تمامی شئون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و تربیتی جامعه ما حاکم نشود، مسئولیت ما نسبت به قرآن تمام نشده است لذا باید بیش از پیش همه در راستای توسعه و اعتلای فرهنگ قرآن در سطوح مختلف جامعه تلاش کنیم.  

مدیحه سرایی ذاکر آل الله علیهم السلام حاج حمید رمضانپور، اجرای گروه همخوانی نورالهدی و پخش کلیپ دیدار این نخبگان قرآنی با آیت الله محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان این مراسم از ۹ قرآن آموزی که در سالجاری موفق به حفظ قرآن کریم شدند و همچنین ۱۱نفر از عزیزانی که در سال گذشته توفیق حفظ کلام الهی را داشتند، با اهداء جوایز نفیس و تقدیرنامه تجلیل شد.

برچسب‌ها شهرستان ری حافظ قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری حافظ قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی شهرستان ری حافظ قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم قرآن آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از شرکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی بهار در بهار این شرکت خبر داد و گفت: این مسابقات با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان و خانواده‌های آن‌ها برگزار شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رحمان محمودی در آیین افتتاحیه این مسابقات اظهار داشت: بدون شک مسیری که قرآن کریم برای زندگی ترسیم می‌کند، مستحکم‌ترین مسیر برای زندگی است و جامعه، خانواده، اقتصاد، فرهنگ و سیاستی که بر پایه قرآن بنا نهاده شود مستحکم خواهد بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1403 با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: شعار امسال بر ضرورت تقویت تولید و اقتصاد ملی با استفاده از قدرت مردم تأکید دارد و پروردگار متعال در آیه 277 سوره بقره بر اهمیت‌ایمان، عمل صالح، نماز و زکات تأکید دارد که همه این موارد می‌تواند به تقویت اقتصاد و تولید کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به ارزش والای خدمت به جامعه و مردم که سرلوحه کار کارکنان شرکت گاز استان خراسان جنوبی است افرود: مطابق قرآن کریم، خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام می‌دهند دوست مى‌دارد و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد؛ پس با خدمت و کمک به همدیگر می‌توان به رضایت الهی و لذت‌های جاودان آخرت رسید.

محمودی با اشاره به برگزاری مسابقات مقدماتی بهار در بهار با حضور نماینده رسمی شرکت ملی گاز ایران در شرکت گاز استان افزود: در این دوره از مسابقات 325 نفر از همکاران و خانواده‌های‌ ایشان در بخش‌های قرآن کریم، اذان، نهج البلاغه، مفاهیم، عکاسی، خطاطی و قصه گویی به رقابت می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: مسابقات قرآنی بهار در بهار هرساله در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر گسترش مفاهیم و فرهنگ قرآن کریم، با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان، خانواده‌ها و جوانان و ارتقای سطح معلومات و آموزه‌های قرآنی در شرکت‌های تحت مدیریت شرکت ملی گاز ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است