Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@23:05:43 GMT

اولین بنچمارک تراشه M۱ Max منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۳۰۶۱

اولین بنچمارک تراشه M۱ Max منتشر شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از macrumors؛ چند روز قبل رویداد شرکت اپل با معرفی مک پوک، ایرپاد نسل سوم و دو مدل تراشه جدید برگزار شد. این تراشه‌های جدید در مک بوک پرو تعبیه شده که عملکرد و تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

درست پس از رویداد اپل برای معرفی مدل‌های جدید مک بوک پرو با تراشه‌های M۱ Pro و M۱ Max، اولین بنچمارک برای تراشه M۱ Max با رده بالا با پردازنده ۱۰ هسته‌ای و GPU ۳۲ هسته‌ای منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تراشه جدید دارای نمره تک هسته‌ای ۱۷۴۹ و امتیاز چند هسته‌ای ۱۱ هزار و ۵۴۲ است که این امتیاز دو برابر عملکرد چند هسته‌ای تراشه M۱ در دستگاه مک بوک پرو ۱۳ اینچی است.

براساس این اعداد، M۱ Max عملکرد بهتری از همه تراشه‌های Mac دارد. البته به استثنای Mac Pro و iMac مجهز به تراشه‌های پیشرفته ۱۶ تا ۲۴ هسته‌ای Xeon اینتل. نمره ۱۱ هزار ۵۴۲ چند هسته‌ای این تراشه با امتیاز ۲۰۱۹ Mac Pro که مجهز به ۱۲ هسته‌ای Intel Xeon W-۳۲۳۵ است، برابر است.

این مک بوک جدید که به این تراشه پرقدرت مجهز است، سیستم عامل macOS ۱۲.۴ را اجرا می‌کند و جان پول از Geekbench معتقد است که عملکرد مک بوک مناسب بوده است. او در ابتدا گفت که مشکلی در برآورد فرکانس وجود دارد، اما معتقد است که این مسئله مربوط به Geekbench است و نه پردازنده.

باید در روز‌های آینده شاهد نتایج M۱ Max و M۱ Pro Pro Geekbench بود، زیرا انتظار می‌رود مدل‌های جدید MacBook Pro سه شنبه آینده به مشتریان برسد البته رسانه‌ها زودتر این محصولات را مورد بررسی قرار می‌دهند و نظراتشان را اعلام می‌کنند.

بیشتر بخوانید

جدیدترین محصولات اپل معرفی شدند/ رونمایی از نسل سوم ایرپاد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت اپل محصولات اپل لپ تاپ اپل هسته ای مک بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۳۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد


به گزارش تابناک به نقل از شینهوا، شرکت Beijing Xinzhida Neurotechnology، یک رابط مغز و کامپیوتر (BCI) به نام Neucyber ساخته و آن را روی یک میمون آزمایش کرده است. این تراشه به میمون اجازه می‌دهد بازویی رباتیک را تنها با افکار خود کنترل کند.

شرکت سازنده ادعا می‌کند این فناوری به طور مستقل توسعه یافته است و اولین «BCI تهاجمی با عملکرد بالا» در چین محسوب می‌شود.

 
نه دانشمندان و نه شینهوا به استارتاپ ایلان ماسک اشاره‌ای نکرده‌اند، اما رونمایی از محصول جدید در انجمن سالانه‌ی Zhongguancun در پکن، هدف چین برای رقابت با نورالینک را برجسته می‌کند.

وزارت صنعت و فناوری چین سال گذشته BCI را به عنوان یک «فناوری نوظهور پیشرفته» طبقه‌بندی کرد. شرکت سازنده‌ی تراشه‌ی Neucyber هنوز آزمایش‌های انسانی را آغاز نکرده است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • روزهایِ آخر کریمی قدوسی در پارلمان؛ طلایه دار ادعاهای تکذیب شده /توئیت های عضو پایداری دردسر هسته ای ایجاد خواهد کرد؟
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • خندان و با انگیزه: رونمایی از اولین نسخه پائز در ایران
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد