Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش وحدت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶۰۰ هزار یورو از این صادرات مربوط به صنایع کوچک و ۲۰۰ هزار یورو نیز میزان صادرات کنسرسیوم های آبنبات و فرش استان بود.

وی از جذب سرمایه گذار خارجی نیز در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این سرمایه گذار در یکی از واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی ۲۰۰ هزار یورو سرمایه گذاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناسایی واحدهای مستعد دانش بنیان شدن  

وحدت از شناسایی پنج واحد مستعد برای دانش بنیان شدن در سال جاری خبر داد و افزود: افزون بر این ۲ واحد مستقر در شهرک های صنعتی استان نیز امسال دانش بنیان شده اند.

وی با بیان این که مشوق های ویژه ای نیز به واحدهای صنعتی دانش بنیان تعلق می گیرد افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان، مخترعان و شتابدهنده‌های فناوری از ۱۰ درصد مشوق نسبت به کل قرارداد حقوق انتفاع برخوردار می شوند. علاوه بر این می‌توانند قدرالسهم بخش نقدی موضوع قرارداد خود را در مناطق توسعه یافته به میزان ۲۰ درصد و در مناطق کمتر توسعه یافته به میزان ۱۰ درصد پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی با اشاره به نقش موثری که نمایشگاه ها در توسعه و ارتقای واحدهای صنعتی دارند خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی با حمایت از ۲۰ واحد صنعتی زمینه حضور آن ها را در نمایشگاه های داخلی و خارجی فراهم کرد.

۳۰درصد از واحد های به بهره برداری رسیده در شهرک های صنعتی خراسان شمالی غذایی و آشامیدنی، ۲۴درصد شیمیایی، ۱۶.۴ درصد فلزی، ۱۲.۸ درصد کانی غیر فلزی و ۷.۵درصد سلولزی، ۵.۳درصد برق و الکترونیک، ۲درصد نساجی و ۲درصد نیز خدماتی است.

خراسان شمالی ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد و از مجموع ۲۸۶ واحد صنعتی و تولیدی موجود در شهرکها و نواحی صنعتی این استان، ۴۰ واحد غیرفعال است.

برچسب‌ها بجنورد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خراسان شمالی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خراسان شمالی بجنورد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خراسان شمالی صادرات غیر نفتی شهرک های صنعتی خراسان شمالی دانش بنیان هزار یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد

نوربخش دادشی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی اظهار کرد: وزش باد لحظه‌ای شدید (اغلب در مناطق نیمه جنوبی)، بارش باران، در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق، در نقاط مستعد تگرگ (اغلب در مناطق نیمه جنوبی استان) در خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه زمان شروع این هشدار را صبح شنبه و زمان پایان را اواخر وقت شنبه عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی منطقه اثر فعالیت این سامانه را اغلب نقاط استان برشمرد.

داداشی صاعقه، تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، کاهش‌دید و لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روانآب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها را اثرات مخاطره‌ای فعالیت این سامانه عنوان کرد.

کد خبر 6094148

دیگر خبرها

  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود