Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: طبق آمارها در ۶ ماهه نخست سال جاری حدود ۶۳ هزار تن پسته به ارزش ۴۲۶ میلیون و ۱۲۷ هزار دلار صادر شد.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: طبق آمارها در ۶ ماهه نخست سال جاری حدود ۶۳ هزار تن پسته به ارزش ۴۲۶ میلیون و ۱۲۷ هزار دلار صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت هزار تن رشد را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داراب حسنی درباره صادرات پسته ایران افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ حدود ۵۵ هزار تن پسته با ارزش ۳۹۲ هزار و ۹۲۹ دلار به کشورهای هدف صادر شده است.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برآورد میزان تولید پسته در سال جاری را ۲۷۸ هزار و ۴۲۶ تن در کشور اعلام و پیش بینی کرد که میزان صادرات این محصول در سال جاری نیز حدود ۲۰۰ هزار تن باشد.

حسنی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار فائو در سال ۲۰۱۹ ایران از نظر میزان تولید و سطح زیر کشت، رتبه اول تولید پسته جهان و از نظر صادرات پس از آمریکا در رتبه دوم قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: میزان تولید پسته در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۵۸ هزار و ۲۴۴ تن بود که از این میزان ۲۰۳ هزار و ۶۳۷ تن به ارزش یک میلیارد و ۳۷۱ میلیون دلار صادر شده است.

وی اظهار داشت: با وجود پایین بودن میزان تولید در سال جاری نسبت به سال گذشته انتظار می‌رود میزان صادرات این محصول همانند سال ۹۹ از روند خوبی برخوردار باشد.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: میزان تولید سال جاری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه امسال حاضر خواهند بود

دریافت 8 MB کد خبر 6097008

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • حدود ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه امسال حاضر خواهند بود
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد