Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مریم بیدخام  در مراسم روز پنجشنبه در  تجلیل از تسهیل گران محلی که در محله کم برخوردار نصرت آباد برگزار شد با بیان اینکه اجرای طرح اجتماع محور در محلات کمتر توسعه یافته نقش مهمی در کنترل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دارد، افزود: مطالعات نشان می دهد که اگر زنان یک جامعه توانمند شوند، قطعا در جامعه آثار پویایی لازم را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: اجرای برنامه‌های توانمندسازی، کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و مهارت محور به جای اعمال سیستم های قهری می توان در سیاست گذارهای اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی موفق عمل کرد.

این مسوول یکی از رویکردهای اصلی در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را برنامه‌های مبتنی بر مشارکت اجتماعی، تقویت پیوندهای اجتماعی و همیاری اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه های محله  محور، فعالیت های توانمندسازی و ارتقای محلات مردم، به ویژه زنان نقش اصلی را ایفاء می‌کنند.

بیدخام، رویکرد اصلی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری را در گام نخست و در محلات کم برخوردار و حاشیه‌ای، انجام اقدامات توانمندسازی با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد دانست و تصریح کرد: در برنامه‌ریزی اجتماع محور هدف آن است که پس از اعتماد سازی و جلب مشارکت مردم محله، در ابتدا نیازسنجی و اولویت‌ بندی صحیحی از مسایل و مشکلات محله توسط ساکنان آن و داوطلبان محلی را داشته باشیم و سپس با کمک ساکنان این محلات پروژه‌هایی را برای موارد پیشگیری طراحی و اجرا کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت تشکل‌های محله ای در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تاکید کرد: اجرای برنامه ها به صورت محله محور، از مهمترین بسترهای تقویت، ترویج مشارکت و مسوولیت ­پذیری شهروندان در مناطق حاشیه نشین و کمتر توسعه یافته است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود: با اجرای برنامه‌های متنوع در بخش‌های مختلف توانمندسازی زنان و کودکان در این محلات و با جذب مشارکت اهالی در حوزه‌های اجتماعی،‌ آموزشی،‌ توانمندسازی،‌ سلامت و محیط زیست، مدیریت بحران و سایر بخش ها بستر لازم برای کاهش آسیب های اجتماعی و رشد و توسعه فرهنگی فراهم می شود.

برچسب‌ها زنان سرپرست خانواده سند راهبردی توانمند سازی زنان استان قزوین استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زنان سرپرست خانواده استان قزوین زنان سرپرست خانواده استان قزوین استانداری قزوین آسیب های اجتماعی اجرای برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در جریان دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز به کار هیئت امنای محلات اظهار کرد: در کنار هیئت امنا، معتمدین محلی همکاری لازم را خواهند داشت تا یک ظرفیت جدیدی برای خدمت به مردم شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: مدیریت جدید مبنای خود را مشارکت مردم قرار داده است تا در سطح عمومی و نخبگان این مشارکت ایجاد شود.امروز شاهدیم که جمع هیئت امنا فعالیت خود را آغاز تا بار دیگر مردم‌سالاری دینی شکل بگیرد.

زاکانی در ادامه سخنانش به نامگذاری سال 1403 از سوی رهبر انقلاب اشاره کرده و ادامه داد: توجه شورای ششم و مدیریت برگرفته از آن استفاده از ظرفیت‌های مختلف با مشارکت مردم است و با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنای حرکت ما بر همین مسئله خواهد بود.

وی ادامه داد‌: یکی از موضوعاتی که در این دوره از مدیریت شهری به صورت ویژه به آن توجه شده است استفاده از نظرات مردم در اجرای طرح‌های شهری است که بر همین اساس طرح "من شهردارم" در این دوره شکل گرفت که برای نخستین بار در سال 1401، 2080 طرح به معرض نمایش گذاشته شد که 350 هزار نفر از شهروندان برای انتخاب این طرح‌ها مشارکت کردند که در نهایت 1462 طرح توسط شهروندان در سطح مناطق انتخاب و اعتبار حدود 4 هزار میلیاردی برای این طرح‌ها در نظر گرفته شد.

شهردار تهران افزود: در سال 1402 مشارکت شهروندان از 350 هزار نفر به یک میلیون و 352 هزار نفر رسید و بالغ بر 3 هزار و 300 طرح در معرض انتخاب مردم قرار گرفت و 8 هزار میلیارد تومان نیز برای این طرح‌ها در نظر گرفته شد.

زاکانی تصریح کرد: امروز شاهد طرح جدیدی در سطح شهر تهران هستیم و ان‌شاءالله این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد و همکاری هیئت امنای محلات را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه 347 سرای محله در شهر تهران داریم که این مجموعه‌ها تبدیل به قرارگاه‌های محلی خواهند شد و ذیل هیئت امنای محلات مدیریت محله و 11 خانه جهادی شکل خواهند گرفت، افزود: تهران در بعد بهداشتی فقیرترین شهر در بین شهرهای کشور است، ان‌شاءالله خانه‌های سلامت و تندرستی نیز ذیل هیئت امنای محلات شکل خواهند گرفت و در ادامه نیز ما شاهد تشکیل کانون‌های جهادی سلامت خواهیم بود.

شهردار تهران در پایان با اشاره مجدد به آغاز به کار هیئت امنای محلات تصریح کرد: ان‌شاءالله از این ظرفیت بزرگ استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند