Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت درباره فاصله زمانی میان تزریق واکسن کرونا و آنفلوآنزا توضیح داد.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر زهرایی درباره فاصله زمانی تزریق واکسن‌های روتین و واکسن آنفلوآنزا با واکسن کووید ۱۹، گفت: بحث واکسیناسیون یک بحث قدیمی است و در سال‌های طولانی واکسن‌های دوران کودکی و واکسن‌هایی برای بزرگسالان استفاده می‌شود، از جمله واکسن مننژیت و آنفلوآنزا و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. روی این موضوع مطالعه زیادی شده که اگر همزمان چند آنتی‌ژن وارد بدن شود، سیستم ایمنی بدن می‌تواند پاسخ دهد؟. درباره کودکان مشاهده شده که این میزان می‌تواند بسیار زیاد باشد و با تزریق همزمان پنج یا هشت آنتی‌ژن در قالب یک واکسن هیچ مشکلی برای پاسخ‌دهی سیستم ایمنی در کودکان نیست و سیستم ایمنی آنها می‌تواند پاسخ بسیار خوب و کاملی به همه اینها دهد.

وی افزود: در عین حال درباره واکسن‌های ویروسی زنده ضعیف‌شده، گفته شده یا همزمان تزریق شوند یا اگر به فاصله تزریق می‌شوند و از انواع مختلفی هستند، یک فاصله یک ماهه در آن‌ها گذاشته شود تا در پاسخ ایمنی یکدیگر مداخله نکنند. به عنوان مثال مانند واکسن تب زرد با واکسن سرخک.

زهرایی گفت: درباره واکسن‌های کووید، باید توجه کرد که هیچ یک از واکسن‌های مختلفی که برای کووید داریم، ویروس زنده ضعیف شده نیست؛ در نتیجه با واکسن آنفلوآنزا که آن هم در کشور ما واکسن غیرفعال و غیر زنده است، هیچ تداخلی ندارند و می‌توانند همزمان تزریق شوند. البته برخی می‌گویند برای اینکه از جهت عوارض احتمالی که ممکن است هر واکسنی در پی داشته باشد، شاید بهتر باشد که دو هفته فاصله بین تزریق آن دو بگذاریم، اما ضرورتی برای اینکه حتما این فاصله را لحاظ کنیم، وجود ندارد، اما دو هفته فاصله گذاشتن به دلیلی که گفتم، می‌تواند فاصله مناسبی باشد.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وزارت بهداشت، وی تاکید کرد: هیچ منعی برای تزریق همزمان واکسن کرونا و واکسن آنفلوآنزا نیست. به عنوان مثال وقتی مشمولان نظام وظیفه می‌خواهند برای سربازی اعزام شوند، باید واکسن توام برای دیفتری و کزاز واکسن منیژیت را دریافت کنند. حال اگر این گروه سنی بخواهد همزمان در یک روز واکسن سوم را هم دریافت کند، منعی ندارد و می‌تواند دریافت کند و اگر هم نخواست می تواند به فاصله دو هفته آن را دریافت کند.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دکتر زهرایی تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

خرم تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر آغاز شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنندخرم افزود: یکهزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یکهزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 6088916

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد